Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@22:36:23 GMT

جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۳۲۰۵

جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس

مسئله امروز جامعه ارتباط یا عدم ارتباط مدیران ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان ادارات با انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

خبرگزاری ایمنا - گروه شهرستان - محمد معادیفر: نوع نگرش مدیران ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان تاثیر بسزایی در توجَه به ابتکارات و نوآوری های انجمن اولیای مدارس دارند، براین اساس اگر فعالیت های خلاقانه و مبتکرانه به سرعت توسط مسئولان اداره شناسایی و مورد توجه و حتی تقدیر قرار گیرد، سایر مدارس هم برای امور مبتکرانه ترغیب خواهند شد و قوت قلب مدیران مدارس با همفکری و همکاری انجمن اولیا، فزونی خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مدیران مدارس پیشنهادات انجمن اولیا و مربیان را  به عنوان تلاش های مهم آنان برای ارتقای سطح علمی، آموزشی و پرورشی مدارس خود در نظر بگیرند، (و نه فکر کنند که دخالت مستقیم در امور مدیر و معلمان است) مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد و اولیای فهیم و فعال دانش آموزان حاضرند هر نوع خدمتی را به تمام دانش آموزان مدرسه نموده و همه را مانند فرزند خود، مورد توجَه و محبَت و ارائه سرویس و خدمات مفید، بدانند. 

حال اگر برعکس در یک آموزشگاه، جو نامطلوبی در اثر محافظه کاری بیش از اندازه مدیر و کارکنان، ایجاد شده باشد، (به این معنی که مطالبات و طرح های انجمن به منزله دخالت در امور داخلی مدرسه در نظر گرفته شود) معمولا انجمن اولیا در کار خود چندان موفق نخواهد شد و انتخاب آن ها فقط جنبه نمایشی و تشریفاتی آن هم بر اساس بخشنامه خواهد بود.

بنابر این حاکم شدن فضای تشریک مساعی، همت و تلاش، روحیه مثبت سازمانی مدارس، همکاری برای رسیدن به اهداف  عالیه تربیتی و آموزشی دانش آموزان عزیز و این احساس که دو خانواده مهم یعنی مدرسه و منزل مشترکاً، دست به دست هم داده تا فرزندانی شایسته و آینده سازان فردای جامعه را تربیت نماید، بسیاری از نواقص و خطاهای موجود کم خواهد شد و در یک جو صمیمی و دوستانه، امورات به خوبی سپری خواهد شد.
 تجربه نشان داده است اگر اکثریت والدین دانش آموزان یک مدرسه بدانند که یک طرح خاص در مدرسه چه ارزشی برای فرزندشان دارد و یا فرزندشان را به چه هدف های مطلوبی خواهد رساند و در کل، موجب پیشرفت فرزندشان می شود، با رضایت قلبی و بدون اجبار، حاضرند هر نوع  مساعدت و کمکی به مدرسه را با جان و دل انجام دهند.
                                                                                               

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم

رئیس فرهنگستان زبان تاکید کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق