Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در این رکوردگیری سهراب مرادی رکورد یک ضرب، دو ضرب و مجموع دنیا را شکست تا هت‌تریک کند. کری بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در سنگین وزن و همچنین غیبت کیانوش رستمی از دیگر نکات مهم این رکورد‌گیری بود.

در این رکوردگیری بهداد سلیمی، سعید علی حسینی، سهراب مرادی، محمدرضا براری، علی هاشمی، علیرضا سلیمانی، علی میری، مجید عسگری، ایوب موسوی و همایون تیموری حضور داشتند و تنها غایب آن طبق معمول کیانوش رستمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر فنی قبل از رکورد‌گیری اعلام کرده بود که هر 11 وزنه‌بردار در رکوردگیری شرکت می‌کنند و از بین آنها هشت نفر اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان مشخص می‌شوند که در هنگام رکورد‌گیری تمام وزنه‌برداران به غیر از رستمی وزنه زدند.

در دسته 94 کیلوگرم کلی اتفاق عجیب رخ داد و سهراب مرادی ابتدا با ثبت وزنه 190 کیلوگرم به طور غیر رسمی رکورد یک ‌ضرب دنیا را شکست. رکورد یک ضرب دنیا با 188 کیلو‌گرم در اختیار آکاکیوس از یونان است که سهراب مرادی در رکورد‌گیری تیم ملی دو کیلو‌گرم بیشتر از رکورد دنیا و 3 کیلو‌گرم بیشتر از رکورد المپیک را بالای سر برد. رکورد یک ضرب دسته 94 کیلو‌گرم در بازی‌های المپیک با 187 کیلو‌گرم در اختیار کوروش باقری است. او در ادامه در دو ضرب هم وزنه 235 کیلو‌گرم را بالای سر برد که 3 کیلو‌گرم بیشتر از رکورد دنیا است. سهراب مرادی با ثبت 425 کیلو‌گرم در مجموع، 12 کیلو‌گرم رکورد مجموع دنیا که در بازی‌های داخل سالن خودش آن را شکسته بود ارتقا داد تا در رکورد‌گیری تیم ملی هت‌تریک کرده باشد. در این دسته سید ایوب موسوی هم 174 کیلو‌گرم در یک ضرب و 217 کیلو‌گرم در دو ضرب را بالای سر برد.

در دسته فوق سنگین هم کری‌خوانی بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در نوع خود جالب توجه بود. بهداد سلیمی در یک ضرب در حالی وزنه 208 کیلوگرم را بالای سر برد که بعد از او سعید علی حسینی با 210 کیلو گرم آمادگی بالای خود را برای مسابقات جهانی آمریکا نشان داد. در دو ضرب هم هر دو قهرمان پولادین ایران روی وزنه 253 کیلوگرمی توقف کردند تا بهداد با مجموع 461 کیلوگرم و سعید علی حسینی با مجموع 463 کیلوگرم به کار خود پایان بدهند. همایون تیموری هم در فوق سنگین وزنه 200 کیلوگرمی را ثبت کرد.

کیانوش که در این اردو هم براساس برنامه‌ریزی خودش و برادرش حضور دارد، صلاح ندید در رکوردگیری تیم ملی برای مسابقات جهانی حضور پیدا کند اما در دسته 85 کیلو‌گرم علی میری 160 کیلو‌گرم را در یک ضرب و 202 کیلو‌گرم را در دو ضرب بالای سر برد.

در دسته 105 کیلو‌گرم علیرضا سلیمانی 183 کیلوگرم در یک ضرب و 222 کیلو‌گرم در دو ضرب و علی هاشمی در یک ضرب 185 کیلو‌گرم و در دو ضرب 228 کیلو‌گرم را بالای سر بردند. محمد رضا براری هم در این دسته در یک ضرب 183 کیلوگرم را در هر سه حرکت رها کرد اما در دوضرب 220 کیلو‌گرم را بالای سر برد تا در مجموع رکوردی برایش ثبت نشود.

مجید عسگری هم در دسته 77 کیلو‌گرم در یک ضرب 143 کیلو‌گرم و در دو ضرب با ثبت ۱۷۹ کیلوگرم و مجموع 322 کیلوگرم آمادگی‌اش برای مسابقات جهانی آمریکا را نشان داد.

محسن وظیفه

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت وزنه‌‎بردار ‌خوزستانی‌ به اردوی تیم‌ملی

ایسنا/خوزستان وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد.

نواب نصیرشلال سرمربی خوزستانی تیم‌ملی، ۱۲ وزنه‌بردار را به دور جدید تمرینات تیم‌ملی فراخواند که ایلیا صالحی‌پور از خوزستان نیز در لیست دعوت شدگان حضور دارد.

به گزارش ایسنا، دور جدید اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری از یکم اردیبهشت ماه به صورت ممتد تا المپیک پاریس ادامه خواهد داشت.

این اردو به منظور آماده‌سازی تیم‌ملی وزنه‌برداری برای المپیک پاریس و مسابقات جهانی منامه است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد
  • هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
  • تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد
  • دعوت وزنه‌‎بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی
  • اهواز، میزبان مسابقات وزنه‌برداری کارگری قهرمانی ایران
  • دعوت وزنه‌‎بردار ‌خوزستانی‌ به اردوی تیم‌ملی
  • جام عجیب به لژیونر ایران رسید | سوپرشیلد بالای سر رفت! + عکس
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • بعد از نسل رستمی و سهراب، دیگر مدالی در وزنه برداری نمی‌گیریم
  • زنگ خطر برای تالاخادزه