Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: با عقد تفاهم نامه مابین دانشگاه های بزرگ زنجان، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه زنجان و این اداره کل دوره های مهارتی برای دانشجویان و اپراتورهای سی.ان.جی برگزار می شود.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تفاهم نامه ها در راستای ارتقای سطح آموزش اپراتورهای سی ان جی و مهارت آموزی دانشجویان زنجان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تصریح کرد: برای به روز شدن اطلاعات اپراتورها از فناوری های جدید و جلوگیری از بروز حادثه های احتمالی برگزاری این دوره ها لازم است.
انصاری با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال در استان زنجان، گفت: این طرح درصدد ایجاد مراکز ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و موسسات آموزش عالی است.
وی اظهار کرد: به همین منظور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد سما یک مرکز ارتقا به بهره برداری رسید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان تاکید کرد: ایجاد این مراکز گامی در جهت آموزش مهارت فنی و تئوری دانشجویان در عرصه عملی، کارگاهی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر است.
انصاری افزود: کارآفرینی، ارتقای صلاحیت های حرفه ای، رونق کسب و کار و آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار از دیگر اهداف راه اندازی مراکز ارتقای شایستگی هاست.
در این مراکز با فراهم کردن تمهیدات لازم، اجرای دوره‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و نیز بر اساس تقاضا و نیاز دانشجویان آموزش های مورد نیاز ارائه می شود، تا بستر ورود آنان به بازار کار و یا ایجاد کسب و کار پس از فارغ التحصیل شدن آنان مهیا گردد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با تشریح وضعیت اشتغال جوانان در کشور، گفت: برای مرتفع کردن مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور، باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین حرکت کنیم تا با تلفیق دانش با مهارت، دانشجو توانایی ایجاد اشتغال برای خود را داشته باشد.
وی گفت: آموزش مهارت پلی بین دانش، کسب و کار است، همچنین نقش مراکز آموزش فنی وحرفه ای در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم و تاثیر گذار است.
انصاری خاطرنشان کرد: نیروی انسانی از ارزشمندترین سرمایه های یک کشور برای توسعه و پیشرفت به شمار می آید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های مهارت محور نقش اساسی در توسعه پایدار کشور دارد، اظهار کرد: تنها داشتن مدرک دانشگاهی برای ورود به بازار کار کافی نیست.
وی اظهار داشت: کشور با شمار زیادی از فارغ التحصیلان فاقد مهارت حرفه ای روبروست، که به دلیل نداشتن مهارت، بیکار هستند.
به گزارش ایرنا، آموزش رایگان به گروه سنی 15 تا 22 سال در طرح مهارت آموزی محیط واقعی کار از شهریور سالجاری در مراکز این اداره کل شروع شده است و تعهد این اداره تا پایان امسال آموزش و برگزاری دوره برای 760 نفر است.
در اوایل ماه مهر امسال به علت استاندارد نبودن جایگاه عرضه کننده گاز، گاز سه جایگاه قطع شده بود.
بر اساس قانون مهم‌ترین رسالت سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور، مهارت‌آموزی برای افراد فاقد مهارت و افراد شاغلی است که درصدد ارتقای مهارت هستند.
کارآموزان زنجانی مراکز فنی و حرفه ای طی نیمه نخست سالجاری نزدیک به 2 میلیون نفر ساعت مهارت فنی آموختند.
3216/6085
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی