Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: انتقال تجارب و دانش بین مناطق آزاد می‌تواند باعث دستیابی به شیوه‌های جدید مبارزه با پول‌شویی در مناطق آزاد کشور شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهاربهاران، عبدالرحیم کردی در جمع نخستین نشست کمیته تخصصی مبارزه با پول‌شویی در مناطق آزاد کشور در چابهار با اشاره به ایجاد این کمیته در مناطق آزاد اظهار کرد: کمیته مبارزه با «پولشویی و قاچاق کالا» به منظور شفاف سازی اقدامات و جلوگیری از اتهامات وارده در خصوص قاچاق کالا در مناطق آزاد کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با برگزاری این‌گونه نشست‌های تخصصی می‌توانیم یافته‌های بین مناطق آزاد را به اشتراک بگذاریم.

کردی بیان کرد: آنچه در 2 سال گذشته در چابهار شاهد آن هستیم تغییرات در فرآیندها و دستگاه‌های مالی است که باعث شفافیت‌های مالی و نظام فرآیند محورمالی شده است.

مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برنامه مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا به سازمان های مناطق آزاد کشور ارسال شد، دبیرخانه شورایعالی و مدیران سازمان های مناطق آزاد از اجرای این برنامه استقبال کردند و «کمیته مبارزه با پولشویی و قاچاق کالا» در مناطق ایجاد شد.

شعبان شاه کوهی از تشکیل کمیته تخصصی بررسی مشکلات و چالش ها در هر یک از مناطق آزاد کشور خبر داد و افزود: در این نشست مقرر شد برنامه عملیاتی فی مابین سازمان های مناطق آزاد مبادله شود و کمیته تخصصی به منظور بررسی مشکلات، چالش ها و برنامه های آتی تشکیل شود.

 نخستین "نشست کمیته تخصصی مبارزه با پول‌شویی در مناطق آزاد کشور" با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی مناطق آزاد کشور و مدیران مالی و اقتصادی مناطق برگزار شد.

همچنین در این نشست طی حکمی ازسوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، "فرهاد صدر" به عنوان معاون توسعه مدیریت سازمان منصوب شد.

"فرهاد صدر" مولف چندین کتاب و مقاله قبل از این چندین پست مهم در وزارت خانه های رفاه و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران را در سوابق کاری خود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند