Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جمعیت پستانداران شاخص منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش 20 درصد افزایش یافته است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حسین دلشب بیان کرد: سرشماری پستانداران شاخص منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش اواخر مهرماه انجام شد و نتایج حاصل نشان داد جمعیت کل، بز، قوچ و میش در این منطقه حداقل 20 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این سرشماری نمایندگانی از سمن‌ها، همیاران محیط‌زیست، محیط‌بانان و کارشناسان محیط‌زیست شهرستان‌های استان شرکت داشتند که با تقسیم شدن به گروههای مختلف  عملیات آماربرداری از نشخوارکنندگان شاخص منطقه را  در مسیرها و تنگه‌های مختلف انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خاطرنشان کرد: منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش به مساحت 60 هزار هکتار در دو شهرستان دشتستان وتنگستان قرار دارد که برای اولین بار  در سال 1390 با تصویب سازمان حفاظت محیط‌زیست به مدت 5 سال به‌عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و در سال 95 نیز به مدت 5 سال دیگر این محدودیت تمدید شد.

وی تصریح کرد: این منطقه با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی برخوردار اسـت و حضور انواع وحوش، پستانداران و علف‌خوارانی مانند پلنگ، کل، بز، قوچ و میش از شاخصهای اصلی تنوع زیستی آن می باشد.

  دلشب تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر با توجه به اهمیت و جایگاه بالای زیستی منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش در نظر دارد ارتقاء  این منطقه را به‌عنوان "منطقه حفاظت شده" در اولویت برنامه های خود در سال جاری قرار دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست