Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان  در حاشیه بازدید از حوزه مقاومت بسیج حضرت خاتم الانبیا (ص) سمنان اظهار کرد: همکاران ما در حوزه های مقاومت در خط مقدم خدمت به مردم و بسیجیان قرار دارند  و امروزه با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن ما باید در کنار دانش آموزان و نوجوانان باشیم و نقطه ای که جوانان و نوجوانان و دانشجویان و دانش آموزان ما از آن ضربه می خورند را شناسایی کرده و در جهت مقابله با آن از هر کوششی که از دستمان بر می آید دریغ نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دانش آموزان ،نوجوانان و جوانان این مرز و بوم گنج های پنهانی هستند که ما می توانیم در آینده از این گنج ها استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان  شناسایی و جذب و تقویت نخبگان بسیجی را یک امر مهم دانست و افزود: کشور ما درمیان کلیه کشورهای جهان در رتبه و مقام بسیار خوبی از نظر سطح علمی قرار دارد و این نکته بیانگر این است که نوجوانان و جوانان کشورمان دارای هوشی بالا و در برخی موارد نخبه هستند که باید آنها را شناسایی و سازماندهی کرد.

در ادامه این بازدید آقای محسن مرادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خاتم الانبیا (ص) سمنان گزارش کاری را ارائه داد و به نقاط ضعف و قوت و مشکلات پیش روی بسیج اشاره و عنوان کرد: به دنبال برگزاری جلساتی باحضور  هیئت امنای مساجد ، بسیجیان و فرماندهان پایگاه ها و روحانیون مساجد هستیم تا مشکلات و نواقص پیش روی مساجد و محلات را در آن جلسه مطرح و انشالله حل و فصل کنیم.

وی بیان داشت: مردم مساجد و محلات از ما میخواهند تا حضور فرهنگی روحانیون در مساجد و محلات بیشتر شود تا مشکلات فرهنگی مردم بهتر و سریع تر حل شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت خاتم الانبیا (ص) سمنان گفت:ما باید به دنبال این موضوع باشیم که فلسفه تشکیل بسیج را پیگیری کنیم و اهداف امام راحل را پیگیری و محقق کنیم.

مرادی تصریح کرد: در سطح پایگاه ها و حوزه مقاومت کیفیت اجرای برنامه ها۹۰٪ و کمیت و ارائه گزارش و اعداد و ارقام فقط۱۰٪ اولویت ما است و به دنبال جذب دانش آموزان و متصل کردن آنها به مساجد و پایگاه بسیج محلات هستیم.

وی به جذب نخبگان بسیجی نیز اشاره و ابراز کرد: تشویق نخبگان و جذب آنها یکی دیگر از کارهایی است که به دنبال تحقق کلی آن در سطح حوزه مقاومت حضرت خاتم الانبیا (ص) هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • برگزاری کنگره ملی هزارو ۶۶شهید قوچان