Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@15:48:42 GMT

نوشدارو برای سپرده گذاران موسسات مالی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۹۷۷۸

نوشدارو برای سپرده گذاران موسسات مالی

پول‌نیوز -  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور روز گذشته خبر داد که به پیشنهاد وزیر کشور و با دستور رئیس جمهوری دستورالعمل روابط کاری وزارت کشور و بانک مرکزی برای پایش و ارزیابی مستمر فعالیت تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت کشور، بابک دین پرست روز چهارشنبه تصریح کرد: وزیر کشور، به تازگی در مکاتبه‌ای با رئیس جمهور، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و روند سامان دهی آن‌ها در کشور، پیشنهاد کرد تا به منظور امکان پایش و ارزیابی مستمر فعالیت تمام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور در چارچوب ضوابط و مقررات و ممانعت از فعالیت هرگونه مؤسسه مالی و اعتباری غیرمجاز، وزارت کشور و بانک مرکزی، مشترکاً به تدوین دستورالعمل روابط کاری فی مابین، با هدف تعیین مسئولیت‌های قانونی طرفین اقدام کنند که رئیس جمهور با این پیشنهاد موافقت و دستور اجرایی شدن آن را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ابلاغ موضوع به استانداران سراسر کشور برای دریافت نقطه نظرات آن‌ها افزود: به محض دریافت و جمع بندی نقطه نظرات استانداران در این زمینه، مذاکرات اولیه با بانک مرکزی برای تنظیم پیش نویس دستورالعمل مورد تایید رئیس جمهوری، هرچه سریع تر آغاز شود.

پیشنهاد و تصویب این دستورالعمل از سوی وزارت کشور، در حالی است که بانک مرکزی پیش از این بارها اعلام کرده بود، دیگر موسسه ملی غیرمجاز نداریم. مثلا، 17 مردادماه امسال سیف در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: خوشبختانه بانک مرکزی با کمک دیگر دستگاه‌ها به سامان دهی موسسات مالی غیر مجاز اقدام کرد و امروز به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم بگوییم ‌دیگر موسسه مالی غیر مجاز نداریم و تمام موسسات غیرمجاز تعیین تکلیف شده‌اند.

 همچنین در دورانی که فعالیت موسسات غیرمجاز در اوج بود، بانک مرکزی، دلیل برخورد نکردن با موسسات مذکور را، نداشتن توان و اختیارات اجرایی برای تعطیلی شعب این موسسات در سراسر کشور ذکر کرده بود.

لاریجانی: سپرده‌های کمتر از 200 میلیون تومان به سرعت تسویه می‌شود.

محمد اکبری- به دنبال تذکر خارج از دستور حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، درباره وضعیت سامان دهی سپرده گذاران مؤسسات اعتباری، لاریجانی دراین باره توضیحاتی ارائه کرد.

علی لاریجانی درپاسخ به حاجی دلیگانی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف بین سه قوه و با حضور مدیران مؤسسات اعتباری تصریح کرد: این جلسات برای این بود که مشخص شود چگونه طبق قوانین می‌توان پول‌های سپرده گذاران را برگرداند.

لاریجانی اظهار کرد: پیشتر گفته شد راهی باید پیدا شود که افرادی که سپرده‌شان کمتر از 200 میلیون تومان است به حق و حقوق شان برسند تا شرایط برای تسویه حساب مابقی سپرده گذاران هم فراهم شود. البته در این زمینه نیازمند یک سازوکار شرعی بودیم که براین‌اساس طی مدت زمانی، موضوع حل شد و با عنایتی که به حل مسئله شد، مقرر شد برای این موارد امکانات، اموال و دارایی‌هایی لحاظ کنند تا پول سپرده گذاران پرداخت شود.

وی ادامه داد: بنده مطمئنم که پرداخت سپرده‌های کمتر از 200 میلیون تومان سپرده گذاران مؤسسات اعتباری به‌سرعت تسویه می‌شود.



منبع:خراسان

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی

به گزارش تابناک اقتصادی، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح ‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز 11 طرح مهم در استان های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می شود.

وی گفت: در سال های 97 تا 1400 مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

منبع: شادا

 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳