Web Analytics Made Easy - Statcounter

دربی ۸۵ همان طور که از اسمش پیداست با دیگر دربی‌های گذشته تفاوت های فاحشی دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دربی ۸۵ همان طور که از اسمش پیداست با دیگر دربی‌های گذشته تفاوت های فاحشی دارد. برانکو ایوانکوویچ و شفر با دو تفکر متفاوت که نشأت گرفته از سبک آلمانی و کروات است به مصاف هم می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال ماشینی شفر هرچند هنوز به بار ننشسته اما از دو بازی گذشته نشانه‌هایی از آن را می‌توان در شیوه بازی استقلال دید. اصرار به پرس در تمرینات از سوی مربی استقلال از یک سو و روش تهاجمی برانکو طی دو سال گذشته از سوی دیگر نشان می دهد که عصر امروز یک بازی جذاب که پر از صحنه‌های جذاب دفاع و ضدحمله می تواند باشد. اما ترکیب برانکو در این دیدار مهم می تواند پر از ابهام و علامت سوال‌های شیرین باشد.

برانکو ایوانکوویچ  ، مردی با برگ برنده
مرد کروات به خوبی طی سال ها حضور در فوتبال ایران به این نتیجه رسیده که برد در دربی به مراتب مهمتر از عنوان نایب قهرمانی یا قهرمانی یا حتی بالاتر از بالا بردن جام قهرمانی حذفی است. بنابراین برانکو طبق گفته نزدیکانش می خواهد متفاوت در این دربی ۸۵ ظاهر شود. در تمرینات روزهای اخیر پرسپولیس برانکو سعی در مخفی کردن ترکیب اصلی‌اش داشت. در حالی که برانکو تصمیم خودش را برای حذف مسلمان گرفته بود تا مهندس تیمش را ادب کند گفته می‌شود با پادرمیانی کریم باقری و اینکه قرار شده تا آقاکریم با او صحبت کند. در این صحبت قرار است کریم باقری به او بگوید که این بازی آخرین فرصت برای اثبات توانایی‌هایش است و درصورت خوب عمل کردن در این بازی می‌تواند نگاه برانکو را دوباره نسبت به خودش عوض کند. هرچند این ماموریت برانکو به کریم باقری می تواند برای پرسپولیس و مسلمان خوب باشد اما این که در دربی مهندس سرخ ها در ترکیب قرار بگیرد هنوز معلوم نیست اما برانکو نشان داده به موقع برگ برنده‌اش را رو می‌کند.

 

سورپرایز اول؛ مسلمان فیکس، رسن نیمکت
در همین زمینه از سوی نزدیکان برانکو گفته می‌شود احتمال بازی کردن مسلمان بالای ۹۰درصد است. اگر مسلمان در ترکیب اصلی قرار بگیرد نیمکت نشین شدن بشار رسن دور از ذهن نیست. اگر شایعه اولتیماتوم روحیه‌بخش برانکو با واسطه گری کریم باقری به مسلمان صحت داشته باشد برانکو به خوبی به توانایی‌های مسلمان واقف است و از سوی دیگر مهندس نزول کرده و پرحاشیه پرسپولیس هم می‌داند که این دیدار می‌تواند دوباره او را محبوب برانکو و هواداران کند. همان طور که برانکو درباره مسلمان چند روز قبل گفته بود «نقطه سر خط» مسلمان می‌تواند با یک نمایش زیبا و فریبنده خط برانکو را بگیرد و مجددا مرد همه کاره میانه میدان سرخپوشان شود.

 

سورپرایز دوم؛ محبوب برانکو ایوانکوویچ و منفور هواداران روی نیمکت
در طول دو فصل اخیر یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان پرسپولیس از نظر محبوبیت کسی نیست جز محسن ربیع خواه! پسر بی‌حاشیه و پرتلاش پرسپولیس در طول دو سال اخیر تنها با حمایت برانکو نزدیک به صددرصد بازی‌های پرسپولیس را در ترکیب اصلی حضور داشته اما در چند بازی اخیر محسن ربیع‌خواه که سبک بازی‌اش مورد پسند رسانه‌ها و تماشاگران نیست نتوانسته قابلیت‌های گذشته‌اش را نشان دهد و شاید همین موضوع باعث شده تا تعویض او در دیدار با نفت طلاییه با واکنش مثبت هواداران مواجه شود. یکی از سورپرایزهای برانکو با توجه به تغییرات متوالی او در تمرینات چند روز اخیر می‌تواند محسن ربیع‌خواه باشد. هرچند که برانکو در چهار بازی اخیر از ترکیب کمال و ربیع‌خواه در خط هافبک استفاده کرده اما شاید برانکو برای این که با یک روش تهاجمی به میدان برود به جای این هافبک ماشینی از یک فانتزی باز به اسم بشار رسن استفاده کند. البته این فرضیه هم وجود دارد این تغییر را در نیمه دوم در صورت عقب افتادن یا مساوی بودن بازی برانکو عملیاتی کند.

 

سورپرایز سوم؛ محرمی به جای پسر برانکو ایوانکوویچ
یکی از بازیکنانی که طی دو فصل اخیر به شدت مورد حمایت برانکو بوده و همیشه رضایت سرمربی را از خودش به دنبال داشته، حسین ماهینی، کاپیتان دوم پرسپولیس بوده است. ماهینی که در دفاع سمت راست پرسپولیس را تقریبا به اسم خودش سند زده در فاز تهاجمی کم اثر است. به نظر می‌رسد با توجه به تمرین چند روز اخیر پرسپولیس که برانکو سه تیم با سه کاور سبز، قرمز و سفید تمرین داده این احتمال هم وجود دارد که از صادق محرمی در دفاع راست استفاده کند چرا که نفوذهای محرمی برای روش تهاجمی برانکو کارآمدتر از بازی کردن پسر محبوب برانکو است.

 

سورپرایز چهارم؛ زوج مهندس و رسن
اگر فلسفه تهاجمی برانکو برای دربی ۸۵ واقعیت داشته باشد که به نظر می‌رسد دارد، باید منتظر یک اتفاق متفاوت در ترکیب پرسپولیس باشیم. یکی از نزدیکان برانکو با قاطعیت می گوید بدون شک مرد کروات می‌خواهد با سورپرایز ترکیبش را وارد زمین کند و فوتبال زیبای پرسپولیس توسط برانکو در دربی می‌تواند تا هفته‌ها ایوانکوویچ را در صدر اخبار قرار دهد. یک عضو کادرفنی پرسپولیس سیستم تهاجمی پرسپولیس در دربی را تایید می کند اما آنچه از تمرینات پرسپولیس مشاهده می شود این است که برانکو با همان ترکیب چهار بازی گذشته تمریناتش را پیگیری کرده است. شاید این گم‌گشتگی رسانه‌ها از ترکیب پرسپولیس برای برانکو خوشایند باشد ولی اگر قرار به روش تهاجمی در دربی ۸۵ باشد احتمال حضور همزمان رسن و مسلمان در ترکیب اصلی وجود دارد یعنی اینکه پرسپولیس با یک هافبک دفاعی به اسم کمال کامیابی‌نیا به میدان برود که البته ریسک بزرگی را به دنبال دارد.

 

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

به گزارش "ورزش سه"، با در نظر گرفتن مصدومیت امید عالیشاه و غیبت او در بازی جام حذفی تیمش مقابل آلومینیوم اراک، اوسمار ویرا باید به دنبال بهترین گزینه جانشینی برای کاپیتان تاثیرگذار و آماده تیمش باشد.

در سیستم مدنظر اوسمار در تمام بازی‌های گذشته عالیشاه به عنوان بازیکن آزاد پشت سر مهاجم نوک وارد میدان می‌شد و در این پست خیلی خوب جا افتاده بود، اما با توجه به غیبتش در بازی با ایرالکو ترکیب سرخ‌ها حداقل یک تغییر نسبت به بازی قبلی‌شان در آبادان خواهد داشت.

در نگاه اول اینگونه به نظر می‌رسد که احتمال استفاده از وحید امیری کاپیتان دوم تیم و بازیکن باتجربه‌ای که در پست‌های مختلف کارایی بالایی دارد آنقدر هست که بازی کردن گزینه‌ای دیگر در ترکیب اصلی محتمل نباشد، اما محمد خدابنده‌لو هم می‌تواند گزینه جانشینی کاپیتان تیمش در اراک باشد.

خدابنده‌لو که در بازی‌های قبلی پرسپولیس غالبا به عنوان هافبک دفاعی مکمل به جای سروش رفیعی و کنار مسعود ریگی بازی می‌کرد در دیدار با صنعت نفت آبادان برای نخستین بار در پستی که عالیشاه به میدان می‌رود بازی کرد و شاید اوسمار در آن چند دقیقه از این بازیکن به عنوان هافبک آزاد یا بازیکن پست 10 استفاده کرده تا شرایطش را برای دیدار در اراک بسنجد.

به همین خاطر و با در نظر گرفتن این تست چند دقیقه‌ای احتمال فیکس شدن خدابنده‌لو در اراک به عنوان بازیکن آزاد پشت مهاجم وجود دارد. هافبک 24 ساله پرسپولیس در تیم‌های قبلی خود مس رفسنجان، ذوب آهن و پیکان غالبا در این پست به میدان رفته و با توجه به تکنیک بالا و قدرت گلزنی‌اش شاید در این پست برای تیمش تاثیرگذارتر باشد و نمایشش بیشتر به چشم بیاید و در صورتی که به میدان برود خطرناک‌ترین ورژن خود در لباس پرسپولیس را ارائه خواهد کرد.

چنانچه عصر جمعه خدابنده‌لو در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان برود، هر چهار خرید زمستانی سرخ‌ها که در بازی هفته شانزدهم لیگ برتر در اراک حضور نداشتند در ترکیب اصلی سرخ‌ها خواهند بود و اوسمار می‌تواند با این چهار شگفت انگیز خود هم آن شکست را جبران کرده هم اینکه تیمش را به جمع هشت تیم برتر نهایی جام حذفی برساند.

دیگر خبرها

  • هنانوف پس از ۱۲۰ روز به ترکیب برمی‌گردد؟
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس
  • خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • دربی حساس مرسی‌ ساید؛ ترکیب احتمالی لیورپول برای بازی با اورتون
  • آرسنال - چلسی؛ ترکیب رسمی
  • کلوپ: بازی با اورتون، آخرین دربی‌ام در مرسی‌ساید است؛ ژوتا دو هفته از ترکیب لیورپول دور است