Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرها حاکیست، نیروهای تجزیه‌طلب کُرد اجازه خروج به شهروندان را از روستاهای و شهرک‌های حومه تحت تصرف نمی‌دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

سرویس جهان مشرق - آخرین تحولات میدانی از عراق حاکیست، عملیات نیروهای واکنش سریع ارتش، بسیج مردمی، پلیس فدرال برای پاکسازی مناطق تحت تصرف نیروهای تجزیه طلب کُرد وابسته به مسعود بارزانی در شمال غرب استان نینوا ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که زمزمه های از مذاکرات میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در افکار عمومی مطرح شده اما خبر می رسد نیروهای عراقی به سوی شهر راهبردی «فیشخابور» در حال پیشروی هستند؛ نیروهای تیپ ۳، ۵ و ۱۰ بسیج مردمی در این عملیات شرکت می کنند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه‌ها کلیک کنید**

نیروهای تیپ ۴ بسیج مردمی عراق هم به سمت مرزهای اداری استان اربیل (حومه شرقی استان کرکوک) اعزام خواهند شد تا از حملات احتمالی تجزیه طلبان کرد جلوگیری کنند؛ از صبح امروز هم عملیات پیشروی از محور شمالی گذرگاه ربیعه به سمت فیشخابور آغاز شده است.

در حالی که شماری از نیروهای پیشمرگه کرد حاضر به مقابله با نیروهای عراقی نشدند و خود را تسلیم کردند، گروهی دیگر از نیروهای وابسته به بارزانی و تروریست های «پ ک ک» با آتش خمپاره و شلیک موشک، روستاهای جنوبی حومه شهر فیشخابور را هدف قرار دادند.

تعدادی از نیروهای کُرد خود را تسلیم نیروهای عراقی کردند

نیروهای بسیج مردمی هم در واکنش به این حملات، مواضع نیروهای تجزیه طلب کرد را در این محور هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند؛ چندین آمبولانس از استان دکوک برای انتقال زخمی های نیروهای تجزیه طلب کرد به منطقه اعزام شدند.

با ادامه حملات موشکی نیروهای بسیج مردمی عراق، نیروهای وابسته به بارزانی بخش هایی از شهر مرزی«فیشخابور» را تخلیه کرده اند و به سمت جنوب استان دهوک متواری شده اند.

خبرها حاکیست، نیروهای تجزیه طلب کُرد اجازه خروج به شهروندان را از روستاهای و شهرک های حومه تحت تصرف نمی دهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند؛ در صورت پاکسازی شهر فیشخابور، ارتباط نیروهای وابسته به بارزانی با نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق استان حسکه محدودتر می شود.

در صورتی که نیروهای عراقی بتوانند شهر فیشخابور و مناطق حومه را از تصرف نیروهای تجزیه طلب کرد خارج کنند، خود را به ورودی های مرزهای اداری استان «دهوک» می رسانند؛ پس از پاکسازی مناطق تحت تصرف، فقط شماری از نیروهای عراقی برای اداره گذرگاه «ابراهیم خلیل» به استان دهوک اعزام می شوند.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه‌ها کلیک کنید**

از شهر ذمار در شمال غرب حومه شهر موصل هم خبر می رسد، نیروهای وابسته به بارزانی در سه سال گذشته ۲۲ روستا را به طور کامل تخریب کرده اند و شهروندان عرب منطقه را به بهانه همکاری با داعش آواره کردند.

از استان کرکوک هم خبر می رسد، دولت مرکزی عراق به منظور امنیتی">تامین امنیت روستاهای حومه منطقه «داقوق»، ۴۰۰ تن از نیروهای بسیج مردمی کرکوک را به منطقه اعزام کرده است.

**برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه‌ها کلیک کنید**

در شمال شرق استان کرکوک هم تعدادی از نیروهای  وابسته به بارزانی و تروریست های « پ.ک.ک» حمله سنگینی را علیه مواضع نیروهای عراقی در منطقه «آلتون کوپری» انجام دادند. نیروهای بسیج مردمی به منطقه اعزام شده اند تا با کمک نیروهای امنیتی و پلیس فدرال حملات را به طور کامل خنثی کنند. دهها تن از اهالی شهر التون کوپری و مناطق حومه از بیم حملات نیروهای بارزانی به سمت شهر کرکوک پناه آورده اند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب ها

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهدی فضائلی در فضای مجازی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نوشته بود:

«رهبر انقلاب: کشف حجاب هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است...منتها ... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده دریافت کرده‌اند.»

کد خبر 845599 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب رهبر معظم انقلاب گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب ها
  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم اسرائیل به رفح
  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • قطر: خاورمیانه شرایط سخت و پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان