Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد کتال محسنی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال  15 مورد آتش سوزی در مناطق حفاظت شده استان تهران داشتیم که غالبا این آتش سوزی ها در تابستان رخ داده بود.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی ها در مناطق حفاظت شده جاجرود ، منطقه سرخه حصار ، پارک ملی خجیر، منطقه حفاظت شده ورجین و البرز مرکزی در قسمت جنوبی که در حوزه شهرستان شمیرانات است اتفاق افتاده بود،ادامه داد: مساحت کل آتش سوزی ها حدود 50 هکتار بود و بیشتر آتش سوزی ها در حوزه شمیرانات با حدود 30 هکتار و 20 هکتار دیگر در مناطق  سرخه حصار ،پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده ورجین اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در حوزه شمیرانات از آتش نشانی ،بخشداری ، منابع طبیعی و نیروهای مردمی برای اطفای حریق کمک گرفتیم .

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کمترین حریق مربوط به مناطق پارک ملی خجیر ،جاجرود و سرخه حصار بود که اداره کل محیط زیست استان تهران آن را اطفا کردند.

وی با اشاره به سهل انگاری گردشگران در آتش سوزی مناطق حفاظت شده استان تهران گفت: قسمت اعظم آتش سوزی ها به روشن کردن آتش در مناطق حفاظت شده توسط گردشگران و مردم و خاموش نکردن آن باز می گردد که گاهی این اتفاق از عمد انجام می شود و متاسفانه محدوده وسیعی از مناطق تحت مدیریت را دچار حریق می کند.

کتال محسنی در ادامه از گونه هایی که در خطر این آتش سوزی ها هستند خبر داد و گفت: غالبا گونه های مرتعی یکساله از جمله گون و درختچه های بادام و همچنین گونه های جانوری مانند لانه های پرندگان و خزندگان تحت تاثیر این آتش سوزی ها قرار می گیرند.

انتهای پیام/

وقوع ۱۵ مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان تهران 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران (فیلم)

 

 

 

منبع : همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش سوزی مهیب در بازار بندرعباس (فیلم) آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم) انفجار گاز و آتش‌سوزی در آساوله سنندج (فیلم)

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران (فیلم)