Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تودی آنلاین؛ «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، که در سنگاپور به سر می برد، اظهار کرد: واشنگتن خواستار حل مسالمت آمیز موضوع کره شمالی است و عجله ای برای آغاز یک درگیری نظامی با این کشور ندارد.

متیس سپس تاکید کرد با وجود اینکه واشنگتن از حل دیپلماتیک بحران هسته ای کره شمالی حمایت می کند؛ همچنان گزینه نظامی علیه این کشور را بر روی میز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیمز متیس امروز، پنجشنبه، فیلیپین را به مقصد بانکوک ترک کرد. وی در مانیل و در جریان نشست اجلاس آسه‌آن با همتایان خود در جنوب شرقی آسیا دیدار و گفتگو کرده بود.

متیس در ادامه افزود: سوال این است که آیا آمریکا در صورت مورد تهاجم قرار گرفتن این کشور و یا متحدانش، گزینه نظامی را بر روی میز دارد؟ پاسخ روشن است؛ بله ما از گزینه نظامی استفاده می کنیم. اما هرکدام از ما به فکر راهکارهای صلح آمیزی هستیم.

وی همچنین گفت: راهکار ما این است که بحران هسته ای کره شمالی را از کانال های دیپلماتیک حل کنیم.

وزیر دفاع آمریکا به تایلند رفت تا در مراسم ترحیم پادشاه سابق این کشور حاضر شود. وی سپس در ادامه تور آسیایی خود به کره جنوبی سفر می کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز هفته آینده سفر آسیایی خود را با ورود به ژاپن آغاز می کند. باوجود اینکه پیش از این ترامپ به «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، توصیه کرده بود وقت خود را برای تلاش های دیپلماتیک در ارتباط با کره شمالی هدر ندهد، حالا وی و وزیر دفاعش رویکردی کاملا متفاوت را در پیش گرفته و به دنبال یافتن راه های دیپلماتیک برای حل این مسئله هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • سفر یک هیات دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران