Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در پاسخ به این سؤال که تاکنون چند هزار نفر از طریق سامانه سماح ویزای اربعین حسینی را دریافت کرده اند؟ گفت: بیش از 350 هزار نفر تاکنون ویزا دریافت کرده اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نسبت به پیش بینی ها تعداد کمی از مردم ویزا دریافت کرده اند در حالی که از اول صفر حرکت مردم به سمت عراق آغاز شده است؟ گفت: مراجعه به سامانه سماح یک بحث است و مراجعه به سایر مراکز مجاز و غیر مجازی که در کنار سفارت خانه و کنسولگری ها در حال فعالیت هستند مسئله دیگری است و آمار قابل توجهی را دربر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظافتی با اشاره به اینکه از اول شهریور ماه سایت سماح در حال ارائه خدمات به مردم است، گفت: در ابتدای فعالیت روزی هزار تا هزار و 500 ویزا صادر می شد اما اکنون که به اربعین نزدیک می شویم روزی 70 هزار نفر به سامانه سماح مراجعه می کنند و این نشان می دهد که متأسفانه مردم دیر تصمیم گرفته اند و شاید آماده نبودند، همین مسئله موجب شده ورودی متقاضیان خیلی زیاد باشد و چون صدور ویزا انفرادی است خروجی ضعیف است.

وی تشریح کرد: اگر هر دقیقه یک ویزا صادر شود ساعتی 60 ویزا صادر می شود، 10 ساعت هم در هر محل روزانه ویزا صادر شود می شود 600 ویزا؛ این در حالی است که پیش بینی ما برای تقاضای مردم سه میلیون نفر بوده است. اگر در 16 نقطه صدور ویزا هم روزی نه 600 بلکه حتی هزار ویزا هم صادر شود می شود روزی 16 هزار ویزا و در 20 روز می شود 320 هزار ویزا و این نشان می دهد که دیر اقدام کردن مردم برای دریافت ویزا مشکل به وجود آورده است. ما اکنون باید یک و نیم میلیون ویزا را دریافت می کردیم اما مردم دیر امدند و نگرانی که اکنون وجود دارد این است که ما نتوانیم دیگر ویزای مردم را به آنها بدهیم.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که بر این اساس هجوم مردم به مرزها برای دریافت ویزا تکرار خواهد شد؟ گفت: خیر؛ مرز که اصلاً محل صدور ویزا نیست. نزدیک ترین کنسولگری به مرزهای خروجی در شهرهای ایلام، اهواز و آبادان است بنابراین مردم باید زودتر مراجعه می کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر نمی کنید بخشی هم مسئولان مقصر هستند؟ چون در هفته گذشته تازه تصمیم گرفته شد که دلار از روند دریافت ویزا حذف شود، سایر تصمیمات مهم اربعین هم خیلی دیر از سوی مسئولان گرفته و اعلام شد؟ گفت: خیر اصل ثبت نام از اول بوده، قیمت آن هم مشخص بوده اما تحولات منطقه و داخل ایران و خارج همه اینها بر روی مسائل خیلی بزرگ تأثیر می گذارد. اکنون آنهایی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند باید ویزای آنها را صادر کنیم اما یک یا شاید یک و نیم میلیونی که هنوز مراجعه نکرده اند شاید دیگر نتوانیم ویزای آنها را ارائه کنیم.

نظافتی افزود: بیشتر از این دیگر نمی توانستیم کاری کنیم. در 19 نقطه کشور در حال صدرو ویزا هستیم.

وی هشدار داد که مردم سعی کنند باز هم دیرتر مراجعه نکنند و افزود: ما روزی 70 هزار مراجعه به سامانه سماح داریم و لابد دو برابر این هم سراغ سایر مراکز رفته اند که متفرقه بودن این دفاتر هم معضلی است و امیداریم مشکلی ایجاد نشود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آسترکی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: طی هفته گذشته تا به امروز و به دنبال بارندگی‌های اخیر و گرم‌شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل‌توجهی از بیماران مراجعه‌کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

وی گفت: متأسفانه تعداد مسمومیت افزایش صعودی داشته و اکثراً با علائم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.

دانشیار مسمومیت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تأکید کرد: تشخیص قطعی غیرسمی بودن قارچ‌ها به‌صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی، گفت: به علت شیوع قابل‌توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیداً خودداری شود.

بنابراین گزارش، مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود، لذا توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخصی در زمان مناسب صورت پذیرد و تأکید می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند.

کد خبر 6088433

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی