Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس ومراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از منع ادامه فعالیت مراکز آموزشی غیرمجاز و متخلف خبر داد.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند نظارت بر آموزشگاه‌ها و موسسات کنکور اظهار کرد: با توجه به تبصره 1 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی، تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و آموزشگاه زبان خارجی، جهت آموزش افراد زیر 20 سال و مراکز آموزش پیش دبستانی ( به استناد مصوبه 422 شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه 699 شورای عالی آموزش وپرورش) وزارت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق آیین‌نامه‌های ارسال شده به استان‌ها در خصوص نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی، هر استان موظف است سالی دوبار از عملکرد مراکز غیردولتی بازدید کرده و گزارش بازدیدهای خود را از طریق استان به شورای نظارت مرکزی ارسال کند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از مراکز بدون اخذ مجوز از آموزش وپرورش یا سایر نهادهای مربوط، فعالیت می‌کنند که برای شناسایی این مراکز متکی به گزارشات مردمی و شورای هماهنگی موسسان مراکز غیر دولتی هستیم گفت: بیشترین تخلف در زمینه اخذ شهریه غیر متعارف و گزاف مربوط به آموزشگاه‌های غیر مجاز فاقد مجوز تاسیس از وزارت آموزش وپرورش است.

زینی‌وند افزود: با تصویب قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی در مجلس شورای اسلامی در سال 1395 خوشبختانه مراکز آموزشی از اقتدار بیشتری برخوردار شدند و همانند مدارس غیر دولتی دارای نماینده در  مجمع عمومی موسسان مراکز آموزشی شده‌اند که انتخاب  نماینده مراکز غیر دولتی در استان‌ها  توسط موسسان مراکز غیر دولتی صورت می‌گیرد و پس از تایید شورای نظارت مرکزی این مجمع  فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تعیین شهریه مراکزی که زیر نظر آموزش وپرورش فعالیت می‌کنند براساس ماده 15 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی بر اساس نوع آموزشگاه و دوره تحصیلی و سایر امکانات حداکثر تا سقف نرخ تورم ابلاغ شده است گفت: ادارات کل می‌توانند بر اساس امتیاز کسب شده آموزشگاه و طبق فرم‌های نظارتی شهریه را تا درصدی نیز افزایش دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درخصوص برخورد با مراکز آموزشی متخلف و  غیرمجاز اظهار کرد: پس از گزارش شورای نظارت مرکزی و اثبات تخلف و غیرمجاز بودن مراکز آموزشی با هماهنگی  نیروی انتظامی نسبت به توقف و پلمپ این مراکز اقدام می‌شود.

زینی‌وند در خصوص شهریه مراکز آموزشی تحت نظارت آموزش و پرورش گفت: طبق ماده 18 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی، کلیه درآمدها و هزینه‌های مدارس و مراکز غیر دولتی در دفاتر رسمی ثبت و مورد بازرسی آموزش وپرورش قرار می‌گیرد. همچنین تراز مالی این مدارس و مراکز همه ساله توسط مدیر مدرسه یا مرکز تنظیم و پس از تصویب موسسان جهت رسیدگی و تایید نهایی به اداره آموزش و پرورش و اداره امور اقتصادی و دارایی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات مراکز آموزشی حتما باید با مجوز آموزش و پرورش صورت گیرد عنوان کرد: کلیه آموزشگاه‌ها طبق بخشنامه‌های ارسالی مطلع هستند که نباید از تبلیغات کاذب برای جذب دانش آموزان  استفاده کنند و این تخلف به ندرت در آموزشگاه‌های دارای مجوز از آموزش وپرورش رخ می‌دهد. براساس ماده 7 مصوبه 483 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 80، صدا و سیما فقط به پخش تبلیغات مراکز و موسسات  آموزشی مجاز هستند که از  آموزش و پرورش مجوز فعالیت و تبلیغ  داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها دنبال شد.
احمد محمودزاده افزود: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود که پس از ۱۸ ماه به نتیجه رسید، ۱۶ ماده آن تغییر یافت و ابلاغ شد.
وی با بیان این که حمایت از معلمان و مؤسسان تثبیت و موضوع نظارت در این قانون، جدی‌تر مطرح شد، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم و موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها، از کار‌های مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.
محمودزاده همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع سال گذشته دریافت شد چراکه به دنبال کاهش تنوع مدارس و تجمیع در داخل مدرسه مجازی هستیم؛ طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع و به زودی نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی که قانون است، ادامه داد: فعالیت مراکز آزمون‌ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده تعطیل خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفموم درست، شروع کنند.
محمودزاده در ادامه بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تأکید و خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس شد.

دیگر خبرها

  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی