Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:06:08 GMT

راهکارهای نگهداری صحیح از جواهرات

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۷۸۸۸

راهکارهای نگهداری صحیح از جواهرات

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، راهکارهای نگهداری صحیح جواهرات در این مطلب آورده شده است.

کارهایی که باید انجام بدهید:

همیشه لوازم‌آرایش، محلول‌های پاک‌کننده، اسپری مو و ... را قبل از پوشیدن جواهرات استفاده کنید.

همیشه بعد از استفاده از جواهرات، چربی روی هر قطعه جواهر را با یک دستمال نرم به‌آرامی تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه جواهرات خود را جداگانه در پارچه‌های نرم و یا در جعبه‌های مخصوص دارای محل جداگانه برای هر قطعه باروکش پارچه‌ای نرم، نگهداری کنید.

کارهای که نباید انجام دهید:

هرگز در موقع انجام فعالیت‌های فیزیکی مثل کارهای سنگین خانه، رسیدگی به باغچه‌ها و ورزش از جواهرات خود استفاده نکنید.

هرگز جواهرات را در نزدیکی مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده منزل قرار ندهید.

هرگز درحالی‌که جواهرات خود را پوشیده‌اید، وارد آب کلردار استخر یا جکوزی نشوید.

نکاتی برای تمیز کردن صحیح جواهرات :

معمولاً دستورالعمل تمیز کردن صحیح جواهرات در داخل جعبه‌ی اصلی آن وجود دارد. این دستورالعمل را بخوانید و با دقت آن را اجرا نمایید.

جواهرات خود را در محل‌های امن تمیز کنید، در محلی مثل کنار سینک آشپزخانه هرلحظه احتمال سرخوردن آن‌ها و گم‌شدن در خروجی آب ظرف‌شویی وجود دارد.

از برس‌های نرم برای تمیز کردن جواهرات استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان برای زدودن لکه‌هایی که سخت پاک می‌شوند، برس‌های خشن و اشیای تیز به کار نبرید.

مرتباً جواهرات خود را تمیز کنید. محلول‌های پاک‌کننده‌ی آرایش، صابون و چربی پوست به مرو درخشش و جلای الماس و سایر سنگ‌های قیمتی را از بین می‌برند و ظاهر ناخوشایندی به آن‌ها می‌دهند.

اگر مدت‌زمان زیادی جواهرات خود را تمیز نکرده‌اید، بهتر است نظافت آن‌ها را به یک متخصص بسپارید.

جواهرات دارای نگین الماس را یا یک برس نرم آغشته به محلول آب گرم و مواد پاک‌کننده ضعیف، تمیز کنید و بعد آن‌ها را با آب شستشو دهید.

جواهرات دارای نگین مروارید را به‌هیچ‌عنوان با مواد شیمیایی تمیز نکنید. برای نگهداری آن‌ها نیز هرکدام را به‌تنهایی در یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید.

قبل از تمیز کردن سنگ‌های قیمتی به کمک مواد پاک‌کننده، حلال‌های صنعتی و یا دستگاه‌های مخصوص تمیز کردن جواهرات به کمک امواج مافوق صوت حتماً با یک متخصص مشورت کنید.

راهکارهای برای افزایش عمر جواهرات :

عکس‌های رادیولوژی، نتایج سونوگرافی و ... را در نزدیکی جواهرات قرار ندهید.

حداقل سالی یک‌بار جواهرات باارزش خود را برای کنترل استحکام نگین‌ها، محکم بودن قطعات ریز و مشکلات عمده به یک جواهرساز متخصص نشان دهید.

جواهرات دارای بدنه‌ی طلای سفید و پلاتین مرتباً (حدوداً هر دو سال یک‌بار) احتیاج به روکش شدن و یا جلا دادن مجدد و همین‌طور حصول اطمینان از محکم بودن نگین‌ها دارند تا زیبایی و جلوه اولیه خود را حفظ کنند

جواهرات مزین به مروارید باید دائماً برای محکم بودن اتصال نگین‌ها به بدنه بازدید شوند. در این بازدیدها باید تک‌تک نگین‌ها به‌دقت بررسی شود.

بعض از سنگ‌های قیمتی در مقابل تغییرات سریع حرارت، مقاومت کمی دارند. برای طولانی‌تر شدن عمر جواهرات خود، در مورد مشخصات فیزیکی آن‌ها مطالعه کنید.

برای فعالیت‌های روزانه از جواهرات مقاوم‌تر استفاده کنید و جواهرات حساس و ظریف‌تر را برای مناسبت‌های خاص نگه‌دارید.

از هر قطعه از جواهراتتان مثل یک میراث خانوادگی نگهداری کنید. جواهرات در صورت نگهداری صحیح می‌توانند برای مدت‌های مدید در بین نسل‌های مختلف یک خانواده به یادگار باقی بمانند.
 

بیست ستون

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، راهکارهای تفکیک پسماند به مناسبت هفته سلامت امروز به دانش‌آموزان مدرسه الزهرای مهاباد آموزش داده شد.

خضری مسئول واحد بهداشت شهرداری مهاباد گفت: در این کارگاه،دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی الزهرای مهاباد با راهکارهای حفظ محیط زیست و جداسازی زباله ها آشنا شدند.

خضری اضافه کرد: فرهنگ سازی در حوزه زباله‌های خانگی هم در دستور کار شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مهاباد قراردارد.

رحیمی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: دانش آموزان میتوانند در خانواده پیام بهداشتی را برای خانواده هایشان انتقال و آموزش دهند.

دراین کارگاه آموزشی همچنین اعلام شد روزانه ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰  درصد آن، زباله خشک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • فرهنگ عبور صحیح از خیابان
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری