Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@11:07:49 GMT

فیلم فاجعه در مدرسه دخترانه ارومیه + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۳۴۸

فیلم فاجعه در مدرسه دخترانه ارومیه + تصاویر

‍‍‍‍‍‍

رکنا: عصر امروز مردم منطقه اسلام‌آباد ارومیه با شنیدن خبر آزار و اذیت دانش‌آموز ۱۲ ساله در این منطقه به سمت مدرسه یورش بردند که این تجمع ساعاتی پیش خاتمه یافت.

حجم ویدیو: 5.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44 دانلود ویدیو

در این حادثه Incident که متأسفانه به دلیل تحریک احساسات جوانان منطقه از سوی عده‌ای فرصت‌طلب چندین ساعت به طول کشید برخی از اموال عمومی آسیب‌دیده و بر اساس اعلام برخی منابع محلی حتی افراد فرصت‌طلب مدرسه و تعدادی از اماکن عمومی منطقه را نیز به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور فرماندار ارومیه، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان استانی و محلی برای آرام کردن فضای منطقه مثمر ثمر واقع شد و با همکاری مردم این درگیری ساعاتی پیش خاتمه یافت.

متأسفانه باوجوداینکه در دقایق اولیه دامن زدن به شایعاتی ازجمله آزار و اذیت جنسی، اعزام کودک به بیمارستان و ... از سوی عده‌ای فرصت‌طلب به تشدید این درگیری‌ها دامن زد اما رسانه‌ها به‌خوبی توانستند با انتشار اخبار موثق جلوی برخی از این شایعات را بگیرند.

اصل ماجرا چه بود؟

در اولین ساعات این حادثه تمام مسئولان و مقامات حاضر در منطقه وجود تجاوز Rape و آزار و اذیت جنسی این دانش‌آموز را تکذیب و رد کردند اما تأیید اصل این خبر را منوط به بررسی بیشتر دانستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در خصوص جزییات این حادثه گفت: بررسی‌های دقیق نشان داده که دانش‌آموزی مورد تعرض قرار نگرفته و نیروی خدماتی مدرسه چند روز پیش قصد بداخلاقی داشته است.

علیرضا رادفر عنوان کرد: والدین این دختر ۱۲ ساله شکایت کرده‌اند و مراجع انتظامی و قضایی به‌شدت با این موضوع برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: عده‌ای به دنبال تحریک احساسات مردم در وضعیت فعلی هستند، اما مردم آرامش خود را حفظ کرده و پیگیری موضوع را به مراجع ذیصلاح واگذار کنند.

رادفر با اشاره به شایعه بودن هرگونه آزار جنسی دانش‌آموز دختر، اظهار داشت: این مورد به‌کلی تکذیب می‌شود، سرایدار مدرسه بداخلاقی کرده، ولی هیچ آزار جنسی اتفاق نیفتاده است.

وی، افزود: برخی افراد سودجو در این میان نسبت به ایجاد ناامنی اقدام کردند که با حضور به‌موقع مأموران نیروی انتظامی از بروز حادثه بزرگ‌تر جلوگیری شد.

رادفر بیان کرد: همکاری مناسب مردم با نیروهای ناجا باعث شد تا تعدادی از این افراد سودجو دستگیر و تحویل مقامات قضایی شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون آرامش کامل در این منطقه حاکم شده است و اوضاع کنترل‌شده است.

دستگیری سرایدار مدرسه/برخورد قانونی با متخلفان

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در خصوص حوادث Accidents امروز منطقه اسلام آباد گفت: حادثه از این قرار است که در پی اعلام مدیر مدرسه در ساعت ۱۴ عصر امروز دوشنبه مبنی بر اینکه تعداد ۲۰۰ نفر از اهالی محل به مدرسه حمله کردند ماموران به محل اعزام شدند.

سردار ناصر اصلانی اضافه کرد: در این تماس اعلام شد که توسط نیروی خدماتی مدرسه یکی از دختران پایه ۵ ابتدایی مدرسه ایجاد مزاحمت کرده است بلا فاصله کارکنان پلیس Police در محل مورد نظر حاضر و مشخص شد موضوع مربوط به سه روز پیش بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در جریان درگیری‌های امروز متاسفانه بخشی از اموال عمومی آسیب دیده و به سه دستگاه خودرو خسارت مالی وارد شد.

سردار اصلانی گفت: فرد مورد نظر شناسایی و توسط پلیس دستگیر شده و توسط دادستان ارومیه و ورود قاضی Judge ویژه موضوع در حال رسیدگی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم ارومیه که همکاری خیلی خوبی با پلیس داشتند و درخواست کرد با افراد فرصت طلب که نظم عمومی را هم می‌زنند برخورد کرده و مراتب را به پلیس گزارش کنند.

دستگیری تعدادی افراد فرصت طلب در حادثه منطقه اسلام آباد ارومیه

سردار اصلانی با بیان اینکه با متخلفین حادثه امروز مدرسه اسلام آباد برخورد قانونی می‌شود اظهارداشت: در حادثه امروز مدرسه دخترانه منطقه اسلام آباد ارومیه عده‌ای فرصت طلب بدنبال شایعه سازی، اغتشاش وتخریب اموال عمومی بودند که برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی با تکذیب ادعاها و شایعات برخی افراد فرصت طلب در خصوص موضوع حادث در بین سرایدار و دانش آموز این مدرسه که بین والدین و مسئولین مدرسه حل و فصل و به رضایت والدین منجر شده است افزود: عده‌ای فرصت طلب با شایعه سازی موجب اغتشاش و تخریب اموال شخصی و عمومی شده‌اند که در این رابطه چند نفر از عوامل اغتشاش دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

آزار دانش آموز مدرسه دخترانه "راه شهدا" ارومیه صحت ندارد

فرماندار ارومیه که از اولین دقایق بروز درگیری در منطقه حاضر شده بود با اشاره به حوادث امروز مدرسه اسلام آباد گفت: شایعه آزار جنسی دانش آموز ۱۲ ساله مدرسه شهدا در منطقه اسلام آباد تکذیب می‌شود.

عباس حسن خانی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع فرماندهی انتظامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل مدرسه حضور یافتند.

وی اظهارداشت: چیزی که مشخص است بحث تجاوز و ... به هیچ عنوان مطرح نبوده و شایعه‌ای بیش نیست و مدیر و معاون مدرسه نیز این موضوع را بررسی و کذب بودن این ادعا را تائید کرده‌اند.

حسن خانی افزود: بررسی‌ها نشان از برقراری تماس تلفنی سرایدار مدرسه با یکی از دانش آموزان دختر است که موضوع توسط والدین این دانش آموز طبق روال قانونی در حال پیگیری بوده و حتی پدر این دانش آموز نیز بعد از شکایت، رضایت خود را اعلام کرده است.

فرماندار ارومیه گفت: از رسانه‌های استان تقاضا داریم زمینه آرامش عمومی را فراهم آورند و با جلوگیری از انتشار شایعات و اخبار نادرست، زمینه رسیدگی سریع و دقیق به این موضوع را فراهم آورند.

موضوع آزار و اذیت دختر دانش آموز توسط سرایدار پیگیری می شود

وزیر آموزش و پرورش طی دستوری ویژه به مشاور خود خواستار پیگیری موضوع آزار و اذیت دختر دانش آموز توسط سرایدار مدرسه شد.

در این نامه، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به بزرگی زاده ماموریت داد تا به عنوان بازرس ویژه با اختیار تام به ارومیه برود و به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و با حضور در شورای تامین استان نسبت به بررسی اتفاقات حادث شده اقدام و عنداللزوم تصمیم مقتضی اتخاذ کند.

عصر دوشنبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد که طی آن در یک مدرسه دخترانه در روستای اسلام آباد شهرستان ارومیه سرایدار مدرسه به دانش آموز ۱۲ ساله تجاوز کرده است، اگرچه هنوز صحت خبر تایید نشده اما مردم به مدرسه یورش برده و با معلمین و مسئولان مدرسه درگیر شده اند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم چهار ساحتی در آزمون استخدامی اردیبهشت می‌خواهیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسین پورثانی در آئین انعقاد تفاهم نامه طرح شهید صدر زاده با محوریت اردوگاه‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور با بیان اینکه سند تحول بنیادیین آموزش و پرورش دانش آموز را یک دانش آموز تمام ساحتی می‌داند گفت: سند تحول دانش آموز را تنها در یک بعد علمی یا یک جهت آموزشی مهم نمی‌داند بلکه یک دانش آموز باید در همه ابعاد رشد کند لذا ما به دنبال اجرا و پیاده سازی سند تحول هستیم.

ما معتقدیم هر چیز که باعث رشد دانش آموز می‌شود باید به کار گرفته شود گفت: ما معتقدیم که زنگ ورزش یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای رشد دانش آموز است. معاونت پرورشی و معاونت تربیت بدنی ۲ مقوله جدا از هم نیستند. بلکه یک مقوله کاملاً مشخص و به هم پیوسته هستند که به رشد و تربیت دانش‌آموزان منجر می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: زنگ ورزش یکی از بهترین بسترها برای رشد دانش آموز است. معلم پرورشی و معلم ورزشی باید از این زنگ ورزش به عنوان بهترین فرصت برای رشد و ارتقای دانش آموز استفاده کند در صنعت تحول هم بر این موضوع تاکید شده است.

حجت الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه مسیر تربیت دانش آموز باید از جایی شروع شود که وی با آن علاقه دارد گفت: زنگ ورزش از فرصت‌های جذاب برای رشد تربیتی دانش آموز است. شروع این داستان از آزمون استخدامی ۱۴ اردیبهشت سال پیش رو خواهد بود. ما یک مربی چهار ساحتی می‌خواهیم.

وی در تشریح مربی ۴ ساحتی گفت: یک مربی می‌خواهیم که به مسائل پرورشی، ورزشی، مشاوره و مراقب سلامت مسلط باشد زیرا معتقدیم این ۴ ساحت تربیتی به هم مرتبط هستند. ما معتقدیم دانش آموز برای تربیت از سوی معاون پرورشی مربی پرورشی باید در یک فضای صمیمی با او به سر برد.

حجت الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه ۱۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی و ۳۴۶ اردوگاه داریم؛ گفت: ۶۴ اردوگاه استانی و ۴ اردوگاه کشوری هستند و مابقی اردوگاه‌ها منطقه‌ای فعالیت می‌کنند. ۲۱ کانون فرهنگی ملی هم فعال هستند. معتقدیم که محیط اردوگاه و محیط کانون باید محیط مناسبی برای تخلیه هیجانات دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط در میان آنها باشد.

در حال تکمیل…

کد خبر 6057118 علی قدمی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن تکلیف ۱۰۰ دانش‌آموز دختر در نیشابور
  • ‌اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی برای اولین بار
  • جلوگیری از تخریب ۲ مدرسه در کرج با هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز
  • بیش از ۱۳۰۰ دانش آموز با رای دادگاه تجدیدنظر استان البرز از بلاتکلیفی درآمدند
  • تنوع در محیط‌های آموزشی از تکالیف آموزش و پرورش است
  • معلم چهار ساحتی در آزمون استخدامی اردیبهشت می‌خواهیم
  • مشارکت روز افزون مدارس یزد در آزادی زندانیان
  • کمک دانش آموزان دبستان دخترانه رهبر یزد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری
  • نیش و کنایه دم عیدی معلم به دانش آموز حاضر در کلاس