Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@12:13:01 GMT

سروان محسن و هرکول پوآرو

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۸۵۴۰

سروان محسن و هرکول پوآرو

خبرگزاري آريا - محسن بهرامي همان سروان محسن سريال تلويزيوني «نوار زرد» است که کنار سرگرد کاوه کيهان (امير آقايي) تلاش مي‌کند گره پرونده‌هايي را که به اداره آگاهي ارائه مي‌شود، باز کند. مهم‌ترين ويژگي اين شخصيت در قصه، خونسردي‌اش است و درعين حال خيلي کارش را جدي مي‌گيرد. او بدون استرس کار مي‌کند و ضمن اين‌که به نرم‌افزار و سخت‌افزار اشراف زياد دارد، از اين طريق اطلاعات خوبي از مجرمان را در اختيار سرگرد کيهان مي‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامي اين سريال را روي آنتن شبکه دو دارد که هر شب
ساعت 21 و 30 دقيقه پخش مي‌شود. او بازي در سريال‌هاي روشنايي‌هاي شهر، بي‌گناهان، شايد براي شما هم اتفاق بيفتد، پازل و... را نيز در کارنامه دارد. به بهانه حضور بهرامي در سريال نوار زرد با وي گفت‌وگو کرديم.
شما بيشتر در تئاتر و راديو فعال هستيد و گاهي هم در تلويزيون و سينما حاضر مي‌شويد. مجموعه نوار زرد چه ويژگي‌هايي داشت که بعد از مدت‌ها تصميم گرفتيد در آن بازي کنيد؟
به غير از اين‌که من کليت فيلمنامه و نقشم را دوست داشتم، اولين دليلي که باعث شد بازي در سريال نوار زرد را بپذيرم، حضور پوريا آذربايجاني در کسوت کارگردان بود و نسبت به عوامل پشت دوربين هم آشنايي دورادوري داشتم و امير سليماني، دستيار کارگردان هم از دوستان قديمي‌ام است. از گذشته قرار بود با هم همکاري داشته باشيم، اما قسمت نشد تا اين‌که اتفاق افتاد.
ضمن اين‌که فيلمنامه سريال نوار زرد را نيز دوست داشتم، زيرا مدت‌ها بود فيلمنامه پليسي، جنايي و کارآگاهي نداشتيم و اکثر کارهاي پليسي اکشن بود. از ديگر ويژگي‌هاي اين مجموعه بخش‌هاي دراماتيک کار و پرداختن به زندگي شخصي پليس بود. همه اين موارد مرا براي بازي در اين اثر وسوسه کرد.
ولي ما در اين مجموعه زندگي شخصي سروان محسن را نمي‌بينيم؟!
بله، نمي‌بينيم.
ولي شما عنوان کرديد که پرداخت به زندگي شخصي پليس‌ها يکي از عواملي بود که شما را براي بازي ترغيب کرد؟
منظورم اين نيست که به زندگي شخصي محسن اشاره شده، بلکه پرداخت به زندگي شخصي نقش اصلي قصه، يعني کاوه کيهان به بخش‌هاي دراماتيک کار اضافه کرد. وقتي درباره کاري اظهارنظر مي‌کنم، کليت را در نظر مي‌گيرم، نه صرفاً شخصيتي که خودم بازي مي‌کنم.
در سريال پليسي نوار زرد کمتر صحنه‌هاي اکشن مي‌بينيم و بيشتر رنگ و لعاب معمايي دارد، اين بخش قصه چه ويژگي‌هايي برايتان داشت؟
هر ژانري ويژگي‌هاي خودش را دارد، اما ژانر جنايي ـ معمايي نسبت به کارهاي اکشن جذابيت بيشتري دارد، زيرا پاي معما به ماجرا باز مي‌شود و بايد کشف هم بشود. اين اتفاق در مجموعه تلويزيوني نوار زرد افتاده است. سرگرد کيهان به همراه سروان محسن، معماي پرونده‌ها را حل مي‌کنند. به نظرم فيلمنامه اين سريال خيلي با ظرافت نوشته شده است.
بين سرگرد کيهان و سروان محسن بده و بستان‌هاي بانمکي رد و بدل مي‌شود. آيا همه اين موارد در فيلمنامه نوشته شده بود يا به شکل بداهه هم چيزي به آن اضافه مي‌کرديد؟
برخي از تکيه کلام‌ها در فيلمنامه بود، اما به مرور زمان و بعد از صحبت با پوريا آذربايجاني به اين نتيجه رسيديم که با توجه به روابط صميمانه اين دو نفر و جنس شوخي‌هايشان، مواردي هم اضافه کنيم که به جذابيت کار بيفزايد.
سروان محسن، هم آرام است و هم خونسرد. درحالي که اکثر پليس‌ها جدي هستند و سعي مي‌کنند سرعت عمل داشته باشند.
سروان محسن هم توانمندي‌هاي خودش را دارد. گرچه او آرام و خونسرد است، اما تبحر زيادي در نرم‌افزار و سخت‌افزار دارد. ضمن اين‌که متخصص کارهاي رايانه‌اي، وب و فضاي مجازي است، حتي او کلاهبرداري‌هايي را که اينترنتي انجام مي‌شود، رديابي مي‌کند. به نظرم اين ويژگي‌هاي محسن، جذاب است. من آرامش و خونسردي او را دوست دارم. درست است او مثل ديگر پليس‌ها خشن و جدي نيست، اما وظيفه‌اش را بدرستي انجام مي‌دهد و در هيچ بخشي کم نمي‌گذارد. ممکن است جاهايي از سرگرد عقب بماند، اما وقتي متوجه مي‌شود سريع خودش را به او مي‌رساند و همتراز‌ با فکر و نگاه سرگرد کيهان مي‌شود. نمي‌خواهم بگويم نمونه اين فرد شبيه کارهاي خارجي است، اما هرکول پوآرو هم آرام بود و سعي مي‌کرد در کمال آرامش کارش را انجام بدهد.
آيا ما به ازايي هم براي اجراي نقش داشتيد؟
در شروع کار که ما به ازايي نداشتم. البته دوستاني دارم که در نيروي انتظامي خدمت مي‌کنند، اما رفتارهاي آنها را هنگام کار نديده‌ام، زيرا از دوران جواني و نوجواني با هم دوست بوديم و آنها برحسب قضا به سمت نيروي انتظامي رفتند. زماني که کار شروع شد وقتي از ناجي هنر سر صحنه مي‌آمدند به جزئيات رفتار آنها توجه مي‌کردم يا در بخش‌هايي که در اداره آگاهي مي‌گذشت، سعي مي‌کردم به رفتار دوستان توجه کنم که چطور با متهمان برخورد مي‌کنند و تلاش داشتم همسان‌سازي کنم. البته نمي‌دانم چقدر موفق بودم، چون قضاوت به‌عهده مردم است که چقدر شخصيت سروان محسن را باورپذير درآورده‌ام.
آيا قصد داريد در تلويزيون بمانيد يا همچنان علاقه‌مند به کار در راديو هستيد؟
راديو براي من جايي نيست که تمام شود. شايد يک مقطعي فاصله بگيرم و در کارهاي تلويزيوني و سينمايي بازي کنم، اما راديو را رها نمي‌کنم. تئاتر هم جاي خودش را دارد. ما در راديو يک خانواده صميمي هستيم و من اين رسانه را دوست دارم. افتخار مي‌کنم که بگويم هنرپيشه اداره کل هنرهاي نمايشي راديو هستم.
فاطمه عودباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عکسی از محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای اصلی شورای ائتلاف در جلسه‌ای با اعضای شریان منتشر شده که گمانه‌هایی را ایجاد کرده است که آیا او قصد جدا کردن راه خود از حداد عادل و قالیباف را دارد؟

در این میان، ابوالقاسم جراره، دبیرکل شریان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: جلسات مختلفی با آقای رضایی داشته و گفت و گو کردیم اما ایشان در جلسه شریان با منتخبان مجلس حضور نداشتند.

جراره از بیان جزئیات درباره جلسات شریان با محسن رضایی خودداری کرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899100

دیگر خبرها

  • فیلم| اجرای اختصاصی محسن یگانه برای یکی از طرفدرانش
  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد