Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه پاکستان اعلام کرد که واشنگتن با درک واقعیت‌ها نباید به ژنرال‌های شکست خورده‌ آمریکایی در افغانستان گوش دهد زیرا پاکستان نفوذی بر طالبان ندارد، دولت کابل نیز با پذیرش شکست‌ مسئولانه برخورد کند.

به گزارش قدس آنلاین، «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان در سنای این کشور گفت که استراتژی جدید واشنگتن توسط ژنرال‌هایی تدوین شده است که در میدان‌های جنگ افغانستان شکست خورده‌اند اما واقعیت را نمی‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دولت کابل توصیه می‌کنیم با شکست‌هایی که متحمل شده است باید مسئولانه برخورد کند و به اوضاع داخلی در این کشور رسیدگی کند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که این کشور هیچ نفوذی بر طالبان افغان ندارد و این گروه نیز به منابع مالی تازه ای دست یافته است.

خواجه آصف اظهار داشت: وزیر خارجه آمریکا برای تفاهم با طالبان آماده است اما درباره شبکه حقانی حاضر به نرمش نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا روند صلح را در گذشته تخریب کرده است زیرا زمانی که طالبان حاضر به مذاکره بودند، آمریکا مرگ «ملاعمر» رهبر سابق و بنیانگذار این گروه را افشا کرد.

وزیر خارجه پاکستان به نمایندگان سنای این کشور گفت: ژنرال «مشرف» پس از یازده سپتامبر تسلیم خواسته‌های آمریکا شد و در ازای پول، سرنوشت پاکستان را به معامله گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد که هرگز تسلیم آمریکا نمی‌شویم و دستورهای واشنگتن را نمی‌پذیریم.

آصف همچنین دولت افغانستان را به فراهم کردن زمینه و امکانات برای هند علیه پاکستان متهم کرد.

این مقام پاکستانی افزود: اسلام‌آباد نیز فهرستی ۱۰۰ نفره از تروریستان و جنایتکاران را به افغانستان و آمریکا سپرده است.

 وزیرخارجه آمریکا در دیدار با مقامات پاکستانی فهرستی ۷۰ نفری از رهبران طالبان و شبکه حقانی را به اسلام‌آباد داده و خواستار اقدام جدی علیه آنها شده است.

اخیرا وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری در پایگاه نظامی بگرام در افغانستان گفته بود که روابط آمریکا با اسلام‌آباد مشروط به مبارزه جدی پاکستان علیه تروریسم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان در پیامی خطاب به وزیر خارجه آفریقای جنوبی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. 

توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جنهدری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. 

شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است