Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان با تاکید بر اینکه به دنبال تسریع در توسعه استان هستیم، اظهار کرد: اتصال راه آهن اینچه برون به گرمسار و همچنین گرگان به مشهد موجبات تحولات زیادی را در استان فراهم خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سید مناف هاشمی، استاندار گلستان، صبح امروز (۴ آبان) در دیدار با رئیس و اعضای کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن کشور، با اشاره به اهمیت خصوص ریلی، گفت: راه آهن و توسعه آن بهترین زیرساخت برای رونق اقتصادی استانی با ظرفیت های گلستان است که استان را به جنوب و شرق کشور متصل می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: توسعه راه آهن نه تنها در توسعه اقتصادی که در توسعه گردشگری نیز نقش بسزایی دارد و استانی همچون گلستان را که دارای ظرفیت های گردشگری فراوان همچون آبشارها، ارتفاعات و بنادر است را به مردم، گردشگران و کشورهای اطراف بهتر معرفی می کند.

 

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه به دنبال تسریع در توسعه استان هستیم، گفت: اتصال راه آهن اینچه برون به گرمسار و همچنین گرگان به مشهد موجبات تحولات زیادی را در استان فراهم خواهد آورد.

 

وی یادآور شد: راه آهن جمهوری اسلامی آنچه جهت تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اینچه برون به گرمسار است را اعلام کند تا در ظرفیت استان همکاری های لازم در خصوص محیط زیست، امور اراضی و منابع طبیعی صورت گیرد.

 

استاندار گلستان راه آهن گرگان به مشهد را مطالبه سالیان دراز مردم استان دانست و افزود: در جلسه معارفه بنده در هیئت دولت، رئیس جمهور این مطالبه را دوباره یادآوری کردند و بر لزوم اجرای آن تاکید داشتند.

 

هاشمی یادآور شد: کشور قزاقستان به شدت نسبت به افزایش مناسبات و مراودات تجاری علاقه مند است اما متاسفانه در زمینه های ترانزیتی تجار ما مشکلاتی را با کشور ترکمنستان دارند که امیدواریم این مسائل هرچه زودتر مرتفع گردد تا بتوانید به اهداف تجارت با آسیای میانه دست یابیم.

 

حسین عاشوری، معاون راه آهن کشور و رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی نیز در این دیدار  ایران با بیان اینکه این کمیته هر ماه در یکی از استان های مرزی به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه می پردازد، گفت: سابقه خطوط ریلی در گلستان به 90 سال قبل برمی گردد و اتصال راه آهن کشور از طریق گلستان به ترکمنستان و قزاقستان با سرمایه گذاری مشترک 3 کشور این استان را بیش از پیش، مطرح کرد.

 

وی افزود: هدف اصلی این خط ریلی کوتاه تر کردن مسیر ایران به قزاقستان بوده است و صادرات ایران به آسیای میانه افزایش یابد و صادرات قزاقستان به ایران بهبود یابد و همچنین محصولات آنها سریع تر به خلیج فارس و آب های آزاد برسد.

 

وی با اشاره به پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار، گفت: این پروژه از طریق فاینانس و با قرارداد یک میلیارد دلاری از سوی طرف روسی اجرایی خواهد شد و اگر تفاهم نامه مشترک امضا شود، ظرف مدت 4-5 ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

عاشوری با بیان اینکه اینچه برون یکی از 19 ایستگاه مرزی و بین المللی راه آهن است، خاطر نشان کرد: افق 2 ساله ایستگاه اینچه برون، افقی مطلوب خواهد بود و ما امیدواریم شاهد افزایش مراودات تجاری با آسیای میانه و روسیه از طریق این ایستگاه باشیم.

 

 

 

پایان پیام/527

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: ۳۰۰ مسافر قطار تهران به گرگان که به سبب آبگرفتگی خطوط ریلی در ایستگاه بندرگز متوقف شده بود به گرگان منتقل شدند.

نعمت الله حاجی زاده گفت: مسافران با مینی بوس و اتوبوس رهسپار گرگان شدند.

او افزود: بارش شدید باران صبح امروز سبب آبگرفتگی مسیر ریلی در شهرستان ترکمن شده بود و قطار پیش از رسیدن به این شهرستان، در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

حاجی زاده گفت: قطار شب گذشته از تهران به مقصد گرگان حرکت کرده بود پس از توقف در ایستگاه بندرگز، تمام مسافران با کمک ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان به مقصد نهایی رسیدند.

او گفت: با فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان دوباره برقرار می‌شود.

سامانه بارشی که از دیروز فعالیت خود را در گلستان آغاز کرده است سبب آبگرفتگی خیابان‌ها، سیلاب، بارش برف در قلل مرتفع استان شد.
براساس اعلام هواشناسی گلستان، این سامانه ناپایدار عصر امروز از استان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان