Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «با توجه به حجم و گستردگي نفوذ ايران در عراق به نظر مي رسد کار براي عربستان بسيار سخت باشد؛ البته اگر نگوييم غير ممکن است...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه صهيونيستي جروزالم پست (jpost) با انتشار گزارشي تحت عنوان "عربستان سعودي با چالشي دلهره آور براي دور کردن عراق از ايران روبه رو است" به گمانه زني در اين رابطه پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين گزارش مي خوانيم:
«عربستان سعودي تلاش هاي گسترده اي براي بهبود و ارتقاي روابط با همسايه شمالي خود يعني عراق داشته است.
در واقع مي توان گفت که عراق به جبهه جديدي در نزاع ميان عربستان سعودي و ايران تبديل شده است و رياض براي خارج کردن بغداد از مدار تهران و جلب توجه حکومت اين کشور به سوي خود، به صورت قاطع وارد عمل شده است.
اما با توجه به حجم و گستردگي نفوذ ايران در عراق به نظر مي رسد کار براي عربستان بسيار سخت باشد؛ البته اگر نگوييم غير ممکن است.»
ملک سلمان، پادشاه عربستان در هفته جاري ميزبان حيدرالعبادي، نخست وزير عراق بود. پيش از آن نيز وزير انرژي عربستان سعودي به بغداد سفر کرده و خواستار گسترش روابط اقتصادي دو کشور براي کنترل قيمت نفت شد.»
اين نگراني به مقامات سعودي محدود نمي شود و آمريکايي ها نيز در موارد بسياري نسبت به گسترش نفوذ ايران در منطقه ابراز نگراني کرده اند. ژنرال پترائوس در نشست موسسه هادسن با اشاره به اين موضوع مي گويد: «وقتي فضاي خالي ايجاد شود، ايران تبحر دارد آنرا پر کند.»
اظهارات ژنرال پترائوس در نشست موسسه هادسن
در ادامه اين گزارش آمده است: «آمريکا نيز روابط عربستان با عراق را موضوعي کليدي براي منزوي کردن ايران مي داند. رکس تيلرسون، وزير امور خارجه آمريکا، از شروع پروازهاي مستقيم ميان دو کشور استقبال کرده و گشايش گذرگاه مرزي ارار بين دو کشور عربستان و عراق براي اولين بار پس از سال 1990 ستوده است.
به هر حال برخي کارشناسان بر اين باورند که تلاش هاي عربستان موضوعي نيست که به اين زودي جوابگو باشد و براي مبارزه با نفوذ ايران در عراق بايد زمان زيادي صرف کرد.
اما ديگر کارشناسان مانند "برندون فريدمن" محقق مسايل عربستان در دانشگاه تل آويو معتقدند که "ممکن است کار براي عربستان ديگر خيلي دير شده باشد."»

506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه