Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:49:35 GMT

انتقاد وزیر بهداشت از مدعیان طب اسلامی

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۸۲۳۷

وزیربهداشت با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از باورهای مردم با نام طب اسلامی، تاکید کرد: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند سبقه دینی دهند یا آن را به مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حسن هاشمی در  بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری‌های کودکان اظهار کرد: برخی افراد از عوامی عده‌ای سوء استفاده می‌کنند، اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند؛ جهل باعث شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و امیرالمومنین(ع) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز عاشورا قاتلان امام حسین(ع)، وضو گرفتند نماز خواندند و شهادتین هم گفتند و تصور می کردند که کار خوب و درستی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: برخی افراد یاد گرفته‌اند به مسائلی که مطرح می‌کنند سبقه دینی دهند یا آن را به مقام معظم رهبری نسبت می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می‌کنند. مثلا می‌گویند واکسیناسیون کار صهیونیستهاست یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیستها است. طرح چنین مسائلی در قرن ۲۱ و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی‌زنند.

وزیربهداشت همچنین اضافه کرد: مگر فرزندان و نوه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند؟ چرا از کنار این مسائل راحت می‌گذریم؟ فردی هم به مردم می‌گوید که مسواک نزنید؛ زیرا کار صهیونیستها است و برای حرفهای خودش هم شاهد می آورد، یکی از شاهد هایش هم حیوان است که انسان خجالت می‌کشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه  نباید اجازه ندهیم برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند، افزود: یکی دیگر لباس پیغمبر بر تن دارد و هر چه می خواهد علیه جامعه پزشکی می‌گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمنهای پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمیکنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه در برخورد با سوء استفاده از دین و آسیب به سلامت مردم باید حساسیت بیشتری نشان دهد. جامعه پزشکی که با مردم سروکار دارد، تکلیف و وظیفه دارد  با آنها صحبت کند، اما وقتی عرصه را خالی می‌کنید جاهلان و افرادی که به دنبال سوء استفاده از مردم هستند، هر طور دلشان بخواهد جولان میدهند و به سلامت مردم آسیب می زنند. مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوء استفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه‌های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.

هاشمی با بیان اینکه سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است، تصریح کرد: اگر در طول چهار سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم، اما توانسته‌ایم جلوی مرگ ۵۰۰۰ کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است. در دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان، مرگ مادران باردار یک سوم کاهش یافت که افتخار بسیار بزرگی است.

وزیربهداشت همچنین بیان کرد: برخی ما را متهم می‌کنند که جلوی رشد جمعیت را گرفته‌ایم. من چکاره‌ام که جلوی زیاد شدن بچه را بگیرم؟ یا اینکه می‌گویند چرا اجازه رشد نرخ باروری را نمی‌دهید؟، اما باید بگویم که در طول ۴ سال گذشته به لطف تلاش ها و خدمات معاون سابق وزارت بهداشت، هر سال ۶۰ هزار نوزاد به جمعیت کشور اضافه شد. نمی خواهیم قبول کنیم که مردم با فکرشان بچه‌دار می‌شوند و می‌نشینند حساب و کتاب می کنند. افزایش و رشد باروری مربوط به یک دستگاه نیست.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه برخورد خشن با دانشجویان در آمریکا را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست.

حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه دانشگاه‌های آمریکا امروز صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است، افزود: مدعیان آزادی بیان بر دستان دانشجویان، فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاه‌هایشان به دلیل حمایت از مردم مظلوم غزه دستبند زدند و به بدترین نحو ممکن با آنها برخورد کردند.

وی با بیان اینکه آزادی بیان باید هدف داشته باشد و موجب رشد و تکامل انسان‌ها و پویایی و زنده شدن امید در جامعه شود، اذعان کرد: آزادی بیان نباید موجب انحراف و سقوط جوامع شود.

چهکندی نژاد خاطرنشان کرد: مدعیان امروزی نه تنها به دنبال آزادی بیان نیستند بلکه برای آزادی فساد تلاش می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند، سایر ملت‌ها از جمله عراق و افغانستان را چون آزادی ندارند مستعمره خودشان کردند، اما در کشور خودشان آن‌ هم در محیطی کاملاً علمی این‌گونه در برابر آزادی بیان ایستادند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: خون‌های به ناحق ریخته مردم غزه بود که چهره کریه و زشت آن‌ها را برملا کرد، شعارهایی که آن‌ها در حمایت از حقوق بشر، بانوان و آزادی بیان می‌دهند چهره واقعی‌شان را برای مردم برملا کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر چهره کریه و متجاوز خود را در نوع برخورد با دانشگاه‌هایی که این روزها صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است نشان دادند.

چهکندی نژاد برخورد خشن با دانشجویان را بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر دانست و گفت: آن‌ها نمی‌تواند جلوی روشنگری و آزادی مردم را بگیرند و آنچه دارد در کشورشان در حمایت از مردم مظلوم غزه اتفاق می‌افتد را سانسور کنند.

وی با بیان اینکه دنیا آنها را به خوبی شناخته است، اظهار کرد: آنها آزادی بیانی را قبول دارند که در جهت اهداف استکباری و استثماری‌شان باشد و منابعشان را تأمین کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه افزود: آنها می‌خواهند به وسیله این آزادی بیان در کشورهای هدف بتوانند کار استکباری و استبدادی خودشان را انجام دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از سال ۱۴۰۱ علیه ما جنگ ترکیبی را آغاز کرده است، گفت: امروز جنگ اراده‌ها و روایت‌ها است، ملتی در این جنگ ترکیبی موفق خواهد بود که روایت و اراده‌اش قوی‌تر باشد.

چهکندی نژاد اذعان کرد: اگر انسان‌ها به درستی فکر کنند و اندیشه‌هایشان درست باشد به راحتی خواهند توانست حق را از باطل تشخیص دهند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه با تأکید بر اینکه باید قدرت تحلیل را در جامعه بالا برد، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد قطعاً اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد