«زاک کينگ»؛ مشهورترين شعبده باز دنياي مجازي
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۴۲۷۹
خبرگزاري آريا - مجله همشهري سرنخ: اين شعبده باز جوان که در عرض مدت کوتاهي چند ميليون بيننده پيدا کرده، يکي از عجيب ترين جادوگران دنياست چون مدتي بعد از اجراي هر شعبده راز کارهايش را لو مي دهد. کاري که شعبده بازهاي کلاسيک را حسابي عصباني مي کند. با يکي از شعبده بازهاي عجيب دنيا و راز شعبده هايش آشنا شويد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
زاک کينگ عجيب ترين شعبده باز مدرن دنياست. او برعکس شعبده بازهاي عادي که روي صحنه نمايش با تعداد محدودي تماشاگر برنامه اجرا مي کنند، دنياي آنلاين را انتخاب کرده و براي چندين ميليون بيننده از سراسر دنيا برنامه اجرا مي کند. ويدئوهاي او کوتاه و جذاب هستند و براي فهميدن آنچه رخ مي دهد، نياز به دانستن زبان هم نيست. به همين خاطر، در مدت زمان کوتاهي، ويدئوهاي شش ثانيه آقاي کينگ چندين ميليون بيننده پيدا کرده و در دنياي شعبده بازها رکورد زده است. او حالا يکي از پديده هاي شعبده بازي در سال 2017 ميلادي است.
ويدئو ساختيم تاپولدار شويم
زاک کينگ در اولين روزهايي که ويدئوهاي شگفت آور شعبده مي ساخت فکرش را هم نمي کرد که روزي به يکي از پرطرفدارترين سلبريتي هاي دنياي مجازي تبديل شود. خودش در اين باره مي گويد: «بعد از ظهرها که بيکار مي شدم، از خودم و اطرافم فيلم مي گرفتم، گاهي دوستانم هم بودند، با هم روي ايده هاي عجيب و کارهاي غيرعادي بحث و سعي مي کرديم آن ها را اجرا کنيم، بعضي از ايده هايمان احمقانه بود اما دل مان مي خواست انجامش دهيم و همين کار را هم مي کرديم.» ويدئوهاي اوليه اي که آقاي کينگ درباره شان حرف مي زند، يک سري ايده جنجالي و عجيب داشتند.
در يکي از اين ويدئوها، دوستانش او را در يک يخدان گذاشته و از بالاي شيرواني به روي سقف خودرو هل مي دهند. او آسيبي نمي بيند چون داخل يخدان حفاظ هايي کارگذاشته و ارتفاع شيرواني تا سقف خودروي شاسي بلند هم زياد نيست. با اين وجود چون ايده اش خاص و حتي تا حدودي احمقانه بود، بازديدکننده هاي زيادي در دنيا پيدا کرد.
خودش در اين باره مي گويد: «حواس مان به ايمني کار بود ولي کساني که با تلفن هاي همراه شان يا پاي لپ تاپ ويدئوي 6 ثانيه اي را مي ديدند، حواس شان به اين چيزها نبود و فکر مي کردند ما چقدر عجيب و غريب هستيم. کوتاه بودن ويدئو رمز موفقيت مان بود. با اين کار، حجم ويدئو پايين تر مي آمد و عده بيشتري مي توانستند آن را ببينند. ضمن اين که کسي در آن مدت کوتاه نمي توانست رمز کارمان را حدس بزند، فقط متعجب مي شد و بس.»
شعبده باز بي سواد
شعبده باز مدرن هيچ تحصيلاتي خاصي در اين باره ندارد، دوره هاي استاندارد شعبده بازي کلاسيک را هم نگذرانده، به همين خاطر از سوگند شعبده بازهاي حرفه اي که مي گويند راز کارشان نبايد لو برود، بي خبر است. به همين دليل هم اگر کسي درباره شعبده اش بپرسد او خيلي زود راز کارش را لو مي دهد. خودش در اين باره مي گويد: «ما چند دوست هستيم که با کمک هم اين کار را شروع کرده ايم تا مشهور شويم، يک اپليکيشن در کامپيوتر پيدا کرديم که ويدئوهاي کوتاه را به اشتراک مي گذاشت، از ايده شان خوش مان آمد و فکر کرديم کاري در اين باره بکنيم.
چون تعداد ويدئوها خيلي زياد و موضوع هايشان متنوع بود، بايد کاري مي کرديم که حسابي توي چشم باشد و کسي آن را انجام نداده باشد. به همين خاطر فکر کرديم سراغ کارهاي غيرعادي و متهورانه برويم. بعد از مدتي هم به پيشنهاد من، سراغ شعبده بازي رفتيم چون هيچ کس تا به حال ويدئويي با اين موضوع منتشر نکرده بود.»
ما از ستاره ها هم مشهورتريم
او و بچه هاي گروه از انجام اين کار چند هدف داشتند، اول شهرت، دوم به دست آوردن درآمد زياد. اين پسر بيست و چهار ساله که اهل فلوريداي آمريکاست، مي گويد: «ما با مخاطب هايمان در ارتباط بوديم و به پيام هايشان جواب مي داديم. با اينک چندين ميليون بازديدکننده داشتيم ولي سعي مي کرديم تا حد امکان از دغدغه هايشان باخبر شده و نيازشان را برطرف کنيم.»
بعد از مدتي که ويدئوهايشان خيلي توي چشم آمد و بازديدکننده هاي ميليوني پيدا کرد، شرکت هاي بزرگ تبليغاتي سراغ شان آمدند و خواستند تا از شهرت آن ها استفاده کنند. خودش در اين باره مي گويد: «يکي از اهداف مهم مان کسب درآمد بود اما راستش فکر نمي کرديم شرکت بزرگي مثل کوکاکولا سراغ مان بيايد. يک سال بعد از اين که ويدئوهايمان را منتشر کرديم، از غول نوشابه سازي تماس گرفتند و گفتند تمام امکانات مورد نياز براي ساخت ويدئو به اضافه حق الزحمه ما را پرداخت مي کنند. هزينه ساخت يک اپليکيشن اختصاصي را هم به ما مي دهند فقط به شرطي که ما در ويدئوهايمان نوشابه توليدي آن ها را دست بگيريم. اگر ايده تبليغاتي خاصي هم داشتيم پول بيشتري نصيب مان مي شد.»
شرکت کوکاکولا يک سال تمام اين گروه را زير نظر گرفته بود تا ببيند کارشان چقدر جدي است و مخاطب هايش از چه گروه سني اي هستند. بعد که مطمئن شدند، به گروه يک دست خوش چندين هزار دلاري پيشنهاد دادند. اين گروه آن قدر غوغا به پا کرده اند که حتي بيشتر از بسياري از سلبريتي هاي شناخته شده دنيا، فالوئر- دنبال کننده- دارند.
در بدترين حالت تعداد طرفداران آن ها 300 هزار نفر از خواننده هاي بزرگ پاپ دنيا بيشتر است. تعداد طرفداران هر کدام از اين اعضا بين يک و نيم ميليون تا پنج ميليون نفر متغير است. وقتي از پيشنهاد چند هزار دلاري حرف مي زنيم، منظورمان دقيقا چيست؟ اين پرسيش است که «زاک کينگ» در پاسخ به مجري برنامه خبري شبکه ABC آمريکا آن را مطرح کرده و پاسخ گرفته است که هزينه ويدئو و دستمزدي که به ما پرداخت مي شود را نمي توانيم اعلام کنيم اما اگر کسي بخواهد در ويدئوهاي شش ثانيه اي ما تبليغ کند، بايد بين 20 تا 50 هزار دلار آمريکا بپردازد.» اين تبليغ ها بسيار کوتاه هستند اما اين طور که سازندگانش ادعا کرده اند تاثيرگذاري بالايي دارند. تا به حال بيشتر از پنج کمپاني بزرگ بين المللي به آن ها درخواست کار داده اند.
خودمان حقه ها را لو مي دهيم
با وجود درآمدزا بودن اين روش هاي تبليغاتي و ويدئوهاي خاصي که جوانان مبتکر فلوريدايي ساخته اند، چرا اين گروه بايد به فکر لو دادن روش کارشان باشند؟
زاک کينگ مي گويد: «دليل ساده اي داريم. بچه هاي نسل جديد، حوصله سر کار ماندن را ندارند. اگر ما دليلش را نگوييم، خودشان دنبالش گشته و آن را پيدا مي کنند. در نتيجه، چه بهتر که خودمان راز کارمان را لو بدهيم و از اين راه محبوبيت بيشتري کسب کنيم. ما ويدئوهايمان را در دنياي مجازي منتشر مي کنيم و خيلي از شعبده هايمان در فضاهاي عمومي مثل رستوران، کافه يا فروشگاه است. در خيلي از مواقع، به جز فيلمبردار، ممکن است عده اي که پشت سر ما ايستاده اند بتوانند راز کارمان را حدس بزنند و با هدف به دست آوردن شهرت، شگرد ما را به نام خودشان ثبت کنند. شايد هم بخواهند با لو دادن ما خودشيريني کنند. هدف شان هر چه باشد، ما جلويشان را مي گيريم.»
زاک کينگ و دوستانش، حقه هاي قديمي را با علوم جديد آميخته اند
روش هاي قديمي در سيستم جديد
زاک در تمام مصاحبه هايش تاکيد کرده کاري که با کمک دستيارانش انجام داده، آن قدرها هم که به نظر مي رسد جديد نيست اما چون محيط اجراي نمايش، تفاوت مي کند همه فکر مي کنند يک ايده جديد در حال اجرا شدن است ولي ما از همان ابزارهاي کلاسيک استفاده مي کنيم. او براي اين که در اين دنياي جديد بيشتر ديده شود، روي چند شگرد خاص تمرکز مي کند.
اول از همه فکر مي کند، مردم چه چيزي را دوست دارند و بيشتر از همه، چه کاري آن ها را متعجب مي کند. او در مرحله بعد سعي مي کند همين ايده ها را در دنياي واقعي اجرا کند. خودش مي گويد: «لازم نيست همه چند ميليون بيننده، موافق من باشند هر کدام شان چند سرگروه دارند و کار من فقط اين است که موافقت آن سرگروه ها را جذب کنم، بقيه بچه ها پشت سر آن ها مي آيند.»
استفاده از حقه هاي مربوط به فيلم و انيميشن کار ديگري است که او و گروهش انجام مي دهند. اين حقه ها ممکن است در خود شعبده نمايش داده نشوند اما باعث جذابيت بيشتر کار و پرت شدن حواس بيننده مي شوند و در مواقعي که او بايد حواس بينده را پرت کند، از انيميشن استفاده مي کند.
صحنه هاي نمايش آقاي زاک کينگ معمولا پر از رنگ هاي مختلف است. اين تنوع باعث مي شود تا تماشاچي نتواند به اندازه کافي تمرکز کند. ضمن اين که يک صحنه رنگي براي همه جذاب است.
چند حقه مدرن که لو رفته است
رازهاي آقاي شعبده باز
حقه هاي آقاي شعبده باز هر چند در ظاهر پيچيده به نظر مي رسند اما در اصل آن قدرها هم عجيب نيستند. عجيب تر از همه شايد اخلاق خود او باشد که رازهاي شعبده هايش را فاش مي کند. او چند شعبده عجيب دارد که بيشتر از ديگران در فضاي مجازي دست به دست شده و ديگران را شگفت زده کرده است.
فواره روي ميز
در يکي از ويدئوها، او در يک رستوران محلي نشسته و يک بطري آب دستش مي گيرد. او اين بطري را طوري فشار مي دهد که آب داخل آن بيرون بريزد. در مواقع عادي آب داخل بطري ممکن است يک بار بيرون ريخته و تمام شود اما در اين مورد داستان فرق مي کند.
او هر بار که بطري را کمي فشار مي دهد، مقدار زيادي آب به بيرون ريخته مي شود به طوري که روي ميز، پر از آب مي شود. او در ويدئوي ديگري که کمي بيشتر از شش ثانيه طول مي کشد، راز اين کار را برملا مي کند. محلي که نمايش کوتاه در آن برگزار شده يک رستوران معمولي است اما ميزي که شعبده رويش انجام شده، کيم دستکاري شده است.
زير اين ميز يک پمپ آب قرار گرفته که با فشار دست کار مي کند. در حين اجراي نمايش، هر بار که شعبده باز دستش را روي بطري فشار مي دهد، دستيارش با پمپ، آب را بالا مي فرستد طوري که از دهانه بطري بيرون زده و همه جا را خيس کند. شايد با لو رفتن اين راز به نظرتان برسد که مي توانستيد اين حقه را از قبل حدس بزنيد، اما واقعيت اين است که همين شعبده، عده زيادي را سر کار گذاشته است.
نمايشگر زنده
يکي ديگر از شعبده هاي دلخواه او که سر و صداي زيادي هم به پا کرده، با کمک نمايشگر رايانه انجام شده است. او در اين ويدئوي خاص، دستش را پشت نمايشگر برده و با آن، حرکات خاصي انجام مي دهد. براي مثال، فايل ها را جا به جا کرده يا دستش را تکان مي دهد. تمام اين حرکات در حالي انجام مي شود که دست آقاي شعبده باز پشت مانيتور قرار گرفته و ديده نمي شود اما او طوري ژست گرفته که انگار واقعا در حال حرکت دادن دستش است. راز اين شعبده هم بسيار ساده تر از آن است که تصور مي شود.
آقاي شعبده باز در اين باره مي گويد: «من از قبل يک فيلم ساخته ام که تمام اين حرکات در آن شبيه سازي شده است. دستم را با استفاده از تکنيک پرده آبي حرکت داده و بعد، تصوير دسک تاپ را زير آن مونتاژ کرده ام. براي تکان دادن آيکون ها و صفحات هم از يک سري حقه هاي نمايشي که نرم افزارهاي مربوط به آن در دسترس عموم مردم است، استفاده کرده ام.
وقتي که ويدئو آغاز مي شود، من دستم را پشت نمايشگر مي برم و طوري ادا در مي آورم که انگار دارم آن را حرکت مي دهم. تنها کار مهمي که انجام مي دهم اين است که حواسم هست چه زماني دستم را داخل مانيتور کرده و چه وقت آن را بيرون بياورم. ضمن اين که بيننده نبايد بفهمد يک فيلم در حال پخش شدن است. به همين راحتي شعبده ام را انجام مي دهم.»
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوریها، کشفها و حتی زادروزها و درگذشتهای دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمیگیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۲ اردیبهشت برابر ۲۱ آوریل را ورق میزنیم.
***
آپولو ۱۶
۲۱ آوریل ۱۹۷۲ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۳۵۱ خورشیدی، فضانوردان آپولو ۱۶ برای پنجمین ماموریت سرنشیندار بر سطح ماه فرود آمدند. ماژول ماهنشین اوریون (شکارچی) با جان دبلیو. یانگ و چارلز ام. دوک در ارتفاعات مرکزی ماه فرود آمد تا آنها ناحیهای متفاوت از آنچه را که فضانوردان قبلی دیده بودند کشف کنند. خدمه با استفاده از ماهنورد خود حدود ۲۷ کیلومتر را طی کردند و ۹ آزمایش را انجام دادند و همچنین نمونههای مواد ماه را از ۱۱ محل مختلف جمعآوری کردند و عکس گرفتند. این دو فضانورد پیشاز بازگشت، بهمدت ۷۱ ساعت در سطح ماه باقی ماندند و در ۲۴ آوریل از سطح ماه بلند شدند. توماس کی. متینگلی بهعنوان خلبان ماژول فرماندهی کاسپر در مدار باقی ماند. آنها در ۱۶ آوریل ۱۹۷۲ از مرکز فضایی کندی پرتاب شده بودند و در ۲۷ آوریل به زمین رسیدند. اواخر همان سال آپولو ۱۷، آخرین مأموریت فرود سرنشیندار بر ماه پرتاب شد.
جان میچل
۲۱ آوریل ۱۷۹۳ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۱۷۲ خورشیدی، جان میچل، زمینشناس و اخترشناس بریتانیایی که برای اولینبار تخمین واقعبینانهای از فاصله تا ستارگان را ابداع کرد درگذشت. میچل را بهعنوان پدر زلزلهشناسی جهان میشناسند زیرا پساز زلزله لیسبون در سال ۱۷۵۵ که ۷۰هزار کشته برجای گذاشت، او پیشنهاد کرد که زمینلرزهها حرکت موجی در زمین ایجاد میکنند. او همچنین به افزایش فراوانی زمین لرزهها در مناطق آتشفشانی اشاره کرد. میچل دریافت که با مقایسه زمانی که زمینلرزهها احساس میشوند، میتوان مرکز زمین لرزه را محاسبه کرد. او تعادل پیچشی را که وسیلهای برای اندازهگیری نیروهای بسیار کوچک است را اختراع کرد. او قبلاز دستیابی هدفش برای تعیین چگالی زمین درگذشت.
سر هنری کریستوفر منس
۲۱ آوریل ۱۹۲۶ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۳۰۵ خورشیدی، هنری کریستوفر منس، دانشمند و مهندس بریتانیایی که اختراع خورنگار (هلیوگراف) او دستگاه سیگنالدهی قابل حملی را ارائه کرد که از سهپایه با آینه برای انعکاس نور خورشید استفاده میکرد، درگذشت. خورنِگار یا آینه آفتابی نوعی تلگراف خورشیدی بیسیم بود که بااستفاده از کد مورس در تاباندن نور خورشید بازتابشده از آینه، سیگنالدهی میکند. تابشها با چرخش لحظهای آینه یا با قطع پرتو با یک حائل تولید میشوند. در این دستگاه، آینه دوم میتواند نور خورشید را سمت آینه اول هدایت کند. آینه اول بااستفاده از یک کلید انگشتی، مجموعهای رمزگذاریشده از فلاشهای کوتاه و بلند را به ایستگاهی حداکثر ۱۰۰ مایل دورتر منتقل میکرد. پساز استفاده موفقیتآمیز از خورنگار در جنگ دوم انگلیس و افغانستان بین سالهای ۱۸۷۸ تا ۱۸۸۰این ابزار به بخش مهمی از ارتباطات نظامی بریتانیا تبدیل شد. منس از سال ۱۸۶۳ برای اداره تلگراف خلیجفارس کار میکرد و به نصب اولین کابلهای تلگراف زیردریایی در خلیج فارس کمک کرد. او روش منس را برای تشخیص نقص کابلهای زیردریایی و تعیین موقعیت آنها ابداع کرد.
سر هربرت اتکینسون بارکر
۲۱ آوریل ۱۸۶۹ میلادی برابر با ۲ اردیبهشت ۱۲۴۸ خورشیدی، هربرت اتکینسون بارکر، استئوپات (استخواندرمانگر)، کایروپراکتیک و جراح دستورزی اهل انگلستان بهدنیا آمد. بارکر توانست درد زانو و مشکلات غضروفی را در بازیکنان برتر ورزشی و همچنین عموم مردم درمان کند. بارکر در قایق تفریحی خود در جزایر چنل در کالیفرنیا به مداوای بیماران میپرداخت. او معتقد بود که عمل غضروف زانو در بخش بسیار زیادی از موارد غیرضروری است و مدعی بود که دستورزی یا درمان دستی (شاخهای از فیزیوتراپی) بدون هیچ جراحی برای درمان بسیاری از موارد مشکلات کافی است.
انتهای پیام/