Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، علی اکبر کریمی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی استانی پراستعداد در زمینه های مختلف ورزشی است و جا دارد که با توجه بیشتر به این حوزه استعدادهای موجود را کشف کنیم تا پرورش یافته و افتخار آفرین شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین نکته ای که نیاز به توجه دارد این است که دولت قصد دارد تصدی گری را کنار بگذارد چرا که توان آن را ندارد و ادارات ورزش و جوانان نیز باید در سطح استان و شهرستان ها رویکرد خود را به این سمت تغییر دهد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: سیاست گذاری، نظارت، هدایت و حمایت از وظیفه های اداره ورزش و جوانان است، اما لزومی ندارد که در صحنه وارد شده و کار اجرایی انجام دهد، بلکه تمام ظرفیت های ورزشی را باید در اختیار هیئات ورزشی، دستگاه ها، شرکت های دولتی و باشگاه های خصوصی قرار دهد.

کریمی خاطرنشان ساخت: هیچ لزومی ندارد که اماکن ورزشی در شهرها در اختیار دولت باشد، بلکه این اماکن می توانند با نظارت دولت در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار گیرند تا از هزینه های دولت کم شود.

وی اضافه کرد: نکته بعدی این است که وضعیت تجهیزات ورزشی در سطح استان نیازمند رصد و پایش است، در ابتدا باید از اماکن ورزشی در سطح استان آماربرداری شود و سپس با برنامه ریزی جامع برای استفاده بهتر و بیشتر از این امکانات بهره گرفت.

کریمی بیان داشت: همچنین باید میان ورزش همگانی و قهرمانی تعادل ایجاد شود، ورزش قهرمانی بر حفظ نشاط و شادابی جوانان تاثیرگذار است، اما سلامت آحاد مردم در ورزش همگانی تامین می شود بنابراین باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تشریح کرد: در حوزه ورزش قهرمانی نیز باید نگاهی کاملا علمی و اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: لزوم شناسایی استعدادهای ورزشی نیز از نکات دیگری است که نیازمند وجود ساز و کار مناسب چه در روستاها و چه شهرها است تا در سنین پایین استعدادها کشف شده و زمینه پرورش آن ها فراهم شود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اذعان داشت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان مرکزی ۸۶ سانتی متر است که نشان از عقب ماندگی ما نسبت به هدف گذاری های ملی دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم تا با هم افزایی هدف ملی برنامه پنجم توسعه که افزایش سرانه ورزشی کشور است، محقق شود.

کریمی گفت: همچنین استفاده از فضاهای بلااستفاده به ویژه در روستاها که می تواند با هزینه مناسبی بهسازی شده و در اختیار حوزه ورزش قرار گیرد، زمینه توسعه فضاهای ورزشی را فراهم می سازد.

وی افزود: برخی از وزارتخانه ها و دستگاه ها در حوزه ورزش ظرفیت هایی دارند اما آنچه که شایسته استان است انجام نمی دهند، یکی از آن ها حوزه نفت است که باتوجه به وجود ۱۵هزار پرسنل وزارت نفت در استان، باید در حوزه ورزش فعال تر عمل کنند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار داشت: راه اندازی دهکده المپیک نیز  با توجه به اینکه ظرفیت گسترده برای فعالیت های ورزشی در اراک وجود ندارد، به عنوان یک قطب ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: تشکیل شورای ورزش استان و توجه بیشتر به ورزش جوانان و بانوان نیز از دیگر مطالباتی هستند که مغفول مانده اند و باید مورد توجه قرار گیرند.

true برچسب ها : علی اکبر کریمی نمایندگان مجلس ورزش استان مرکزی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا رحیمی محمودآبادی نایب رئیس کمیسیون تلفیق به همراه حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از پروژه‌های پلاتو، استاد شهریار و مصلی بزرگ امام خمینی (ره) کرج بازدید کرد.

علیرضا رحیمی توجه به ساخت و توسعه زیرساخت‌های اماکن فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات شورای ششم برشمرد و اظهار داشت: احداث گالری، پلاتو، تکمیل و توسعه ساختمان استاد شهریار و همچنین تکمیل فرهنگسرای غدیر از پروژه‌هایی است که به توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی کمک می‌کند که می‌توان به آن پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در حاشیه بازدید از پروژه ساخت پلاتو گفت: عملیات احداث این ساختمان در بوستان خانواده با پیشرفت ۷۰% در حال اجراست که امیدواریم در مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد و تقدیم هنرمندان عزیز و علاقمندان به اجرای هنر‌های نمایشی شود.

رحیمی از تکمیل شبستان مصلی امام خمینی (ره) و ساختمان فرهنگی استاد شهریار در جهت افزایش سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی شهر یاد کرد و گفت: ساختمان استاد شهریار با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تمرکز اصلی پروژه ساخت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بر روی شبستان آن است، گفت: فاز اول این پروژه با مساحت حدود ۷ هزار متر مربع که مسقف شده و زیرساخت‌های دیگر آن نیز در حال انجام می‌باشد به زودی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد