Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المیادین، «موفق محادین» نویسنده و تحلیلگر اردنی در تحلیلی خاطر نشان کرد : نشانه‌های قوی وجود دارد مبنی بر این که دشمن صهیونیستی برای تجاوز جدید به لبنان، حزب الله وسوریه نقشه می‌کشد و برنامه‌ریزی می‌کند و البته نشانه‌های دیگری وجود دارد مبنی بر این که چنین جنگی هرگز آسان و راحت نخواهد بود، بلکه بر عکس برای تل‌آویو فاجعه‌بار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نشانه‌ها و شواهد مربوط به جنگ

برخی تحرکات حاکی از آن است که صحنه منطقه‌ به طور کامل برای جنگ آماده می‌شود، از تهدیدهای واشنگتن علیه حزب‌الله، ایران و سوریه تا صحنه لبنان (تلاش‌ها برای احیای اردوگاه مخالف نیروهای ملی، حزب الله و استقبال از برخی سرکردگان این اردوگاه در برخی کشورها و تهدید به ایجاد تنش در داخل دولت لبنان) تا صحنه فلسطین از طریق احیای توهمات فضاهای سازش و کشاندن فلسطینی‌ها به سمت آشتی‌ که هیچ ارتباطی با گفتمان مقاومت ندارد، که از آن، چنین فهمیده می‌شود که آنچه در صحنه جریان دارد، تلاش برای جدا کردن نوار غزه از جنگ احتمالی در آینده است.

می‌توان به آن چه در کردستان رخ داده به عنوان مقدمه و زمینه سازی برای صحنه عراق از طریق ایجاد بحران همه‌پرسی (جدایی منطقه کردستان عراق) و همه عراقی‌ها را دچار فرسایش کردن نگاه کرد. به نظر نمی‌رسد که حملات ناگهانی از مناطق «التنف و الرکبان» به سمت حومه شرقی«حمص» به دور از زاویه تلاش برای بازگشت به قلمون شرقی باشد، شاید مهمترین مسئله، سخنانی باشد که درباره آماده‌سازی داعشی‌ها و جبهه النصره از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و کشاندن آنها به سمت منطقه‌ای گفته می‌شود که میان محدوده «الیرموک» و اراضی لبنان قرار دارد به طوری که برای مشارکت در جنگ یا مشغول کردن مقاومت و ارتش لبنان آماده باشند، در مجموع نشانه‌ها و قرائن یاد شده از حلقه‌های تجاوز و دخالت پیاپی ازجنگ 33 روزه سال 2006 میلادی جدا نیست، از جنگ علیه حزب الله در تقریبا یک دهه پیش و شکست این تجاوز تا تجربه کردن حلقه دوم علیه ایران و تجربه کردن سومین حلقه یعنی تجاوز آمریکایی، صهیونیستی، ارتجاع عرب به سوریه از طریق مزدوران محلی، منطقه‌ای و تکفیری است.

هوشیاری سیاسی و نظامی اردوگاه مقاومت

در این زمینه باید گفت که یکی از نشانه‌های آن، آماده‌سازی رویارویی در سطح منطقه از پاکسازی «عرسال» در لبنان و باقی مانده قلمون لبنانی-سوری از لوث باندهای تروریسم تکفیری و محاصره این باندها و تحریک کنندگان آنها در مخفیگاه‌هایشان در «عین الحلوه» و بازداشتن آنها از بستن راه «ضاحیه-جنوب» تا پاکسازی صحرای سوریه و ضربه زدن به ایده دولت‌سازی تحمیلی(منطقه طایفه‌ای مسلح حائل) در امتداد مرزهای سوریه و عراق است و همچنین به موضع قاطعانه در برابر تبدیل کردستان به اسرائیل دوم در قلب ائتلاف گسترده میان تهران، دمشق و لبنان باید اشاره کرد.

بر اساس گزارش المیادین،در ادامه این گزارش آمده است : درباره اهمیت آنچه گفته شد، در عین حال نباید خطرات دست زدن دشمن به یک ماجراجویی بیهوده را دست‌کم گفت، شرط بندی‌های اسرائیل درباره حزب الله شکست خورد، به جای اینکه بر اساس ارزیابی اشتباه دشمن، حزب الله در سوریه ضعیف شود، این جنبش با کسب تجارب فراوان در سوریه، قوی تر از گذشته شد و با توجه به پیشرفت گسترده ارتش سوریه، دشمن خود را در مقابل یک چالش راهبردی بی سابقه دید که طمع ورزی های تجاوزکارانه توسعه طلبانه اش را به عنوان یک قدرت منطقه ای مهار می کند و باید به قدرتهای منطقه ای اوج گرفته و در حال پیشرفتی اشاره کرد که در صفحه شطرنج خاورمیانه از اهمیت بیشتری برای تل آویو برخوردار هستند که ایران و کل اردوگاه مقاومت را شامل می شود.

تسلیم در برابر تحولات، دشمن را در اصل کاربرد و موجودیتش تهدید می‌کند، همچنانکه تکرار تجربه جنگ جولای 2006، مشکل دیگری برای این رژیم ایجاد می‌کند که ممکن است باقی مانده اهرم‌های فشار اسرائیل را برای باقی ماندن در صحنه منطقه‌ای از بین ببرد و درها را به روی مهاجرت معکوس و گسترده یهودیان از فلسطین اشغالی باز کند.

بنا به آنچه گفته شد، در مقابل هزینه سنگین قابل پیش بینی برای تجاوز و درمقابل خطری که جایگاه و کاربرد منطقه‌ای این رژیم(صهیونیستی) را تهدید می‌کند،این احتمال وجود دارد که این رژیم در کنار تهدید نظامی علیه حزب الله، ایران و سوریه بر بازگشت مزدوران داخلی خود برای برهم زدن ثبات و آرامش لبنان تکیه کند و این کار را چه از طریق تنش‌آفرینی و کشمکش‌های مذهبی و سیاسی یا از طریق طراحی ترورهای فردی و رواج اتهامات متقابل در این زمینه در کنار فعال سازی هسته‌های تکفیری پنهانی به پیش ببرد.

همچنین این مساله بعید نیست که دشمن، نبرد را مستقیما به جبهه جنوبی سوریه و از طریق تکیه بر داعش و جبهه النصره بکشاند و برای برهم زدن معادلات منطقه‌ای از این مکان تلاش کند، اما در هر حالتی، هرگونه تنش نظامی بزرگ این بار تنها به طرف‌های مشخصی محدود نخواهد شد، بلکه تمام منطقه را در برخواهد گرفت و به بازطراحی نقشه‌ها و صف‌بندی‌ها در آن به صورت جدید منجر خواهد شد که شمارش معکوس برای موجودیت این دشمن(رژیم صهیونیستی) را آغاز خواهد کرد.

اسرائیل جنگ حزب الله لبنان منطقه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر واکنش کوبنده با هر تحرک رژیم صهیونیستی علیه مقاومت تاکید کرد و به رجزخوانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله لبنان به یاری غزه برخاسته و این حمایت، طرح جنگی دشمن صهیونیست در فلسطین و لبنان را در برهه کنونی و در آینده با مانع روبرو کرده است.

وی افزود: هرآنکه آینده نگر نباشد و این دشمن را نشناسد نمی‌تواند حقایقی را درک کند که بیانگر این است که حمایت ما فوایدی دارد که فراتر از حمایت از غزه و نیز فراتر از حمایت لبنان است و آن تشکیل نیروی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی است. طرح‌هایی که درباره لبنان و جنوب آن گفته می‌شود تا زمانی که آتش بسی در غزه برقرار نشود غیرقابل اجراست. هر آنکه بحث آتش بس در جنوب را مطرح می‌کند تا دشمن صهیونیست به راحتی در غزه به جنگ ادامه دهد در واقع از ما دعوت می‌کند که در حمله دشمن اسرائیلی مشارکت داشته باشیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل. جنگ در غزه باید متوقف شود و پس از آن جنگ در لبنان متوقف می‌شود. اینکه با تهدیدات نزد ما بیایند مبنی بر اینکه اسرائیل به شما حمله می‌کند و خطاب به آن‌ها می‌گوئیم که تهدیدات شما درست بودن رویارویی ما را ثابت می‌کند و اینکه ما را مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گالانت وزیر جنگ دشمن که تهدید می‌کند که هدف اصلی بازگردانیدن ساکنان شمال به منازلشان است و برهه آتی سرنوشت ساز خواهد بود؛ خطاب به او می‌گوئیم که جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را برگرداند بلکه این جنگ بازگشت آن‌ها را بیش از پیش دورتر خواهد کرد و ممکن است در نهایت بازگشتی در کار نباشد. تداوم جنگ و توسعه آن شهرک نشینان را بر نمی‌گرداند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. جهان باید بیدار شود و جنگ غزه را متوقف کند، زیرا این به واقعیت نزدیک‌تر است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله به دشمن به شکل متناسب پاسخ می‌دهد و گسترش جنگ از سوی دشمن، گسترش پاسخ و مقاومت از سوی حزب الله را به همراه خواهد داشت این تصمیم قطعی است. هنگامی که دشمن، یکی از برادران ما را در منطقه الصرفند هدف قرار داد ما روز سه شنبه با سه پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گلوانی و مقر یگان ایغوز را در پادگان شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادیم و طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. همه این تحولات فقط با سه پهپاد رقم خورد حال تصور کنید که اگر پا را فراتر بگذارند چه رخ خواهد داد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن تأیید می‌کنند که حدود ۴ هزار موشک و حدود ۶ هزار موشک ضدتانک از سوی حزب الله از زمان شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. آن‌ها می‌گویند که حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. با یک محاسبه این میزان سه درصد خواهد بود این بدان معنی است که ما فقط سه درصد از ذخایرمان را طبق گزارش رسانه‌های دشمن طی این هفت ماه خرج کرده ایم و تأثیرات آن آواره شدن شهرک نشینان و خسارت سنگین دشمن و فرسوده شدن ارتش اشغالگر بوده است. آیا بیش از این می‌خواهند؟ به هر حال ما آماده هستیم.

دیگر خبرها

  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند