Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از زنجان، خدیجه ابراهیم‌خانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه نظام سلامت و سیاست‌های دولت، بیمه سلامت همگانی از سال ۹۳ شکل گرفت که در کل کشور ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم استان زنجان از این رقم ۱۱۴ هزار نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای طرح بیمه سلامت همگانی افراد ۱۵ تا ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند ابراز کرد: پس از اینکه افراد زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند خدمات رایگان به آن‌ها اعطا شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه در صندوق کارمندی ۷۲ هزار و ۴۸۲ نفر عضو هستند بیان کرد: در صندوق روستایی نیز ۴۱۲ هزار و ۳۴۹ نفر عضو هستند و سایر اقشار ۲۳ هزار و ۸۱۹ نفر آن را تشکیل می‌دهند.

این مسئول تعداد افراد زیر پوشش در صندوق بیمه سلامت همگانی که خدمات آن کاملا رایگان است را ۱۱۲ هزار و ۸۸۵ نفر برشمرد و گفت: از مجموع یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۰ نفر جمعیت ساکن استان زنجان ۶۲۱ هزار و ۵۴۹ نفر معادل ۵۹ تا ۶۰ درصد جمعیت استان بیمه شده بیمه سلامت هستند.

ابراهیم‌خانی خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۳ بیمارستان و ۸۳ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی با بیمه سلامت قرارداد دارند و ۹۱ درصد مراکز تشخیص و درمان مستقل معادل ۴۹۶ مرکز طرف قرارداد این بیمه هستند و نیز ۲۵ دفتر پیشخوان نیز فعالیت‌هایی از جمله صدور، تمدید یا ابطال دفترچه‌های بیمه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بدهی داروخانه‌های دولتی و خصوصی تا پایان سال ۹۵ از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است ابراز کرد: مبالغ قابل پرداخت به مراکز دانشگاهی سطح یک که بخش‌های روستایی را زیر پوشش قرار می‌دهد نیز ۱۰۰ درصد تسویه حساب شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از بدهی سال ۹۵ بیمارستان‌ها پرداخت شده است بیان کرد: بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا آبان ماه و بیمارستان‌های خصوصی تا آذرماه پرداخت شده و پارکیلینیک‌ها نیز تا پایان اسفند طلب خود را دریافت کردند.

این مسئول طلب پزشکان در مراکز درمانی و تشخیصی تا اسفند ماه ۹۵ را تسویه شده خواند و گفت: بدهی رادیولوژی‌ها، مراکز فیزیوتراپی و آزمایشگاه‌های خصوصی نیز تا دی ماه پرداخت شده است.

ابراهیم‌خانی هزینه‌های درمانی تحمیل شده از طرف صندوق بیمه همگانی را ۴۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بدهی بیمه سلامت به مراکز تا پایان سال ۹۵، ۴۲ میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به اینکه مجموع بدهی‌ها از سال ۹۵ تا شهریور ۹۶ در استان زنجان ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده ابراز کرد: اعتباراتی که بیمه سلامت می‌گیرد ۹۵ درصد آن از بخش دولتی تأمین می‌شود و منابع خصوصی قابل توجهی برای بیمه سلامت وجود ندارد بنابراین باید مدیریت در منابع انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه کل هزینه پرداختی برای بیمه‌شدگانی که از طرح رایگان در سال ۹۵ بهره‌مند شدند ۴۶ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان بود خاطرنشان کرد: کل هزینه درمان برای بیماران خاص در این سال ۸ میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان بود و در واقع ماهانه برای هر بیمار خاص یک میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت هزینه بیمه‌های سلامت همگانی افزایش یافته است تصریح کرد: در مجموع شاهد رشد ۱۵۰ درصدی کل هزینه‌های درمانی بیمه سلامت هستیم که سهم بیمه روستاییان از این افزایش ۳۴۶ درصد و بیماران خاص ۶۰ درصد است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به اینکه هدف ایجاد بیمه سلامت این بود که هر نفر یک از یک بیمه پایه برخوردار باشد بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در کل کشور ۵٫۵ میلیون نفر و در استان زنجان ۱۴۳ هزار و ۷۳۷ نفر دست کم دو بیمه پایه دارند که ۱۰۰ هزار نفر آن مربوط به بیمه روستایی است یعنی از هر چهار نفر بیمه شده روستایی یک نفر دو بیمه دارد.

این مسئول بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نیز همپوشانی بیمه‌ها و سایر موارد در قانون بودجه سال ۹۶ مدیریت این طرح به این شکل درنظر گرفته شد که ارائه خدمات بیمه پایه بر اساس آزمون وسع انجام شود و بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی باید از مراکز دولتی استفاده کنند و در مراکز خصوصی باید نیمی از هزینه درمان را خودشان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه قرار بود این قانون از مرداد ماه اجرایی شود ابراز کرد: اجرای این قانون بنا به دلایلی به تأخیر افتاد و از ابتدای آبان ماه به اجرا درمی‌آید که البته با تعامل دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت بیماران خاص می‌توانند از مراکز خصوصی استفاده کنند و افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز کمتر از سایر اقشار چیزی معادل ۱۵ درصد از هزینه درمان را در مراکز خصوصی پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه