Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از گرگان، حسین عاشورای ظهر امروز در نشست با بازرگانان و تجار گلستانی با مسئولان راه‌آهن ایران اظهار داشت: خط عریض ریلی که از چند ماه قبل کار آن آغاز شده تا ۲ ماه آینده نهایی می‌شود.

وی تاکید کرد: راه‌آهن ایران سالانه ۱۱ میلیون تن بار صادراتی و یک و نیم میلیون تن بار ترانزیتی حمل می‌کند و حجم بار صادراتی امسال ۱۲ درصد و بار ترانزیتی ۱۶ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشوری، بخش ریلی ترکمنستان و ایران را از جمله مرزهای تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی بخش اینچه برون می‌تواند به حجم وسیعی از تبادلات و ارتباط‌های بین‌المللی در حوزه اقتصاد و فرهنگ بپردازد.

رئیس ترانزیت راه‌آهن ایران درباره برنامه‌های راه‌آهن ایران برای افزایش صادرات هم خاطر نشان کرد: افزایش تخفیفات براساس نوع کالا از ۱۵ تا ۵۰ درصد از جمله برنامه‌ها برای بهره‌برداری بهتر تجار و بازرگانان از مسیر ریلی در نظر گرفته شده است.

عاشوری اظهار داشت: در جلسات مختلف در روسیه به دنبال آن هستیم حجم این تخفیفات در جابجایی بارهای ایران در روسیه بیش از این کاهش یابد تا فعالیت تجاری و حجم مبادله کالا از این مرز افزایش یابد.

رئیس ترانزیت راه‌آهن ایران همچنین معرفی اینجه‌برون در کریدور بین‌المللی و ثبت آن به عنوان یک دستگاه بین‌المللی، کاهش تعرفه سال ۲۰۱۸، افزایش حجم صادرات از ایران به چین به ویژه در محصولاتی مانند قیر، سنگ‌های تزئینی و موادغذایی و لبنی را از جمله اقدامات دانست که در راستای افزایش فعالیت بخش ریلی کشور در حال انجام است.

عاشوری درباره برقی شدن مسیر اینچه‌برون به گرمسار هم تصریح کرد: در ۵ ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که با تکمیل آن ظرفیت جابجایی ۲ونیم برابر می‌شود.

وی درباره اختصاص خط عریض که از چند ماه پیش آغاز شد، خاطر نشان کرد: تا ۹۰ در صد پیشرفت داشته و تا ۲ماه آینده انتقال خط عریض ما به ترکمنستان نهایی می‌شود.

عاشوری افزود: برای صادرات موادغذایی واگن‌های یخچال‌دار در ایستگاه اینچه‌برون مستقر شده و در اختیار تجار و بازگانان قرار دارد تا کالاها به راحتی حمل شود و مشکل فاسد شدن کالاها را نداشته باشیم.

 معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان هم در این جلسه با تاکید بر دارای بودن ظرفیت بالایی گلستان خاطر نشان کرد: این ظرفیت می‌تواند سبب شود حجم وسیعی از کالا در مسیر اینچه‌برون مبادله شود.

محمود ربیعی افزود: استان گلستان می‌تواند بارانداز و محل توقف کالاهای صادراتی باشد و این خود به رونق این بخش کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: فعال کردن سیستم ارتباطی و افزایش همکاری‌ها و پیگیری آن نه تنها توسط مسئولان استانی بلکه از طریق مسئولان کشوری می‌تواند رضایت فعالیت دراین بخش را افزایش دهد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی آینده‌‌سازان تهران به لیگ برتر بسکتبال کشور

آینده‌سازان تهران با کسب سومین پیروزی در مرحله‌ نیمه‌نهایی لیگ دسته اول حرفه‌ای بسکتبال، جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشور را به ارمغان آورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله نیمه نهایی لیگ دسته اول حرفه‌ای بسکتبال کشور با برگزاری دو دیدار دنبال شد که آینده‌‌سازان تهران در سالن ورزشی نیاوران با برتری 78_ 74، موفق شد برای سومین بار در رویایی با نماینده‌ استان کرمان به برتری دست پیدا کند.

آینده‌سازان تهران با سرمربیگری حسن نگهداری از مربیان سازنده و موفق بسکتبال کشور در سری نیمه نهایی با برتری سه بر یک در مقابل گل‌گهر سیرجان با صعود به فینال این دوره از رقابت‌ها، به عنوان اولین تیم به لیک برتر فصل بعد راه‌ یافت.

با راهیابی آینده سازان به لیگ برتر بسکتبال کشور، برای فصل بعد سه تیم مهرام، طبیعت و آینده سازان از استان تهران در لیگ برتر حضور خواهند داشت .

مهگل البرز مقابل مهمان خود گلنور اصفهان 68_63 شکست خورد تا سری نیمه نهایی بین این دو تیم به تساوی 2-2 برسد. برنده‌ بازی پنجم در اصفهان، فینالیست می‌شود و به عنوان دومین تیم، جواز حضور در لیگ برتر بسکتبال ایران را بدست خواهد آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • راهیابی آینده‌‌سازان تهران به لیگ برتر بسکتبال کشور
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران
  • استارت تیم منتخب هاکی روی یخ ایران با پیروزی
  • کاپ آزاد ترکمنستان| منتخب هاکی روی یخ ایران در اولین گام پیروز شد
  • شروع خوب ایران در کاپ آزاد ترکمنستان
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • جام آزاد هاکی روی یخ؛ نماینده ایران فردا به مصاف تیم عمان می‌رود
  • رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان