Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند در گفتگو با امتداد نیوز درباره پیگیری مدیران دستگاه ها و مسئولان برای دیدن مستندهای اجتماعی گفت: خود فیلمسازان رایزنی می کنند تا مستندهایی که به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می پردازند توسط مسئولان دیده شوند و ما هم پیگیری می کنیم و بعضی آثار را ما می فرستیم و گاهی مسئول مربوطه مستندها را روی آنتن می بیند و خواستار پیگیری مساله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما زمانی مستند «بی شناسنامه ها» از فرهاد ورهرام را پخش کردیم و مسئولان مربوطه تماس گرفتند تا پیگیری کنند. در دوره جدید برنامه «به اضافه مستند» هم کمک زیادی به این مساله کرده است، خیلی وقت ها مدیران دستگاه ها به برنامه می آیند و گاهی فیلمسازان هم رایزنی هایی دارند و در تعامل با هم به یک اتفاق و یا معضل می پردازند.

مدیر شبکه مستند با اشاره به نقش مستند تاکید کرد: یکی از کارکردهای مستندهای مساله محور، طرح موضوع و کمک به حل شدن آن است و این ارتباط می تواند کمک کننده باشد. مستند می تواند نوعی بسیج عمومی باشد. به طور مثال ما اکنون با بحران آب مواجهیم و طبیعتا مستندهایی که به این موضوع می پردازد و شکل گیری فضای رسانه ای می تواند یک بسیج و توجه عمومی را بیافریند. بحران آب موضوعی نیست که با متولی گری یک نهاد خاص حل شود و اگر قرار است رفع شود نیازمند توجه همه دستگاه ها و عموم مردم است.

اکنون با بحران آب مواجهیم و طبیعتا مستندهایی که به این موضوع می پردازد و شکل گیری فضای رسانه ای می تواند یک بسیج و توجه عمومی را بیافریندغفوری در بخش دیگری از سخنانش درباره پخش آثار برگزیده جشن مستقل سینمای مستند که توسط نهادهای صنفی مستندسازان برگزار شد در این شبکه توضیح داد: بعضی از آثاری که در جشن مستقل سینمای مستند برگزیده شدند تهیه کننده خصوصی نداشتند و توسط نهادهایی مثل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده اند که ما به دلیل تعامل و رایزنی با این نهادها و مراکز، این آثار مستند را پخش می کنیم.

وی ادامه داد:  البته بعضی از مستندها هم خود تهیه کنندگانشان تمایلی نداشتند که از تلویزیون پخش شود چون موضوع مستند به گونه ای بود که به حریم خصوصی یک شخص بازمی گشت و ممکن بود حاشیه ای ایجاد کند.

غفوری عنوان کرد: جشن مستقل سینمای مستند یک رویداد است و برای پخش آثار باید با صاحبان آثار به نتیجه برسیم و ما این تعامل را با صاحبان آثار خواهیم داشت. ما در یک سال گذشته سعی کردیم با تمام مراکز در حوزه مستند به تعامل برسیم که در همین مسیر آثار متعددی را دریافت و پخش کردیم.

وی در پایان گفت: تلویزیون در سال های اخیر مشکلات متعددی داشته و ما نمی توانیم با سرعتی که دوست داریم حرکت کنیم، اما با همین محدودیت ها تلاش کردیم با مستندسازان مختلف علی الخصوص آنها که آثار مستقل تولید می کنند و جایی از آنها حمایت نمی شود به تعامل برسیم البته وضعیت مطلوب نیست چون به شدت با محدودیت مالی مواجه هستیم.

true برچسب ها : جشن مستقل سینمای مستند سلیم غفوری شبکه مستند سیما فرهاد ورهرام مستندساز true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ بهار با رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی درباره سالروز ۸۴ سالگی رادیو گفت: آسمان رادیو همیشه پرستاره بوده و با وجود گسترش رسانه ها، همچنان رادیو در سپهر رسانه می‌درخشد. این قدرت رادیو است که این قدمت را پشت سر می‌گذارد و اکنون وارد ۸۴ سالگی می‌شود. در رادیو مجموعه‌ای از نیرو‌های کارآمد، خلاق و مبتکر مستقر هستند. معمولاً آثار تولید شده فاخر است و بیراه نیست که بگوییم رادیو، آسمانی پر ستاره است. همه دوستان و همکاران خوب رادیو در عرصه فرهنگ و پیام رسانی تلألو و درخشش قابل تحسین دارند. این به خاطر این است که ما در رادیو مجموعه‌ای از هنرمندان فرهیخته، با سواد، مبتکر و خلاق داریم.

وی ادامه می‌دهد: رادیو رسانه‌ای قدرتمند برای پاسخگویی به انواع نیاز‌های ارتباطی بشر است، به ویژه نقش این رسانه در اطلاع‌رسانی، انتشار آگاهی‌های عمومی، پخش موسیقی و ایجاد فرصت‌های تفریحی و پر کردن اوقات فراغت خیلی چشمگیرتر و بیشتر از گذشته شده است. همین نیاز و ظرفیت پاسخگویی در رادیو است که منجر به بقای رادیو شده است. امروز شبکه‌های تخصصی رادیو را داریم که هرکدام متناسب با ذائقه مخاطبان برنامه‌ها را روانه آتنن می‌کنند. از سوی دیگر تعامل با مخاطبان بسیار گسترده‌تر از قبل شده است. به عنوان مثال بهره بردن از رادیونما‌ها رنگ و لعاب ویژه‌ای به شبکه‌های رادیویی داده و مخاطبان از این طریق عکس در حوزه‌های مختلف ارسال می‌کنند که از طریق رادیو نما قابل تماشا است.

معاون صدا تاکید کرد: توجه به همین ویژگی‌ها نشان می‌دهد که رادیو همچنان با قدرت در سپهر رسانه مشغول به فعالیت است و امروز که رسانه ملی در جهت تحول گام بر می‌دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و ... گام‌های رو به جلو برداشته و با ساخت برنامه‌های متنوع اعتماد، امید به آینده، نشاط فردی و اجتماعی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و ... را گسترش می‌دهد. همین شاخصه‌ها باعث شد تا رادیو به عنوان رسانه مردمی لقب بگیرد که مانایی این رسانه فراگیر، مدیون اندیشه، هنر و مهارت هزاران فردی است که نجیب و شریف هستند و با تعهد حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند. 

بخشی زاده با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره ملی مستند‌های رادیویی بیان کرد: اکنون در سالروز هشتاد و چهارمین سالروز رادیو، مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره ملی مستند‌های رادیویی برگزار می‌شود. این جشنواره در طول سه دوره برگزاری در زمینه رونق مستند‌های رادیویی گام‌های موثری برداشته، حتی معتقدم که این جشنواره، پنجره‌ای گشوده تا برنامه سازان و مستندسازان رادیو با جدیدترین ایده‌ها و قالب‌های مستندسازی آشنا شوند. هدف این جشنواره احیای گونه مستندسازی در رادیو بوده و قدم به قدم درهر دوره بیشتر به این هدف رسیده و اکنون در سومین دوره شاهد بلوغ این جشنواره و مستندسازی در رادیو هستیم. 

وی در ارزیابی کمی و کیفی آثار ارسال شده به جشنواره توضیح داد: خوشبختانه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مستندسازی رادیو جواب داده و در این دوره شاهد شکوفایی آثار ارسالی به لحاظ کمی و کیفی هستیم و این موضوع جای خرسندی دارد که برنامه سازان در این زمینه رشد خوبی داشتند. همچنین در حوزه مردمی، آثار مناسبی ارسال شده که نشانه مسیرهمدلانه رادیو با مردم است که همیشه رسانه مردمی است.

دیگر خبرها

  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • برگزاری دومین اکران مردمی «آسمان غرب»/ میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی سینمای قهرمان محور را گرفت
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی
  • درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها
  • علی حاتمی؛ سعدیِ سینمای ایران
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما