Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین، از برطرف شدن مشکل صدور روادید زائران اربعین حسینی در استان در چند روز آینده خبرداد.

جعفر همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل مربوط به صدور روادید برای زائران اربعین حسینی سراسری است و تنها مختص استان کرمانشاه نیست.
وی اظهار کرد: تمام کنسولگری های کشور در خصوص بحث تبدیل دلار به ریال برای صدور روادید مشکل داشتند و به همین دلیل چهار روز شاهد وقفه در صدور روادید از سوی کنسولگری ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور عالی استاندار کرمانشاه بیان کرد: مشکل صدور روادید به صورت ریالی در کنسولگری ها از روز گذشته برطرف شده و با پیگری هایی که از طریق نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه کشورمان در استان صورت گرفت، این مشکل طی چند روز آینده نیز در این استان رفع و برای پنج هزار زائری که منتظر دریافت روادید هستند، اقدام می شود.
همتی، از 2 نوبتی شدن فعالیت کنسولگری عراق در کرمانشاه برای تسهیل در صدور روادید زائران خبر داد و مجموع اقدام های انجام شده در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد.
وی اظهار داشت: تمامی اعضای ستاد اربعین به صورت شبانه روزی در تلاشند تا خدمات مطلوبی را به زائران اربعین حسینی ارائه دهند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود که هشت هزار نفر در کنسولگری عراق در کرمانشاه در انتظار دریافت ویزا هستند در حالی که روزانه هزار روادید در استان برای زائران استان های کرمانشاه، همدان و کردستان صادر می شود.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: سه میلیون نفر از پایگاه‌های میراث فرهنگی در نوروز بازدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

 

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

 

وی گفت: رفتار فرهنگی مردم ما و توجه به میراث فرهنگی بسیار مهم است و مردم عمق فرهنگی خود را نشان دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

ضرغامی افزود: در تحویل سال در حافظیه یک مانور فرهنگی بزرگ اتفاق افتاد که حاکی از نظم و انضباط مردم ماست. دشمنان از اینکه مردم بدون کوچکترین حاشیه فرهنگی و سیاسی در اماکن تاریخی حضور پیدا کردند، بسیار ناراحت هستند.

 

وی افزود: مصوبه قبلی در لغو روادید به قوت خودش باقیست و در‌ها را باز کردیم تا مردم کشور‌های مختلف به راحتی از ایران بازدید کنند. ما به دنبال افزایش لغو روادید هستیم و طرح اولیه ما برای لغو روادید ۶۰ کشور بوده است.

 

قطع نهال در منطقه نور هیچ ارتباطی با وزارت گردشگری ندارد

ضرغامی در پاسخ به خبرنگاران گفت: از دادستان مازندران درخواست میکنم با جدیت به پیگیری ادامه دهند تا تخلفاتی اگر هست، برطرف شود.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است. مدیران استانی ما موظف هستند علاوه بر حفظ میراث فرهنگی، محیط زیست را نیز حفظ کنند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ به دنبال لغو روادید بیش از ۶۰ کشور هستیم +فیلم
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • رفع مشکل آب شرب رودسر تا ۳ ماه آینده
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین در چهارمحال و بختیاری
  • بهشتی، عضو مجلس خبرگان: به اختلافات جناحی مبتلا هستیم/ مردم عادی که مشکلی ندارند، مشکل جناح‌های سیاسی هستند/ اگر مجلس آینده انقلابی باشد، همه چیز درست می‌شود/ انقلابی بودن یعنی به تمام محورهای قانون اساسی پایبند باشند