Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@21:23:26 GMT

قدرت گذرنامه های مردم کشورها در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۶۷۸۸

قدرت گذرنامه های مردم کشورها در یک نگاه

بر اساس تازه‌ترین گزارش که توسط شاخص جهانی گذرنامه ( Passport Index) ارائه شده، دارندگان گذرنامه سنگاپوری با داشتن قوی‌ترین گذرنامه در جهان می‌توانند بدون نیاز به گرفتن ویزا یا با گرفتن ویزا در مبادی ورودی به بیشترین تعداد کشورها سفر کنند.

بر این اساس تعداد کشورهایی که شهروندان سنگاپوری بدون نیاز به طی کردن مراحل اخذ ویزا می‌توانند به آنها وارد شوند به ۱۵۹ کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین باری است که یک کشور آسیایی عنوان دارنده قوی‌ترین گذرنامه جهان را از آن خود کرده است.

  
سنگاپور از زمان کسب استقلال در سال ۱۹۶۵ میلادی، قدرت گذرنامه خود را افرایش داده است. در رتبه‌بندی جدید، دارندگان گذرنامه آلمانی با امکان ورود بی ویزا به ۱۵۸ کشور رتبه دوم جهانی را دارا هستند.

گذرنامه کشورهای سوئد و کره جنوبی بطور مشترک رتبه سوم را از آن خود کرده‌اند. بریتانیا و آمریکا در این رتبه‌بندی به ترتیب رتبه‌های چهارم و ششم قوی‌ترین گذرنامه‌های دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

در این رتبه بندی گذرنامه افغانستان در انتهای لیست (نود و چهارم) قرار دارد و دارندگان آن می‌توانند بدون اخذ ویزا یا با گرفتن ویزا در مبادی ورودی فقط به ۲۲ کشور وارد شوند.گذرنامه ایرانی جایگاه هشتاد و نهم را در این رتبه بندی دارد و ارزش برابری یا گذرنامه‌ کشورهای سودان، نپال و سری‌لانکا دارد.
    شهروندان ایرانی می‌توانند بدون اخذ ویزا یا با گرفتن ویزا در مرز ورودی کشورها به ۳۶ کشور مسافرت کنند

بر این اساس شهروندان ایرانی می‌توانند به ۳۶ کشور بدون اخذ ویزا یا با گرفتن ویزا در مرز ورودی کشورها، مسافرت کنند.ترکیه، ارمنستان، گرجستان، مالزی و ونزوئلا از کشورهایی هستند که دارندگان گذرنامه ایرانی به این طریق می‌توانند به آنها سفر کنند.

از دیگر کشورهایی که دارندگان گذرنامه ایرانی می‌توانند بدون گرفتن ویزا در مبدا(ایران) به آنها سفر کنند می‌توان به کامبوج، کیپ ورد، کومور، جیبوتی، گینه بیسائو، گویان، لائوس، موریتانی، موزامبیک، سومالی و تانزانیا اشاره کرد.در اوت ۲۰۱۷ ، دولت صربستان لایحه‌ای را تصویب کرد که براساس آن شهروندان ایرانی می‌توانند بدون نیاز به گرفتن ویزای توریستی به آن سفر کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهاب زاهدی آقای گل لیگ ژاپن بدون پنالتی

شهاب زاهدی آمار خیره‌کننده ای در لیگ ژاپن خلق کرده و در هر ۸۹ دقیقه بازی یک گل به ثمر رسانده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ درخشش شهاب زاهدی در جی لیگ، به خبر تکراری این روزها و هفته‌های فوتبال ژاپن تبدیل شده است.

مهاجم ایرانی پرسپولیس با پیوستن به آویسپا، به مرد اول تیم خود تبدیل شده و نقشی انکارناپذیر در موفقیت‌های این باشگاه ژاپنی ایفا می‌کند. زاهدی از زمان پیوستن به آویسپا، ۵۳۵ دقیقه برای این تیم به میدان رفته و آمار فوق‌العاده هر ۸۹ دقیقه یک گل را به ثبت رسانده است.

گفتنی است مهاجم ایرانی تا به اینجای کار، ۶ گل برای آویسپا به ثمر رسانده و تنها در دو مسابقه لیگ برتری موفق به گلزنی برای این تیم نشده است. با اینحال شهاب با وجود بازیهای کمتر در رتبه چهارم جدول گلزنان لیگ ژاپن ایستاده است و شانس رسیدن به صدر این جدول را دارد.

۸ بازی و ۶ گل، به همراه یک پاس گل می‌تواند قیمت شهاب برای فصل آتی و مشتریان زیادش را به چندبرابر افزایش دهد.

شهاب زاهدی هم اکنون با ۶ گل، رتبه چهارم در جدول برترین گلزنان جی لیگ ژاپن را در اختیار دارد و نفر اول رایو جرماین با ۱۰ گل است.

نکته جالب اینکه هر سه گلزن بالاتر از شهاب زاهدی، بدون احتساب پنالتی، فقط شش گل زده‌اند و با مهاجم ایرانی برابر هستند. 

زاهدی هر شش گل خود را در جریان بازی و با شوت یا سر به ثمر رسانده و هنوز از پنالتی برای افزایش آمار خود استفاده نکرده است. 

 

دیگر خبرها

  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • شهاب زاهدی آقای گل لیگ ژاپن بدون پنالتی
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • مارکو روزه: هدایت بایرن مونیخ؟ آن‌ها بدون مارکو روزه هم می‌توانند اوضاع فعلی را پشت سر بگذارند
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز