Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@15:48:32 GMT

توصيه‌هاي پليس به زائران اربعين حسيني

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۱۹۸۸

توصيه‌هاي پليس به زائران اربعين حسيني

خبرگزاري آريا - براي برگزاري هرچه بهتر مراسم با شکوه کنگره عظيم اربعين، مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) ملزم به رعايت کردن توصيه‌ها و هشدار‌هايي که از سوي دستگاه‌هاي ذيربط به ويژه نيروي انتظامي ارائه مي‌شود، هستند تا سفري ايمن و سرشار از معنويت و در کمال برنامه ريزي و امنيت را داشته باشند.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاري ميزان، نيروي انتظامي به مناسبت نزديکي به کنگره عظيم اربعين از مشتاقان اباعبدالله الحسين (ع) که هرساله مانند ميليون‌ها عاشق ديگر با شور و اشتياقي وصف ناپذير خواهان حضور در مراسم پياده روي اربعين هستند، خواست به هشدار‌ها و توصيه‌هاي پليس توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مراسم با شکوه چند سالي است که به صورت متوالي با حضور مشتاقان ميليوني زوار اباعبدالله الحسين (ع) در کمال آرامش و امنيت خاصي برگزار مي‌شود که البته اين امر مرهون مشارکت، مجاهدت و تلاش‌هاي خستگي ناپذير دستگاه‌ها مسئول نظير وزارت کشور، نيروي انتظامي، اورژانس، هلال احمر، راهداري و... است.
هر چند براي برگزاري هرچه بهتر اين مراسم، مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) نيز ملزم به رعايت کردن توصيه‌ها و هشدار‌هايي که از سوي دستگاه‌هاي ذيربط به ويژه نيروي انتظامي ارائه مي‌شود، هستند تا سفري ايمن و سرشار از معنويت و در کمال برنامه ريزي و امنيت را داشته باشند.
1 - زائران براي خروج از کشور با گذرنامه معتبر که حداقل داراي شش ماه اعتبار است، اقدام کنند و اگر گذرنامه معتبر ندارند به هيچ عنوان به مبادي مرزي مربوطه مراجعه نکنند.
2- دارا بودن گذرنامه معتبر کفايت نمي‌کند و فرد متقاضي طبق شرايط و ضوابط در قانون گذرنامه بايد از اجازه خروج معتبر در سيستم پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا برخوردار باشد.
3- رعايت بند 2 منوط به دارا بودن شرايط و مراجعه به مراجع ذي ربط از قبيل: سازمان وظيفه عمومي ناجا (براي متقاضيان مشمول خدمت وظيفه) و پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا است.
4- زائران در صورت نداشتن گذرنامه معتبر در نخستين فرصت براي اخذ گذرنامه به دفاتر پليس +10 در سراسر استان‌ها مراجعه کنند. دراين مورد تأکيد مي‌شود از درخواست صدور گذرنامه در روز‌هاي نزديک به اربعين حسيني (ع) خودداري کنند، چراکه در آن ايام حجم بالايي از درخواست‌ها وجود دارد.
5- يکي از شرايط اخذ اجازه خروج يا درخواست صدور گذرنامه دارا بودن کارت هوشمند خدمت وظيفه است بنابراين اقدام به هوشمند کردن کارت معافيت يا خدمت براي دارندگان کارت‌هاي قديمي اجباري است.
6- اگر احتمال ممنوعيت خروج شخص متقاضي از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي محتمل است، قبل از اقدام به سفر به اداره بررسي صلاحيت پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا و در استان‌ها به مديريت گذرنامه مراجعه کند تا از وضعيت خروج از کشور خود مطمئن شود.
7- زائران نسبت به اخذ رواديد معتبر از سفارت و نمايندگي‌هاي عراق در داخل کشور اقدام کنند و درخواست خود را به روز‌هاي نزديک به اربعين حسيني (ع) موکول نکنند.
8- زائران از اعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغي، پيشنهاد اخذ رواديد عراق را در اسرع وقت به آن‌ها مي‌دهند، خودداري کنند، زيرا رواديد‌هايي که به اين گونه افراد تحويل داده مي‌شود، جعلي است.
9- اتباع خارجي مقيم ايران بجز اخذ رواديد کشور عراق بايستي با مراجعه به مديريت‌هاي اداره‌هاي مهاجرت و گذرنامه استان‌هاي سراسر کشور، رواديد خروج و مراجعت دريافت کنند.
10- اتباع خارجي مقيم ايران که داراي کارت آمايش و يا به صورت غيرمجاز در کشور هستند حق خروج از کشور به مقصد عراق را ندارند.
11- نسبت به ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زيارت براي ساماندهي اعزام به عراق اقدام کنند.
حين سفر
1- به همراه داشتن گذرنامه و رواديد معتبر در هنگام خروج از مبادي مرزي براي اتباع ايراني و خارجي الزامي است.
2- تأکيد مي‌شود زائران هنگام خروج از گيت گذرنامه در مبادي خروجي مرزي کشور نسبت به ممهور کردن مهر خروج در گذرنامه خود توسط افسر پليس گيت مرزي اقدام کنند؛ عدم اقدام به اين امر تبعات و پيگرد قانوني براي مسافر در بردارد.
3- بعضا مشاهده مي‌شود، برخي زائران اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غير، جهت خروج از مرز مي‌کنند. اين موضوع بجز اينکه براي فرد استفاده کننده از گذرنامه غير، به عنوان تخلف و تخطي از قانون محسوب مي‌شود براي صاحب اصلي گذرنامه نيز تبعات قانوني به همراه دارد.
4- گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هويتي براي مسافر تلقي مي‌شود لذا حفظ و نگهداري از آن، اهميت به سزايي دارد و اگر گذرنامه زائر به هر دليل مفقود شود امکان ورود به کشور پس از طي مراحل قانوني برايش امکان پذير مي‌شود.
5- زائر در صورت گم و يا جدا شدن از بستگان و يا فقدان گذرنامه در حين سفر به کنسولگري ايران در عراق مراجعه کند.
6- زائران به منظور حفظ امنيت جاني و تأمين سلامت فردي و گروهي از مرز‌هاي مجاز اعلامي و در مسير مشخص شده، تردد کنند.
7- زائران در هنگام سفر با مأموران و کارکنان مرزي براي تسهيل در تردد در مناطق مرزي همکاري نزديک داشته باشند.
8 - زوار بايستي به افرادي که در پوشش‌هاي مذهبي، قصد تهييج مردم به عدم رعايت قانون را دارند، توجه نکنند و در صورت برخورد با اين گونه افراد، آنان را به مأموران انتظامي و امنيتي معرفي کنند.
9- زائراني که داراي رواديد دسته جمعي هستند بايد همگي به صورت همزمان و با حضور راهنماي گروه که رواديد گروهي به نام وي صادر شده به گيت‌هاي کنترل گذرنامه مراجعه کنند.
10- از مراجعه زائران به نقاط صفر مرزي بدون مدرک مسافرتي و يا رواديد معتبر عراق خودداري مي‌شود، زيرا علاوه بر جلوگيري از خروج آنان موجب تداخل و کندي فعاليت براي ارائه خدمات به ديگر زائران نيز مي‌شوند.
11- حتي الامکان زنان با محارم خود از مرز خارج شوند.
12- زائران از ايجاد بي نظمي و ترافيک توسط هيئات عزاداري مستقر در کنار جاده‌هاي اصلي، خيابان‌ها و ورودي شهر‌هاي منتهي به مرز‌ها خودداري کنند.
13- زائران مسائل شرعي و عرفي مراسم اربعين را رعايت کرده و از اجراي مراسمي، چون قمه زني و يا استفاده از زنجير‌هاي خاردار خودداري کنند.
بعد از مراجعت از سفر
1- ارائه گذرنامه توسط زائران در هنگام ورود به گيت گذرنامه در مبادي ورودي مرزي به کشور براي ممهور شدن مهر ورود در گذرنامه توسط افسر پليس مستقر در گيت مرزي الزامي است، عدم اقدام به اين امر تبعات و پيگرد قانوني براي مسافر در بردارد.
2- زائران از تجمع و ازدحام در مبادي ورودي خودداري کنند و ضمن حفظ آرامش خود، ديگران را نيز به اين امر دعوت کنند.
3- زائران در مبادي ورودي و خروجي با مأموران کنترل مرزي و نهاد‌هاي امنيتي و انتظامي تعامل و همکاري‌هاي لازم را داشته باشند و از بحث و جدل با آنان پرهيز کنند.
4- زائران زمان بازگشت خود را به کشور مديريت کرده و به ساعات پاياني مراسم اربعين موکول نکنند.
5- با توجه به انبوه بازگشت‌ها در برگشت به کشور، زائران نسبت به افراد کهنسال و کودکان اهتمام داشته و به آنان در طول مسير کمک کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم را باید برای استقبال از زائران اربعین فراهم کنیم و توقع مردم و زائران هم این است که نواقص و کمبودهای سال‌های گذشته رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سومین سال است که کردستان میزبان زائران اربعین است افزود: این مهم افتخار بزرگی بوده و برکات آن در سطح فردی و استانی شامل منطقه شده است.

دبیر ستاد اربعین کردستان بر ضرورت استفاده از تجربیات سال‌های گذشته دستگاه‌ها برای رفع مشکلات زیرساخت و ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تاکید کرد.

رضایی رویکرد ستاد اربعین را در سال جاری انجام فعالیت‌ها توسط خود کمیته‌ها اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه‌ها باید نیم نگاهی به مریوان داشته باشیم و اقداماتی که انجام می‌شود با هماهنگی فرمانداری مریوان باشد.

وی با بیان اینکه امسال سفر زوار اربعین از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود یادآور شد: می‌طلبد، نیازهای زیرساخت و حمل و نقل به طور کامل تأمین شود.

دبیر ستاد اربعین کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث تردد مشکل داشتیم و باید با طرف عراقی مذاکره کنیم تا مسائل حمل و نقل، محل استقرار و کرایه خودروها برطرف شود.

رضایی از دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط به ستاد اربعین خواست نیازمندی‌های واقعی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را برای مردمی‌تر کردن اربعین به ستاد ارائه دهند، ضمن اینکه جانمایی موکب‌ها در مرز باشماق منطقی و از روی نیاز باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت انعکاس خدمات مردم کردستان به زائران اربعین و برکات اربعین برای مردم استان و منطقه از طریق رسانه‌ها و کمیته اطلاع رسانی تاکید کرد.

کد خبر 6081353

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق