Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@18:19:36 GMT

7 نكته درباره آب‌ميوه‌ها و دندان‌ها

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۴۰۸۱

7 نكته درباره آب‌ميوه‌ها و دندان‌ها

خبرگزاري آريا -

1- آبميوه‌هاي طبيعي غالبا نمي‌توانند پوسيدگي ايجاد کنند مگر آب مركبات آن هم به شرطي كه زياد و در دفعات متناوب استفاده شوند....
آبميوه‌هاي مصنوعي به دليل دارا بودن مقادير زياد ساكاروز در صورتي كه زياد مصرف شوند و پس از مصرف دهان شست‌وشو داده نشود، مي‌توانند سبب ايجاد پوسيدگي شوند.
2-مواد قندي مورد استفاده در آبميوه‌هاي مصنوعي غالبا ساكاروز و گلوكز است در حالي كه قند آبميوه‌هاي طبيعي يك قند دوكربنه به نام فروكتوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


3-تمام آبميوه‌ها به طور كلي مفيد هستند اما آبميوه‌هاي اسيدي مي‌توانند سبب از بين رفتن ميناي دندان به واسطه سايش شوند.
4-استفاده از دهانشويه در اين مورد خاص واجب نيست؛ هر چند استفاده از دهانشويه‌ها به طور مرتب توصيه مي‌شود. البته پس از مصرف آبميوه‌هاي اسيدي بهتر است حداقل از مسواك زدن اجتناب شود تا مينا فرصت بازگشت به حالت نرمال را داشته باشد.
5-آبميوه‌هاي قنددار به دندان کودکان آسيب مي‌رساند؛ کودکاني که به صورت دائمي عادت دارند از آبميوه‌ها استفاده کنند بايد به صورت منظم توسط دندان‌پزشک معاينه شوند. آبميوه‌هايي که در بسته‌بندي‌هاي رنگارنگ به بازار عرضه مي‌شوند براي داشتن طعم بهتر و مورد رضايت مصرف‌کنندگان، با شکر شيرين مي‌شوند.
به اين ترتيب اين شکر زمينه مساعدي را براي تخريب و پوسيدگي بافت‌هاي دنداني ايجاد مي‌کند. آبميوه‌ها و عصاره اسيدي آنها مي‌توانند با اثر روي کل سطح دندان باعث پوسيدگي‌شان شوند. تماس هر روزه دندان با آبميوه‌ها مي‌تواند باعث تخريب پيشرونده ميناي دندان شود.
6-اگر والدين نمي‌توانند به هيچ‌وجه عادت نوشيدن مکرر آبميوه‌ را از سر کودکشان بيندازند، سعي کنند نوشيدني‌هاي اسيدي را همراه وعده‌هاي غذايي به کودکشان بدهند و براي مصرف نوشابه‌ها حتما از ني استفاده کنند.
7-مصرف آبميوه درست قبل از خواب براي کودکان بيشترين ضرر را دارد. چون کودک درست پس از مصرف اين نوشابه‌هاي قنددار مي‌خوابد و چند ساعت اين مواد قندي در تماس با ميناي دندان باقي مي‌مانند و باکتري‌ها فرصت دارند روي اين مواد واکنش شيميايي انجام دهند و اسيدهاي پوسيدگي‌زا را توليد کنند. کودکاني که به مصرف چنين آبميوه‌هايي قبل از خواب در مدت زمان طولاني عادت دارند، ممکن است دچار پوسيدگي‌هاي شديد و گسترده دنداني شوند. به والدين توصيه مي‌شود در صورت امکان قبل از خواب به کودک آبميوه ندهند و در صورت مصرف اين مايعات قبل از خواب، دندان‌هاي کودک را مسواک بزنند يا با گاز استريل پاک کنند. منبع : salamat.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سن ایچ لیدر بازار آبمیوه و نوشیدنی ایران سبد کالای خود را با معرفی محصولی جدید کامل کرد. روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳ شرکت عالیفرد با برند سن ایچ در مراسمی که با حضور مدیران و اعضای شرکت عالیفرد، سایه سمن، تیم فروش و... برگزار شد، از محصول جدید خود به نام نوشابهگازدار لیموناد در بسته بندی شیشه ۲۵۰ سیسی رونمایی کرد.
لیموناد که قدمت آن به صد‌ها سال پیش در مصر بازمیگردد، ابتدا ترکیبی از لیمو تازه، آب، عسل یا شکر بوده است که سال‌ها بعد آب گازدار نیز به آن افزوده شد. این نوشیدنی محبوب اولینبار در دنیا بهصورت صنعتی با برند سونآپ (توسط شرکت پپسی) در سال ۱۹۲۱ در ایالات متحده آمریکا تولید شد.
امروز برند سن ایچ بر پایه نوآوری در سبد محصولات خود و نیاز مشتریان، موفق به تولید این محصول برای خلق تجرب‌های متفاوت برای دوستداران و مخاطبان خود شده است.

از نکات مهم و قابلتوجه در این محصول، استفاده از طعم‌عدهنده طبیعی فرموله شده توسط شرکت عالیفرد (سن ایچ) است که حس طبیعی بودن و ماندگاری بالایی به آن میدهد. استفاده از حجم بالای گازکربنیک در محصول باعث ایجاد احساس تازگی مطلوبی در مصرفکننده مینماید که به کمک بالانس دقیقی که بین ترشی و شیرینی در این محصول ایجاد شده، در مجموع پس از نوشیدن آن احساس خوشایندی برای فرد ایجاد مینماید.
نوشابهگازدار لیموناد سن ایچ، تلاش بر تصویر لحظ‌های شاد، حس تازه شدن در بین شلوغی روزانه و هیاهوی پر جنبوجوش دنیای مخاطب خود دارد. سن ایچ از برند‌هایی است که در زمینه تولید و صادرات آبمیوه و شربت به چهارگوشه جهان پیشگام است و طی نیم‌قرن حضور خود در بازار آبمیوه و نوشیدنی، با استفاده از تکنولوژی روز، مواد اولیه باکیفیت، میوه‌های مرغوب در کنار بکار گیری نیروی متخصص و ماهر، توانسته همواره محبوبیت خود را در بازار‌های داخلی و خارجی حفظ کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟