Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از انتشار دیر هنگام گزارش دیوان محاسبات از تخلفات نفتی دولت قبل انتقاد کرد و آن را تخلف دانست.

بهرام پارسایی اظهار کرد: انتشار گزارش دیوان محاسبات از تخلفات نفتی دولت گذشته آن هم بعد از گذشته بیش از 4 سال از پایان آن دولت جای تعجب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد دیوان محاسبات باید زودتر این گزارش را ارائه می داد. همچنان که طبق قانون موظف است سال به سال هزینه‌کرد دستگاه‌ها را به مجلس گزارش دهد. به اعتقاد من ارائه دیر هنگام این گزارش تخلف است.

وی افزود: مهم‌تر از گزارش ارائه شده این است که مجلس می خواهد درباره این تخلفات چه کاری انجام دهد؟ صرف خواندن این گزارش که پیش از این رسانه‌ای شده گره‌گشا نیست و به نظر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. موضوع مهمتر این است که مجلس و قوه‌قضائیه می خواهند چه کاری انجام دهند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات ابزار نظارت و برخورد مجلس است و باید بعد از اعلام تخلف به آن رسیدگی شود. ضمن اینکه بنا نیست تا کسانی در قدرت هستند هر تخلفی می خواهند بکنند و به آن رسیدگی نشود. سوال این است که چرا این تخلفات زودتر اعلام نشده. به نظر میرسد فضای کشور به شدت سیاسی است و کار نظارت هم سیاسی شده یعنی یا نظارت وجود ندارد یا اگر هم هست روی آن سرپوش گذاشته می شود و بعدا که آن افراد از قدرت خارج شدند، یادشان می افتد با تخلفات برخورد کنند.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: امیدوارم حالا که دیوان محاسبات این گزارش را ارائه کرده نتیجه برخورد و احکام صادره هم اعلام شود و قوه‌قضائیه هم به صورت جدی به این موضوع ورود کند. البته ما تجربه خوبی از پرونده های آقای احمدی نژاد نداریم. مواردی از تخلفات ایشان در کمیسیون اصل 90 بررسی و به قوه‌قضائیه ارجاع شده اما نتیجه‌ای نداده و به آن رسیدگی نشده است.

پارسایی در پایان گفت: امیدواریم این گزارش دیوان محاسبات باعث شود قوه‌قضائیه در زمانی کوتاه به این پرونده ورود کند و به آن رسیدگی کند.

27214

کلید واژه‌ها : فراکسیون امید در مجلس دهم - دیوان محاسبات -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد که به شرح ذیل است:
لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد, پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی  و ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی بخشی از این پیشنهادات است.

همچنین کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه ، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده 65قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی  و همچنین تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از دیگر موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور