Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@04:46:02 GMT

اعلام نیاز به 900 کنترلر در فرودگاه‌های کشور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۴۷۱۰

اعلام نیاز به 900 کنترلر در فرودگاه‌های کشور

تین‌نیوز | 

اعلام نیاز به 900 کنترلر در فرودگاه‌های کشور از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، اعلام جزئیات خرید 8 رادار جدید ترافیک هوایی برای فرودگاه‌های کشور، انتشار خبر ارائه بلیت پروازهای اربعین در دفاتر مجاز و نمایندگی‌ ایرلاین‌ها با نرخ مصوب و افزایش 4 برابری قیمت پروازهای فرودگاه نجف در آستانه اربعین حسینی از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

مرکز کنترل فضای کشور با کمبود شدید نیرو مواجه است

مسعود نیکبخت مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در مورد وضعیت حرفه کنترلر، مشکلات نیروی انسانی و دغدغه‌های کارکنان گفت: کنترلر وقتی روی صندلی می‌نشیند باید تمام هواپیماهای تحت کنترل را در ذهن داشته باشد و در لحظه، بهترین تصمیم را برای هدایت آنها بگیرد.

مدیرکل کنترل ترافیک هوایی با بیان اینکه یک کنترلر پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی موظف است که دوره‌های آموزشی طولانی مدت تخصصی را نیز سپری کند، توضیح ‌داد: یک کنترلر برج کنترل باید برای ورود به شرایط واقعی کار ابتدا دوره تخصصی ویژه ‌ ای با عنوان 052 را در 180 ساعت و در طول چند سال سپری کند و در آزمون ‌ تئوری و عملی آن موفق شود. همچنین باید به به زبان انگلیسی سطح چهار ایکائو تسلط یابد و همواره تحت آزمایش ‌ های پزشکی قرار گیرد.

تلاش انگلیسی‌ها برای فروش هواپیمای تفریحی‌ با 3 برابر قیمت‌

رحمت الله مه آبادی اعلام کرد: ادعای نماینده یک شرکت انگلیسی مبنی برای هدر رفت منابع مالی 8 میلیون یورویی در خرید نخستین هواپیمای فلایت چک هنوز هم توسط سازمان بازرسی کل کشور تایید نشده است.

به گفته مه آبادی، این شرکت انگلیسی به دنبال فروش یک هواپیمای تفریحی آموزشی به جای هواپیمای فلایت چک به مبلغ قیمت 2 میلیون و 885 هزار و 123 یورو به ایران بود در حالی قیمت اصلی این هواپیمای تفریحی در بازارهای جهانی یک میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: از طرفی شرکت انگلیسی (FCSL) روز گذشته اعلام کرده است که این شرکت در ایران هیچ نماینده ای ندارد.

احتمال انتقال پروازهای اربعین از نجف به بغداد

دبیر انجمن شرکت‌های‌هواپیمایی با اشاره به کارشکنی‌ها و گران‌فروشی‌های مسئولان فرودگاه نجف در آستانه انجام پروازهای اربعین حسینی گفت: فرودگاه نجف اقدام به افزایش قیمت سوخت از 98 سنت به یک دلار و 42 سنت کرده و نرخ خدمات هندلینگ در این فرودگاه تا 4 برابر افزایش پیدا کرده است.

نوسازی تجهیزات فرودگاه‌های کشور

مدیرکل تدارکات و تامین تجهیزات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از خرید سامانه‌ها و تجهیزات نوین برای فرودگاه‌های کشور با اعتبار 350 میلیارد ریال خبر داد و گفت: خرید چنین سامانه‌هایی با این حجم و آن هم در بدترین شرایط تحریم ظالمانه برای اولین‌بار در تاریخ صنعت صورت گرفته است.

صمد محمدی با اشاره به اینکه روند نوسازی تجهیزات تمامی فرودگا‌ه‌های کشور به سامانه‌های مدرن و به‌روز در دستور کار شرکت قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر تجهیزاتی را برای برخی از فرودگاه‌ها ترخیص کرده‌ایم و قصد داریم که از این سامانه‌ها و تجهیزات را برای تمامی فرودگاه‌ها تهیه کنیم تا با امکانات جدید و مدرن به خدمات‌رسانی به مسافران بپردازند.

دقیق‌ترین چک ناوبری در هواپیمای فلایت‌چک خریداری ‌شده است

شرکت فرودگاه‌ها با توجه به این نکته که جای تاسف است که اخبار و مطالب کذب و غیرمستندی بدون توجه به منافع ملی در رسانه‎ها منتشر می‎شود؛ اعلام کرد: هواپیمای فلایت چک خریداری شده از دقیق ترین چک های ناوبری برخوردار بوده و روند خرید آن نیز کاملا شفاف است.

تاکید بر ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه‌های کشور

یکصد و نود و ششمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار و پس از بررسی موضوع راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه‌های کشور ، مقرر شد ضمن برگزاری جلسه‌ای با مشارکت شرکت فرودگاه‌ها و سازمان راهداری در دبیرخانه این شورا، جزئیات ابلاغ نهایی شود.

در ابتدا موضوع اخذ مجوز از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر کالاهای دخانی برای ترانزیت سیگار و ممنوعیت و محدودیت‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در راستای اجرای قوانین و مقررات ترانزیت، اخذ مجوز از مرکز یادشده و ارایه به گمرک و محدودیت‌های وضع‌شده برای ترانزیت کالاهای دخانی لغو گردد و تمامی اطلاعات مورد نیاز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطابق قوانین موجود در اختیار ستاد و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

هماهنگی سازمان‌های هواپیمایی، تعزیرات و پلیس‌فتا برای برخورد با تخلفات فروش بلیت پروازهای اربعین

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی از هماهنگی سازمان‌های هواپیمایی کشوری، تعزیرات و پلیس‌فتا برای برخورد با تخلفات عرضه بلیت پروازهای اربعین خبر داد و گفت: سایت سازمان هواپیمایی کشوری آماده دریافت نظرات و شکایات مردمی در این زمینه است و به‌طور قطع با متخلفان برخورد می‌شود.

ارائه بلیت پروازهای اربعین در دفاتر مجاز و نمایندگی‌ ایرلاین‌ها با نرخ مصوب

رضا جعفرزاده اظهار کرد: بلیت پروازهای اربعین که با نرخ مصوب در مسیر پروازی تهران- نجف- تهران، تهران- بغداد- تهران یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد- نجف- مشهد، مشهد- بغداد- مشهد یک میلیون و 500 هزار تومان و بلیت یکسره از مبدا تهران 600 هزار تومان و یکسره مشهد به دو مقصد نجف و بغداد 750 هزار تومان تعیین شده است، هم اکنون در تمامی مراکز فروش معرفی شده از طرف شرکت های هواپیمایی و دفاتر نمایندگی ها (پیوست) در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پروازهای اربعین حسینی از 13 آبان آغاز و تا 22 آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده هرگونه تخلف از طرف دفاتر دارای مجوز بند الف توسط دفتر نظارت سازمان، دفاتر و سایت های دیگر به مراجع ذی صلاح جهت اعمال قانون معرفی و با هرگونه فروش خارج از نرخ مصوب بدون اغماض برخورد خواهد شد.

ادامه روند کاهش دخالت مستقیم مراقبان پرواز

رحمت الله مه‌آبادی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مراقبت پرواز با تقدیر از کنترلرهای ترافیک هوایی اظهار کرد: شغل مراقبت پرواز از مشاغلی است که نتایج آن به سرعت در زندگی مردم و در حمل و نقل هوایی دیده می‌شود. شغلی پویا، هیجانی و چالشی است که فرد را در موضع قدرت قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: شغل مراقبت پرواز از مشاغل اختصاصی این شرکت است و در هیچ سازمان و نهاد دیگری نمی‌توان چنین شغلی را یافت، بنابراین مراقبان پرواز معرف شرکت فرودگاه‌ها بوده و از سوی دیگر معرف فرهنگ ایران در بین فعالان صنعت هوانوردی و خلبانان و پروازهای عبوری از آسمان ایران هستند. به دلیل تعامل و گفتگویی که مراقبان پرواز با خلبانان پروازهای عبوری و یا ورودی به آسمان ایران در کمال آرامش انجام می‌دهند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معان خراسان شمالی، گفت: پروازهای فرودگاه بجنورد برای حضور بازرگانان و علاقه‌مندان به نمایشگاه اکسپوی تهران به مدت ۵ روز چارتر شده و همه مردم می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. - اخبار استانها -

مازیار زند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت:  اتاق بازرگانی خراسان شمالی برای تسهیل در رفت و آمد علاقه‌مندان به نمایشگاه  اکسپو تهران از روز شنبه 5 روز پروازهای بجنورد _تهران را چارتر کرد.

وی افزود: در مجموع 540 صندلی پرواز، توسط اتاق بازرگانی خراسان شمالی و همکاری شرکت مجری چارتر شده و متقاضیان می‌توانند از سایت یا دفاتر هواپیمایی بلیت تهیه کنند. این 5 پرواز جدا از 2 پرواز روتین هفتگی فرودگاه بجنورد است.

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: هواپیما از روز شنبه ابتدا از تهران به بجنورد سفر خواهد کرد و سپس از بجنورد به تهران پرواز خواهد داشت. ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو) روز شنبه 8 اردیبهشت‌ماه تا 12 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود.

زند با بیان اینکه اتاق بازرگانی بجنورد، به‌عنوان پارلمان بخش‌ خصوصی استان به‌منظور معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های اقتصادی و توانمندی‌های صادراتی استان خراسان شمالی، در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) شرکت می‌کند گفت: نمایشگاه ایران اکسپو 2024  که روزهای 8 تا 12 اردیبهشت سال جاری با حضور مدیران ارشد، صنعتگران و تجار و بازرگانان خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود یکی از مهمترین فرصت‌های پیش‌روی فضای اقتصادی کشور است تا با عرضه کردن محصولات صادرات غیرنفتی و معرفی زنجیره‌های ارزش صادرات‌محور ضمن ارائه مستقیم ظرفیت‌ها و چالش‌ها، اهمیت حضور خود در نقشه تجارت جهانی را نمایان کند. 

وی حوزه‌های تمرکز ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، تولیدات صنعتی، فرش دستبافت، صنایع دستی و گردشگری، دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی و صنعت پتروشیمی ذکر کرد. 

زند  افزود: اتاق بازرگانی بجنورد  با اتکا بر رویکرد نمایشگاه، پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی، تلاش خواهد کرد با زبانی ساده و با الگوبرداری از ساختار اکسپوها، گذشته، حال و چشم‌اندازهای آینده ظرفیت‌های ذاتی و فضای اقتصادی استان را به نمایش بگذارد. 

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی بجنورد در این نمایشگاه که بیش از 3000 تاجر تاجر خارجی و 100 شرکت از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی از آن بازدید می‌کنند، مساعی خود را متمرکز در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، نمایش محصولات زنجیره‌های ارزش استان، معرفی سبد صادرات غیرنفتی استان، میزان تعامل با بخش خصوصی(G2B)، فرصت‌سازی برای تعاملات با بخش خصوصی(B2B)، امضای تفاهنامه‌های تجاری، مذاکرات تجاری و غیره خواهد کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت