Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا درحالی از اختصاص ۶ فروند هواپیمای سوپر توکانو دیگر به نیروی هوایی افغانستان خبر می‌دهد که پنتاگون پس از ۳ سال از ۲۰ فروند سوپر توکانو تاکنون ۱۲ فروند را تحویل داده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که 6 فروند هواپیمای «سوپر توکانو» دیگر به ناوگان هوایی افغانستان افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که افغانستان پس از گذشت 3 سال تاکنون 12 فروند از مجموع 20 هواپیمای سوپر توکانو A-29 را از آمریکا تحویل گرفته است.

گفتنی است که هفت فروند از این جنگنده‌ها به منظور آموزش خلبانی اکنون در یک پایگاه نظامی در گرجستان مستقر است و پس از اتمام دوره آموزشی به افغانستان ارسال خواهند شد.

وزارت دفاع آمریکا هنوز زمان تحویل این 6 فروند هواپیمای جدید را اعلام نکرده، اما کارخانه طرف قرارداد اعلام کرده است که ساخت این هواپیماها بزودی آغاز خواهد شد.

در حال حاضر 30 خلبان و 90 تکنسین افغان در حال آموزش برای این هواپیماها هستند و 17 خلبان و 48 تکنسین نیز پایان دوره آموزشی به افغانستان بازگشته‌اند.

سوپر توکانو نسبت به جت‌ها، قابلیت پرواز در ارتفاع پایین‌تر و با سرعت کمتر را دارد که این قابلیت، استفاده از این هواپیما را برای هدف قرار دادن گروه‌های مخالف در افغانستان بسیار مناسب می‌کند؛ این هواپیما همچنین قادر به فرود بر زمین‌های خاکی است و نیازی به باند طولانی برای بلند شدن نیز ندارد.

گفتنی است که آمریکا اخیر نیز 6 فروند بالگرد «بلک هاوک» را به افغانستان تحویل داده و دوره آموزشی خلبانان افغان برای پرواز با این بالگردها را نیز آغاز کرده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه مسابقات هفته سی و سوم از دور پلی‌آف قهرمانی در سوپر لیگ یونان، تیم فوتبال آریس که کریم انصاری‌فرد در آن عضویت دارد، از ساعت 20 امشب در ورزشگاه کلینتیاس ویکلیدیس به مصاف تیم رده چهارمی المپیاکوس می‌رود.

کریم انصاری‌فرد که یک سال و نیم درخشان در المپیاکوس داشته و در فصل 18-2017 نیز توانسته بود 17 گل به ثمر رساند و در رده دوم جدول برترین گلزنان سوپر لیگ یونان قرار بگیرد، امروز از جدال با تیم سابق خود محروم شده و این رقابت خاص را از دست داده است.

مهاجم ایرانی آریس در دیدار هفته گذشته سوپر لیگ یونان مقابل آ. ا. ک آتن و یاران احسان حاج‌صفی که حضور تعویضی در زمین داشت، چهارمین کارت زرد فصل خود را دریافت کرد تا از بازی امشب برابر المپیاکوس محروم شود.

انصاری‌فرد که در نیم‌فصل به آریس اضافه شده، در دور برگشت سوپر لیگ یونان 10 بازی انجام داده که یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است.

تیم فوتبال آریس با 48 امتیاز در رتبه پنجم جدول سوپر لیگ یونان قرار گرفته که کسب هر نتیجه‌ای در بازی امشب تغییری در جایگاه یاران انصاری‌فرد ایجاد نمی‌کند، اما المپیاکوس در صورت برتری در این مسابقه احتمال صعود یک پله‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • حاج‌صفی در مهم‌ترین بازی فصل
  • انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد