Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير خارجه ايران با بيان اينکه براي ايران هيچ سقفي در روابط با نيجر وجود ندارد، گفت: آمادگي داريم بدون هرگونه سقف و ملاحظه‌اي در انتقال تکنولوژي با نيجر همکاري داشته باشيم.
ـ سياسي
محمدجواد ظريف وزير خارجه کشورمان پنجشنبه شب در مجمع تجاري ايران و نيجر طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از حضور در اين نشست، عنوان کرد: براي بنده باعث افتخار است در جمع خواهران و برادران ايران و نيجر از سوي ايران اعلام کنم که براي ما هيچ سقفي در روابط با نيجر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ما امروز در حضور رييس جمهور و نخست وزير زمينه هاي مختلف همکاري سياسي و، اقتصادي و بين المللي دو کشور را بررسي کرديم و ميتوانم به شما اطمينان دهم اراده سياسي لازم براي گسترش روابط و تسهيل روابط بين بخشهاي تجاري دو کشور وجود دارد.
وي با بيان اينکه همکاريها در بخش سلامت به خوبي پيش رفته و همکاريها در عرصه فني و مهندسي و اتومبيل سازي به خوبي پيش رفته، گفت: اميدواريم در آينده نزديک اقدامات وسيع تري را در اين حوزه ها در نيجر انجام دهيم.
وزير خارجه کشورمان ادامه داد: در اين سفر و از سوي ايران يک هيات قوي اقتصادي از بخش خصوصي و دولتي براي همکاري با همتايانشان حضور دارد. اميدوارم با اغتنام از فرصت باقيمانده دوستان بتوانند گفتگوهايي را انجام و روابط دو کشور را ارتقا بخشند.»
رئيس دستگاه ديپلماسي اضافه کرد: اميدوارم دوستان در زمينه همکاريهاي بانکي و همکاري در حوزه حمل ونقل براي تسهيل همکاري تجار به توافقاتي دست يابند.
ظريف افزود: آمادگي داريم بدون هرگونه سقف و ملاحظه اي در انتقال تکنولوژي با نيجر همکاري داشته باشيم.
وي ادامه داد: براي شما آرزوي موفقيت در گسترش روابط صميمانه دو کشور دوست برادر و مسلمان ايران و نيجريه را آرزو دارم.
به گزارش فارس، ابراهيم ياکوبا وزير خارجه نيجر نيز طي سخناني در اين نشست با ابراز خرسندي از حضور ظريف و هيات همراه در نيامي گفت: با ايران روابط ديپلماتيک بيش از ٤٠ ساله داريم و حضور هياتي بلندپايه از ايران نشانگر آن است روابط در جهت خوبي پيش ميرود و در جهت هم افزايي است.
وي ضمن قدرداني از وزير خارجه ايران براي آوردن اين هيات و حضور کارگزاران اقتصادي در نيجر که از توانايي و ظرفيت بالايي برخوردار است، ادامه داد: به شما اطمينان ميدهم با همکاران و شرکاي خوبي مواجه خواهيد شد که در جهت همکاري به پيش برويد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه