Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی(ره)، پنجشنبه شب با حضور علما، روحانیان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه آن فقیه عالیقدر در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که شخصیت ها و مسئولانی همچون آیت الله استادی، سید علی خمینی، سید مهدی صادقی استاندار قم و سردار کاظم مجتبایی فرماندهی انتظامی این استان حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی را یک فقیه بزرگ و جامع توصیف کرد و اظهار داشت: تفقه در دین از ویژگی های بارز آن عالم بود و عشاق و دوستداران زیادی نیز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا با اشاره به کتابخانه آیت الله نجفی، آن را از یادگاران بسیار مهم و ارزشمند آن فقیه وارسته و عالی مقام عنوان کرد و افزود.
وی همچنین با تاکید بر جامعیت آیت الله مرعشی نجفی افزود: آن عالم کم نظیر در همه عرصه های دینی تخصصی فروانی داشت.
آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی در 31 تیر ماه 1276 هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال 1315 هجری قمری در نجف اشرف متولد شد.
وی تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در 27 سالگی به مرجعیت رسید.
وی در طول 70 سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید حاج آقا مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.
کتابخانه آیت الله مرعشی در قم از آثار به جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم نظیری در آن به چشم می خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است.
این مرجع تقلید در هفتم شهریور ماه سال 1369 برابر با هفتم صفر 1411 هجری قمری در 96 سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه اش به خاک سپرده شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز، با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی گفت : شاید در ۵۰ سال گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد امروز به چنین صلابت و اقتداری برسیم که پاسخی دندان شکن و قاطع به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی بدهیم.

وی این دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها را مستلزم جهاد تبیین برای نسل نوجوان و جوان جامعه عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه به عملیات بازی دراز و ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: از رویداد بزرگی مانند «عملیات بازی دراز» می‌توانیم شرایط بهتری را برای استان کرمانشاه رقم بزنیم و باید از این فرصت برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین تبیین مجاهدت‌های مردم شجاع ایران و استان کرمانشاه در برابر رژیم بعث عراق و استکبار جهانی استفاده شود.

وی با تاکید بر انجام مناسب وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در گرامیداشت برنامه سالروز حماسه بازی دراز گفت: با توجه به فرصت چند روزه برای برگزاری مراسم سالگرد این حماسه بزرگ، دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند در جهت برگزاری مطلوب این رویداد مهم تلاش کنند.

وی میزبانی و برنامه‌ریزی مناسب برای گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز را اقدامی مهم و موثر برای جذب بیشتر زائر در ایام اربعین به استان کرمانشاه دانست و گفت: در این مراسم می‌توانیم یک مقدمه را برای جذب زائر اربعین با عنوان جملاتی مانند "اربعین منتظر شما هستیم" و ... ایجاد کنیم.

صحرایی با اشاره به پیش‌بینی حضور حدود ۳۵ هزار نفر در مراسم گرامیداشت بازی دراز گفت: باید در این مراسم به شناساندن بیشتر فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوب استان هم کمک کنیم. همچنین این مراسم می‌تواند زمینه‌ای برای به عرصه رساندن توانمندی و صنایع‌دستی مردم شهرستان‌های اطراف باشد که این کار مستلزم ارائه راهکار‌های ابتکاری است.

 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: پیش‌بینی می‌شوده ۳۵ تا ۴۰ هزار در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه بازی دراز که در روز چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

سردار بهمن ریحانی افزود: عزت ما در تجمعات بزرگ مانند گرامیداشت حماسه بازی دراز است که منجر به قدرت روز افزون انقلاب اسلامی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت
  • مراسم یادبود ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • مراسم تکریم خانواده شهید ملک‌مکان در هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • عکس| سلفی جدید منوچهر هادی در یک مراسم خاص
  • مراسم بزرگداشت شهید زاهدی در کاشان برگزار شد
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم