Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:46:46 GMT

پلیس انگلیس رهبر یک گروه راست افراطی را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۲۵۵۷

پلیس انگلیس رهبر یک گروه راست افراطی را دستگیر کرد

لندن - ایرنا - پلیس کلان‌شهر منچستر اعلام کرد که رهبر گروه راست افراطی و ممنوعه موسوم به 'اقدام ملی' را به اتهام تشویق برای آدم کشی دستگیر کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پلیس گفت که در جریان تحقیقات خود در رابطه با فعالیت این گروه افراطی تاکنون 6 نفر را دستگیر کرده است.
پرونده افراد یادشده قرار است فردا (جمعه) برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت کشور انگلیس گروه اقدام ملی را جریانی 'به‌شدت نژادپرست و هم‌جنس‌گرا' توصیف کرده که در دسامبر سال 2016 به‌عنوان اولین گروه راست افراطی، فعالیت این گروه در چارچوب قوانین ضد تروریستی ممنوع اعلام شد.
با ممنوع شدن فعالیت این گروه راست‌گرای افراطی، اعضا و یا هواداران فعال آن، تحت تعقیب قرارگرفته و دستگیر خواهند شد.
چندی پیش نیز دو سرباز انگلیسی به جرم عضویت در این گروه افراطی دستگیر شدند. پلیس گفت که آنها به اتهام در اختیار داشتن اسنادی که می‌تواند در رابطه با ارتکاب اقدام تروریستی مفید باشد، بازداشت شده اند.
گفتنی است که به دنبال رأی اکثر مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در ژوئن (تیرماه) سال گذشته، جریانات راست افراطی در انگلیس جان تازه‌ای گرفته و میزان جرائم مرتبط با افراط‌گرایی، نفرت نژادی، بیگانه هراسی به‌ویژه اسلام هراسی به شدت روند افزایشی داشته است.
بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی پلیس، میزان جرائم باانگیزه‌های نفرت مذهبی و قومی پس از برگزاری همه‌پرسی برگزیت، 23 درصد افزایش داشته است.
«گروه اول بریتانیا» نیز که از دیگر گروه‌های راست افراطی در انگلیس به شمار می‌رود، از مظنونان دست داشتن در قتل خانم جو کاکس سیاستمدار انگلیسی و نماینده پارلمانی حزب کارگر به شمار می‌رود.
همچنین فردی که به نمازگزاران مسجد فینزبری در شمال لندن نیز در ماه رمضان گذشته حمله‌ور شد، از اعضاء گروه راست اول بریتانیا بوده که در ابتدا در نظر داشته تا به تظاهرکنندگان راهپیمایی روز قدس با خودرو حمله کند، اما چون دیر به این مراسم می‌رسد، به مسجد فینزبری حمله‌ور می‌شود.
شبد**اروپام ** هـ ن **1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 6095235

دیگر خبرها

  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • دستگیری ۳۰۰ نفر در دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس