Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز، رویکردهای سکسیستی در پارلمان اروپا تازگی ندارد.

 

ابعاد این مشکل بزرگ اجتماعی بسیار عمیق است.

 

هم اینک، چند رسانه اروپایی، از جمله مجله "پولیتیکو" و "ساندی تایمز" در بریتانیا، گزارش‌هایی درباره ده‌ها مورد مزاحمت جنسی زنان در پارلمان منتشر می‌کنند.

 

این گزارش‌ها به طور عمده به زنانی اشاره می‌کنند که در پارلمان اتحادیه اروپا توسط مردان نماینده، دستمالی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده است که نمایندگان مرد پارلمان اتحادیه اروپا در مواردی در ازای به دست آوردن شغل یا رسیدن به خواست سیاسی زنان، با آنها لاس زده یا از آنها تقاضای رابطه جنسی کرده‌اند.

 

سوءاستفاده از نفوذ سیاسی

خانم تری راینتکه، نماینده فراکسیون حزب سبزها در پارلمان اتحادیه اروپا می‌گوید امری عجیب نیست که قربانیان مزاحمت‌ها و تقاضاهای جنسی در پارلمان اروپا نام خود را پنهان کنند و کمیسیون شکایت‌های پارلمان نیز به طور رسمی از این ماجرا بی‌خبر باشد.

 

نماینده فراکسیون حزب سبزها در پارلمان اتحادیه اروپا توضیح می‌دهد که بسیاری از این قربانیان کارمندان زیردست این مردان هستند. آنها این مزاحمت‌ها را گزارش می‌دهند، اما حاضر نیستند نام خود را بیان کنند، "زیرا می‌هراسند که در صورت افشای نام‌شان شغل خود را از دست بدهند یا به گونه‌ای دیگر تنبیه شوند."

 

به نظر می‌رسد که شیوه مزاحمت جنسی همواره ثابت است: مردانی که قدرت سیاسی دارند یا دست‌کم فکر می‌کنند که چنین قدرتی دارند، از زنان در اشکال مختلف سوءاستفاده ‌‌جنسی می‌کنند و باور دارند که به خاطر نفوذشان مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

 

کمپ‌های پناهجویی که در آن به زنان تعرض می‌شود

به اعتقاد خانم تری راینتکه که خودش نیز تجربه مزاحمت جنسی را دارد، هر زنی در پارلمان اروپا می‌تواند دست‌کم نام دو مرد را بیان کند که از نفوذ سیاسی خود برای طرح رابطه جنسی استفاده کرده است.

 

پارلمان اروپا قرار است چهار‌شنبه (۲۵ اکتبر/سوم آبان) در نشستی به این موضوع رسیدگی کند. نمایندگان حزب سبزهای آلمان خواسته‌اند که زنان در صورت افشاگری، از نظر حقوقی پشتیبانی شوند.

 

آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا اعلام کرد که از شنیدن این اتهامات به شدت تکان خورده شده است.

 

 

طی چند روز اخیر و در پی رسوایی های جنسی در هالیوود، زنان فرانسوی در فضای مجازی، هشتکی تحت عنوان «خوکت را افشاء کن» به راه انداخته اند.

 

گفته می‌شود شدت فساد جنسی در فرانسه به حدی بحرانی است که به عنوان قدم اول قرار است یکی از وزرای دولت، لایحۀ قانونی را دربارۀ ممنوعیت تعرض جنسی در خیابان تسلیم مجلس کند! و بسیاری امیدوارند که لایحه‌ای هم درباره منع تعرض جنسی در محیط کار به مجلس برود! در حالی که خود مجلس از این مساله رنج می برد.

 

همچنین سال گذشته ۱۷ زن سیاستمدار فرانسوی (از جمله کریستین لاگارد، رئیس‌ صندوق بین المللی پول) اعتراف کرده بودند در دوران فعالیت سیاسی خود، مورد تجاوز همکاران مرد قرار گرفته‌اند.

 

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد