Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سايپا ديزل، و ایران خودرو از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و نماد ایران خودرو دیزل متوقف شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، معامله 7 گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان منفی 6 گروه و توقف نماد ایران خودرو دیزل در معاملات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و 657 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 551 سهم افزایش یافت و حجم از 17 میلیون و 579 سهم با رشد به 43 میلیون و 106 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی 0.64 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 4.28 درصدی رسید.

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 522 سهم در ابتدای هفته به 611 سهم افزایش يافت و حجم از 4 میلیون و 766 سهم با رشد به 5 میلیون و 947 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی 1.76درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت 0.78 درصدی رسید.

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 614 سهم در ابتدای هفته به 873 سهم افزایش یافت و حجم از 8 میلیون و 399 سهم با كاهش به 13 میلیون و 27 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.42 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف به روند مثبت 0.3 درصدی رسید.

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و 390 سهم در ابتدای هفته به 463 سهم افزایش يافت و حجم از 7 ميليون و 612 سهم با کاهش به 7 ميليون و 887 سهم رسيد.

در ابتدای هفته اين سهم با روند صعودی 0.13 درصدی روبرو شده كه اين روند در پايان هفته به روند مثبت 0.97 درصدی رسيده است.

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک هزار و 191 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 19 سهم كاهش یافت و حجم از 18 میلیون و 246 هزار با كاهش به 12 میلیون و 41 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با کاهش 0.86 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند مثبت 0.26 درصدی رسید.

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 318 سهم در ابتدای هفته به 539 سهم افزایش یافت و حجم از 5 میلیون و 831 با رشد به 12 میلیون و 828 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.95 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت 0.11 درصدی رسید.

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت ودر پایان هفته معامله شده با روند منفی 1.65 درصدی متوقف شده است.

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به بازگشایی نماد سایپا در هفته‌های اخیر و گزارش ضعیفی که از سوی این نماد اعلام شد انگیزه‌های مشتریان بازار را برای این گروه زمین‌گیر کرد و شاهد کاهش سود و اُفت 5 درصدی قیمت‌‌ها بودیم.

وی در ادامه افزود:صنعت خودرو فعلا حرفی برای گفتن ندارد و همین گزارش‌های نامناسب هم روی کلیه گروه سایه افکند و باعث ضعف تمامی نمادها شده است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کلیه نمادها مشاهده می‌شود و تا زمانی که بازار اطمینان نسبی درباره افزایش سود و بهبود وضعیت بازار پیدا نکند به نظر می‌رسد روند دراز مدت این گروه به سمت کاهش باشد و فعلا انگیزه‌ای برای سهامداران جهت خرید این سهام‌ها به وجود نیاید.

گزارش میزان حاکی از معامله گروه‌های سایپا، سايپا ديزل، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن و ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و نماد ایران خودرو دیزل متوقف شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!

گروه اقتصاد و درآمد: با وجود محدودیت نوسان قیمت سهم ها برای سومین روز متوالی، شاخصهای بازار سهام امروز ریزش داشتند. وضعیت معاملات به گونه ای پیش رفت که 86 نماد صف خرید داشتند و 291 نماد با صف فروش مواجه بودند.

به گزارش جماران، روز گذشته با وجود حواشی زیاد همه بازارها، بورس توانست از مسیر نزولی فاصله بگیرد اما سبز پوشی بازار بیش از یک روز دوام نیاورد و امروز برخلاف روز گذشته که حقیقی ها خریداران عمده بازار بودند، هیجان فروش بر این بخش از بازار غالب بود و  در همین حال، بیشتر شاهد خرید از سوی حقوقی های بازار بودیم. گویی همچنان نااطمینانی ها و ترس مالی بر احوال اقتصادی سهام داران خرد سایه دارد و امروز شاهد ریزش شاخص ها بودیم.

شاخص کل بورس تهران امروز نسبت به روز قبل 0.23 درصد کاهش یافت و با افت 4هزار و 999 واحدی به سطح 220190836 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بورس هم با کاهش 2 هزار و 833 واحدی مواجه بود.

امروز تنها لیدرهای گروه فلزات به صف خرید رسیدند و نمادهای «فملی» و «فولاد» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

نمادهای «فملی» و «فولاد» رشد در شاخص بازار ایجاد کردند و نمادهای «شستا»، «فارس»، «وبملت»، «وامید» و «شبندر» هم اثر منفی بر شاخص داشتند.

       

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه 28 فروردین  1403/ سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • هدف‌گذاری بهبود ۴۰ درصدی کیفیت قطعات خودرو در زنجیره تامین
  • اوردر بلاک چیست؟ انواع اوردر بلاک
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها