Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-08@23:26:39 GMT

درگیری لفظی سوریه و عربستان درباره ایران

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۲۶۳

درگیری لفظی سوریه و عربستان درباره ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، درگیری لفظی نمایندگان سوریه و عربستان در نشست سازمان ملل برای ارائه گزارش حقوق بشر ایران جلسه را موقتاً تعطیل کرد.

به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، یک مقام سازمان ملل تهدید کرد که در صورت ادامه مجادلات میان هیئت‌های دو طرف از نیروهای امنیتی خواهد خواست که فضا را آرام کنند.

تمجید هیئت عربستان از گزارش جانبدارانه «عاصمه جهانگیر»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران اعتراض هیئت سوریه را در پی داشت که از سازمان ملل خواست درباره جنایت‌های جنگی عربستان در یمن تحقیق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت عربستان، در ادامه به اظهارات نماینده سوریه اعتراض کرد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته نمایندگان سوریه و عربستان سعودی، حتی بعد از قطع میکروفون‌هایشان سر یکدیگر داد می‌کشیدند. «مانکف کاین»، یک دیپلمات مراکشی جلسه را به مدت 10 دقیقه تعطیل و تهدید کرد که از نیروهای حراست خواهد خواست دیپلمات سوریه را به بیرون از جلسه اسکورت کنند.

گزارش عاصمه جهانگیر درباره «حقوق بشر ایران» قرار است پایان ماه آینده میلادی به رأی گذاشته شود.

ایران، گزارش‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر را به دلیل روش‌شناسی نادرست، در نظر نگرفتن زمینه‌های فرهنگی و جامعه‌شناختی، استناد به منابع مغرض برای جمع‌آوری اطلاعات، فاقد وجاهت قانونی و ساختگی دانسته است.
 

فارس

111

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرویس مرزی قرقیزستان اعلام کرد که مرزبانان این کشور به منظور جلوگیری از ورود چوپان‌های تاجیک که وارد منطقه «باتکن» قرقیزستان شده بودند، به سمت آنها تیراندازی کرده بودند که در جریان این تیراندازی، یک چوپان زخمی شد.

براساس این گزارش، مرزبانان قرقیزستان متوجه چوپان‌هایی تاجیکستان شدند که در ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری مرز و داخل خاک قرقیزستان، در نزدیکی روستای آک بوسوگو، به چرای گاو مشغول هستند. شهروندان تاجیکستان به درخواست مرزبانان قرقیزستان برای خروج از خاک قرقیزستان بی توجهی کردند.

در ادامه، این چوپان‌ها به جای دور شدن از مرز، شروع به پرتاب سنگ به سوی مرزبانان قرقیز کردند. یکی از چوپان‌ها ۲ یا ۳ گلوله به سمت مرزبانان قرقیزستان شلیک کرد. برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، گارد مرزی قرقیزستان تیرهای هشدار دهنده ای شلیک کرد. پس از این موضوع چوپانان تاجیک به سمت تاجیکستان عقب نشینی کردند.

در حال حاضر وضعیت در مرز بین ۲ کشور آرام گزارش شده و قرار است که نشستی بین نمایندگان تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان ملل : درگیری در غزه در مرحله حساس دیگری قرار دارد
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • ماجرای «میدان گازی آرش» در آستانه پیچیدگی؛ چه باید بکنیم؟
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه