Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@09:41:34 GMT

بیش از 57 هزار نفر در آبادان بیکارند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۵۵۲۷

بیش از 57 هزار نفر در آبادان بیکارند

به گزارش ایسکانیوز، شهر آبادان واقع در استان خوزستان با داشتن 301 هزار نفر جمعیت دارای 57 هزار بیکار است که این آمار نگران کننده‌ای برای شهر مرزی چون آبادان است که پرچمدار مقاومت ایستادگی در سال‌های گذشته بوده است. معیشت مردم به گونه‌ای سخت گذرانده می‌شود و این فشار باعث به وجود آمدن مشاغل کاذب بسیار در سطح شهر آبادان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادان علی رغم دارا بودن منابع حمل و نقل، کشاورزی، نخلستان‌هایی که امروز در حال نابودی است در محرومیت بسیار به سر می‌برد که نیازمند نگاه ویژه مسوولان به شهری است که سنبل مقاومت برای حفظ یکپارچگی ایران اسلامی بوده است.

غلامرضا شرفی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز با انتقاد از آمار بالای بیکاری در آبادان اظهار داشت: بیش از 57 هزار نفر در آبادان بیکار هستند. یعنی چیزی حدود 37 درصد از جمعیت آبادان بیکار می‌باشند. 28 هزار نفر جمعیت آبادان از دریا امرار معاش می‌کنند و یا به حمل و نقل دریایی و صید و صیادی مشغول هستند.

شرفی ادامه داد: اما وقتی می‌بینیم این آمار چه درصدی از 8 سبد کالای خانوار را تامین می‌کند متوجه می‌شویم اینها هم بیکار هستند. به طور مثال، در شرایط بسیار عالی یک موتور لنج که 8 نفر در آن کار می‌کنند دو مرتبه در ماه می‌تواند به دریا برود که سهم هر نفر از یک سفر شبانه روزی 15 روزه به 600 تومان هم نمی‌رسد و مابقی ماه بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشاغل کاذب آبادان به شکل برده‌داری اداره می‌شوند ادامه داد: به عنوان مثال یک کارمند در دو شیفت کاری استخدام می‌کنند که حقوق ماهیانه‌اش 400 تا 500 هزارتومان است.

نماینده شهر آبادان با بیان اینکه چندین پروژه در شهر ما وجود دارد که می تواند اشتغالزایی کند بیان کرد: پروژه هایی مانند تاسیسات دریایی خرمشهر که متاسفانه همین تاسیسات هم که برای آبادان 5 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود در حال حاضر 600 نفر از این 5 هزار نفر کار می‌کنند که البته این امر متاسفانه بیش از هر چیز میتواند ناشی از سیکل کلان رکود اقتصادی در کل کشور باشد که تاثیری ژرف در این مجموعه گذاشته است.

شرفی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم آبادان و بیکاری موجود در آن با ارائه راهکارها به مجلس طبق قانون برنامه ششم توسعه ارایه شده است اما آنچه که مسلم است اجرایی شدن و عمل به این راهکارها در حیطه وظایف قوه مجریه و دولت است.

نماینده مردم آبادان در پایان در خصوص تاثیر بیکاری بر شرایط مرزی شهر آبادان گفت: مرزها پیشانی یک کشور هستند. نقطه حساس هر کشور و گزینه امنیت پایدار در هر کشوری هستند و اگر کشوری خواستار امنیت پایدار است باید به مرزها و شرایط درون آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: آنچه که مسلم است بیکاری خود می‌تواند یکی از عوامل ایجاد پدیده‌ای نامتعارف همچون قاچاق در شهرهای مرزی باشد که البته این مساله بیشتر شامل قاچاق‌های سازمان یافته توسط یقه سفیدها یا فرصت‌طلبانی است که از فقر مردم استفاده می‌کنند و با سوء استفاده از مردم اقدام به قاچاق می‌کنند.

خبرنگار : ندا فراهانی

غلامرضا شرفی نماینده مردم ابادان 301هزار نفر جمعیت 57هزار نفر بیکار قاچاق سازمان یافته

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ گل دوم پرسپولیس به نفت آبادان توسط آل کثیر

دردقیقه ۶۶ دیدار پرسپولیس و صنعت نفت، ارونوف توپ را گرفت و به ترابی رساند و پاس خوب او مدافعان را جا گذاشت و عیسی آل کثیر با شوتش دروازه را باز کرد.

دریافت 29 MB

دیگر خبرها

  • سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)
  • سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!
  • فیلم/ گل دوم پرسپولیس به نفت آبادان توسط آل کثیر
  • ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند
  • باز هم این تیم بیمار ایران را به من دادند | همه دنیا ما دو نفر را می‌شناسند
  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • فراز کمالوند: پرسپولیس آماده‌ترین تیم لیگ است؛ قول ماندن نمی‌دهم
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند
  • چرا آسیاب به نوبت؟ | وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند