Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دربي هشتادوپنجم هم تمام شد اما بعيد به نظر مي‌رسد اين شهراورد چندان دل هواداران فوتبال را به تب و تاب انداخته باشد.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"، همه هياهو‌ها تمام شد و آن چه از دربي 85مطمئنا در تاريخ به يادمان مي ماند چند نکته است و ديگر هيچ؛ اول که دعواي فوتبالي ها با دوربيني ها به جاهاي جالب رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کج رفتاري صدا و سيمايي ها با فوتبال کار را به جايي رساند که درست در حساس ترين بازي نيم فصل فوتبالي ها پايشان را در يک کفش کردند و رخي به دوربيني ها نشان دادند. اينکه دوربين هاي توليدي صدا و سيما حق استفاده از تصاوير اين بازي را نداشتند خود نکته جالبي است که در ذهن تاريخي ما مي ماند. هر چند که چندان به اين مدل واکنش ها اميدوار نيستيم و هميشه دستي بالاتر از تصميمات فدراسيون همه چيز را ملغي مي کند.
نکته دوم که از ذهنمان نمي رود رفتار زشت و به دور از اخلاق تماشاگراني بود که با وجود تبليغات گسترده در سال هاي اخير براي اينکه چطور رفتار کنند که هواداران حرفه اي باشند به بدترين شکل ممکن جواب همه اين تبليغات را دادند تا نشان داده شود آنچه در ايران براي هواداران فوتبال هيچ اثري ندارد همين تبليغات است.
نکته سوم و بسيار منفي نوع بليت فروشي اين مسابقه بود که به معني واقعي اين سوال را که بليت فروشي بايد در اختيار سازمان ليگ باشد يا باشگاه ها را به چالش عمقي تري مي کشاند. شايد خود ما هم بعد از صحنه هايي که ديروز مشاهده کرديم و آنچه از تصاويري که عکاسان آن را سوژه کرده بودند ديديم برايمان اين سوال ايجاد شد که بالاخره کدام کار درست است؟ شيوه حضور هواداران دو تيم در ورزشگاه از همان ساعت هاي ابتدايي روز گذشته جاي سوال داشت و مثل هميشه يک سوال بي جواب داريم اگر ديروز اتفاقي براي کسي رخ ميداد کدام ارگان پاسخگو بود؟ پرسپوليس؟ سازمان ليگ؟ فدراسيون فوتبال؟ نيروي انتظامي؟ حراست؟ جالب است که هيچ ارگاني هم اين نحوه بليت فروشي را به گردن نگرفت که نگرفت و هر طرف به ضرس قاطع گفتند که کارشان را درست انجام داده اند. گويي که مقصر اول و آخر هواداران بودند چه آنها که بليت خريده بودند و راهي ورزشگاه آزادي شدند يا آنهايي که بدون بليت دست در جيب کرده و با خريد بليت بازار سياه موفق شدند به ورزشگاه بروند. هر چه هست از ماست که برماست و تا زماني که طريقمان همين است و راهمان اين شيوه تا دلتان بخواهد از اين اتفاقات را شاهد خواهيم بود.
تنها نکات ماندني دربي هشتادوپنجم همين بود و بس. اين دربي همان طور که خود برانکو گفته بود در همان حدي بود که پرسپوليس برنده شود ولو با همان نيم بر صفر. برانکو به خواسته اش رسيد و شفر هم دستش آمد در تيمش چه خبر است و چه خبر نيست.
دربي براي هواداران پرسپوليس به بهترين شکلش که همان برد بود تمام شد اما اين پرسپوليس و اين دربي آني نبود که چنگي به دل بزند. شکست 3 بر 2 پرسپوليس در دربي گذشته حسابي برانکو را ترسانده بود و نحوه عملکرد سرخپوشان در ميدان کاملا داد مي زد که بازيکني حق ندارد بي گدار به آب بزند. مرد کروات که از ديدار گذشته اش با استقلال درس زيادي گرفته بود مثل سه بازي گذشته اش اين بار هم از دو هافبک دفاعي استفاده کرد تا ضعف بيرانوند در کنترل شوت هاي راه دور را بپوشاند و الحق که در اين زمينه تيرش به هدف خورد و دو هافبک دفاعي پرسپوليس فرصت شوت زني به بازيکنان استقلال را ندادند تا بيرانوند هم بتواند کمري راست کند و دوباره به همان دروازه بان قابل اطمينان تبديل شود.
برانکو در اين بازي باز هم به بازيکن محبوب خود ميدان داد تا همه آنهايي را که به نوعي در فضاي حقيقي و مجازي بابت استفاده از ربيع خواه نوازش مي کنند را بيکار نگذارد تا سوژه اي براي گير دادن به سرمربي پرسپوليس داشته باشند. البته که ربيع خواه در شکل بازي اش نکاتي دارد که گاهي به شکل بدي روي اعصاب هواداران است اما او همان خواسته هاي سرمربي اش را پياده مي کند و اين از بدشانسي ربيع‌خواه است که زحمت او در پرسپوليس آنطور که بايد ديده نمي شود.
اما نکته شوم پرسپوليس کمبود بازيکن است و دست خالي برانکو. تصورش را بکنيد دربي در پيش است، از مهدي طارمي به عنوان مهاجمي که حداقل دو الي سه بازيکن را به خود مشغول مي کند خبري نيست- آيا طارمي به اين روزها خوب فکر مي کند و يادش مي ماند که با پرسپوليس چه کرده؟- از کمال کاميابي نياي سرحال نه اين کمالي که به نظر مي آيد اين فصل کمتر تمرکزش روي فوتبالش است و بيشتر شايد به پر شدن جيبش است، خبري نيست، از محسن مسلماني که فصل گذشته خوب شکوفا شده بود اما اين فصل محو حواشي شده خبري نيست- عملکرد ضعيف و سوال برانگيز مسلمان در زمين با بود و نبودش چه فرقي داشت؟!- از آن خط دفاع با صلابت هم خبري نيست و برانکويي که ترس به وجودش افتاده که نکند مثل دربي گذشته بي مهابا حمله کند و با سه حرکت ساده دروازه تيمش باز شود، شما جاي کادرفني بوديد چه مي کرديد؟
براي هواداران پرسپوليس بردن در دربي يعني همه چيز و اينکه آنها بخواهند ديد انتقادي به بازي تيم محبوب خود داشته باشند شايد در اين فضا معقول نباشد اما قطعا براي آنهايي که فوتبال را حرفه اي تر دنبال مي کنند اين انتظار وجود داشت که پرسپوليس را با صلابت تر ببينند. درست در لحظاتي که پرسپوليس به دليل نداشتن بازيساز زير توپ مي زد هر آن ممکن بود استقلال فضا و زمين را از سرخ ها بربايد و تير خلاصي را بزند و همين کافي بود که مشخص شود اين پرسپوليس تيم هميشگي نبود و شايد هم يک زنگ خطري باشد براي برانکو بابت ادامه ليگ.
پرسپوليس بهتر ميداند که لذت بردن اين دربي هر چقدر هم که شيرين باشد بايد خيلي زود فراموشش کند و تا دير نشده فکري به حال دقايقي کند که بدون رسن داشتند و بازي را وا داده بودند، فکر بازي بدون طارمي باشد، فکري به حال اين مسلمان و شيوه بازي و رفتارش کند. آقاي برانکو شما تا ديشب فرصت خوشالي داشتي و براي حفظ پرسپوليس به عنوان بهترين تيم ايران در ادامه راه کار سختي داري. نابلدها و از راه بدر شده هاي تيمت را بشناس و راه برخورد با آنها را نه مثل کميته اخلاق فرماليته و ماستماليزه شده بلکه اصولي انجام بده که چشم همه هواداران به تو است نه هيچ کس ديگري در فوتبال. اين پيروزي و در باد خوابيدنش را به هوادارانتان بسپاريد که آنها حق دارند پاي بکوبند و سرمست باشند از بردن رقيب.
براي هواداراني که عاشقانه تيمشان را دوست دارند باختن به تيم رقيب تحت هر شرايطي بد است و تلخ اما براي اولين بار در تاريخ استقلال هواداران اين تيم حرکتي استثنايي کردند که اين نشان مي دهد در اردوگاه آبي بالاخره بعد از مدت ها - شايد دو سال و بلکه بيشتر- اتفاقات خوبي افتاده است. ديگر از مربياني که منم مي کنند خبري نيست و صحبت هاي سرمربي اين تيم ديگر باعث نمي شود تا هواداران استقلال سرخورده باشند.
استقلال چند سالي بود که اسير ديو دروني شده بود و سابقه نداشت اين تيم در دربي ببازد و هواداران يک صدا و در اقدامي قابل تعريف تيم خود را تشويق کنند اما اين بار هواداران استقلال نشان دادند همانند بازيکنان تيمشان که روح و روانشان آزادتر از هميشه بود تغيير کرده اند.
استقلال مقابل پرسپوليس حريف سرتري نبود اما پابه پاي سرخ هاي مدعي دويدند، همان طور که برانکو پيش بيني کرده بود آبي پوشان در دربي به باخت فکر نمي کردند به طوري که در همان دقايق ابتدايي بر بازي مسلط بودند و شايد اگر کمي شانس داشتند حتي مي توانستند دروازه بيرانوند را باز کنند. نمايش آبي ها در دربي هشتادوپنجم آن قدري نمره قبولي گرفته که برانکو را وادار کرده تا بگويد استقلال مي تواند به يکي از بهترين تيم هاي آسيا تبديل شود. برانکو مي توانست اين حرف از نزند و خيلي مقتدرانه براي رقيبش کري بخواند اما استقلال شفر به خوبي توانسته بود خود را به حريف ديکته کند.
استقلالي که تا هفته نهم مي توانست به هر حريفي باج بدهد و دل هوادارانش را بلرزاند مقابل رقيب سنتي اش به هيچ وجه کم نياورد و اصلا تيمي نبود که پرسپوليس بتواند به راحتي آنها را اذيت کند. هر چند آبي پوشان از نظر فني آني نبودند که دل هوادار خود را به بردن اميدوار کند اما از لحاظ رواني شفر به خوبي توانسته به بازيکنان تيم نفوذ کند و آن پريشاني در بازيکنان نيست.
دربي 85 نشان داد تيمي که تيم تر بوده بايد برنده مي شد و پرسپوليس نه به خاطر اينکه در اين بازي به معني واقعي شايستگي 3 امتياز را داشت اما به دليل اينکه منسجم تر از حريفش بود برنده شد. اين همان حرفي بود که شفر هم قبل از بازي به آن تاکيد داشت و شايد از درون تيمش آگاه بود که آرزو کرده بود اين بازي سه هفته ديگر برگزار مي شد.
آنچه از نمايش استقلال کاملا مشهود بود خريدهاي اشتباه مسئولان اين باشگاه بود. دربي دقيقا همان ويتريني بود که نشان داد آنهايي که مدعي بودند بهترين خريد باشگاه انجام شده چقدر آينده را کوتاه ديده اند. خريدهايي که شايد منصوريان و دوستانش در باشگاه بايد به آن پاسخ دهند. راستي آقاي افتخاري کجا بود؟! معمولا رسم بر اين است که مديرعامل يک باشگاه در بازي هاي حساس رخي نشان ميدهد و در ورزشگا حضور پيدا مي کند اما ظاهرا رضا افتخاري دليلي برمنت گذاشتن بر سر هواداران استقلال نديده و ترجيح داده رخي نشان ندهد. اين رفتار مديرعامل استقلال بي سابقه ترين رفتار يک مدير ورزشي و فوتبالي آن هم از نوع استقلالي اش است. آقاي افتخاري جاي خالي شما در ورزشگاه آزادي روز گذشته به شکل بدي توي ذوق مي زد. آقاي افتخاري! مديرعامل باشگاه مردمي تحت هر شرايطي بايد در کنار مردم و هواداران تيمش باشد کاري که شما نم يکنيد و همچنان دل بست ايد به آن مشاوراني که شما را از رسانه و مردم دور مي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهاب زاهدی: گلزنی برای پرسپولیس سخت بود، در ژاپن راحت گل می‌زنم

لژیونر ایرانی این روزها نقش اول لیگ ژاپن را به خود اختصاص داده و با گل‌های پیاپی و جذابش نمایش خیره‌کننده‌ای را به جا گذاشته است.

به گزارش ورزش سه، شهاب زاهدی با جدایی از پرسپولیس در نیم‌فصل به تیم آویسپا فوکوئوکا پیوست و با نمایش درخشانی که از بدو ورود به این تیم ژاپنی تا همین هفته از خود در جی لیگ نشان داده حسابی هواداران پرسپولیس را حسرت به دل کرده است چرا که زمانیکه این مهاجم در پرسپولیس حضور داشت هواداران از عملکرد این بازیکن در خط حمله خیلی راضی نبودند اما حالا درخشش زاهدی در ژاپن تامل‌برانگیز شده است.

زاهدی که به واسطه گل‌های پیاپی خود در جی لیگ در صدر اخبار ورزشی ایران و ژاپن قرار دارد در بازی آخر از داخل نیمه خودی گلی ۷۰ متری به ثمر رساند و تا یکی از شانس‌های پوشکاش باشد.

گزیده صحبت‌های شهاب زاهدی را با ورزش سه درخصوص گل استثنایی و شرایط این بازیکن در جی لیگ را در زیر بخوانید:

{تعداد گل کم در پرسپولیس} اگر تعداد کمی گل در پرسپولیس زدم به عوامل زیادی بستگی داشت. کدام مهاجم دوست نداشته برای تیمی که در آن از بچگی رشد کرده گلزنی کند اما به یک‌سری فاکتورها بستگی دارد. مسائل سخت‌ابزاری خیلی تاثیرگذار است. شما باید در شرایط خوبی تمرین کنید و در ایران شرایط متفاوت است. {دلیل انتخاب آویسپا فوکوئوکا} دلیل انتخابم چیزی جز پیشرفت نبوده و خدا را شکر که در چند هفته‌ اخیر نشانه‌هایی داشته و نیت من مشخص شده. متوجه شدم، از زمان حضورم در اوکراین که شاید چهار سال باشد، این تیم مرا رصد می‌کرد اما هیچ وقت شرایط فراهم نشد. دلیل آن هم این بوده که هیچ وقت گزینه اول آنها نبودم و روی من به‌عنوان گزینه دوم نظر داشتند. اما اکنون شرایط فراهم شده و وقتی آمدم آنها هم گفتند چند سالی است که عملکردت را دنبال می‌کنیم و امسال این شرایط رقم خورد. {هماهنگی سریع با تیم ژاپنی} از نظر نوع بازی اولین تیمی که در اوکراین بازی کردم با شکل کنونی این تیم شباهت زیادی داشت و متکی به کار تیمی بودند و اینطور نبود که به ستاره اتکا کنند. من از قبل آشنایی نسبت به این سیستم داشتم و آن تجربه به من کمک کرد. {انتقاد هواداران پرسپولیس} انتقادات هم تا حدی غیر منطقی است و قطعا عملکرد خوبی داشتم که پیشنهاد به دست آوردم. من همیشه برای هواداران پرسپولیس احترام قائل هستم چون خودم را جزئی از این تیم و هواداران می‌دانم و در تمام دقایق که افتخار حضور در این تیم را داشتم سعی کردم بهترین اتفاق را شکل دهم تا موجب خوشحالی آنها شوم. {شانس قهرمانی پرسپولیس} قطعا امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد این باشیم که جشن قهرمانی به رنگ قرمز شکل بگیرد. {آرزو برای عیسی} امیدوارم در بازی با نساجی هم همه بچه‌ها و خصوصا عیسی موفق باشد. عیسی شرایط خوبی دارد و با توجه به پستی که دارد مسلما انتظارات از او بالاست و قلبا برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند به تیم کمک کند و باعث بردهای پیاپی تا قهرمانی شود. {سهیم بودن در قهرمانی احتمالی پرسپولیس} الان عضو تیم آویسپا فوکوئوکا هستم اما اینکه هواداران پرسپولیس خوشحال شوند برایم با ارزش‌ترین چیز است و قطعا هیچ لذتی بالاتر از این نیست که پرچم پرسپولیس بالاتر از همه پرچم‌ها قرار بگیرد. {گل پوشکاشی} قبل از اینکه در آن موقعیت قرار بگیرم باور کنید به آن فکر کرده بودم. چون تیم حریف مالکیت بیشتری داشت و بارها به دروازه‌بان آنها نگاه کرده بودم که به واسطه جلو آمدن تیمش، از دروازه فاصله زیادی گرفته بود. پنج دقیق قبل از گلی که زده بودم تمام این اتفاقات را در ذهنم مرور کرده بودم و خوشحالم که توانستم آنها را به نتیجه برسانم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل نساجی
  • شهاب زاهدی: گلزنی برای پرسپولیس سخت بود، در ژاپن راحت گل می‌زنم
  • پورموسوی: داور بازی با سپاهان شاید شبهه ایجاد کند
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • عزیزترین مهمان پرسپولیس در طول فصل
  • از دلبری بهارنارنج تا اردیبهشتِ عاشقی در بهارِ شیراز
  • آتش سکو‌ها زیر پای هواداران استقلال
  • آتش سکوها زیر پای هواداران استقلال
  • بلای جان رامین رضاییان مقابل پرسپولیس (عکس)
  • حجازی: امیدوارم نام استقلال همان استقلال بماند/ به خاطر پیشنهاد سرپرستی بی درنگ به تهران آمدم+ فیلم