Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه لرستان گفت: با دو واحد کارآموزی دانشجو مهارت‌آموز نمی‌شود.

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث توسعه رشته‌های تحصیلی، در هر دانشگاه باید این مهم بر مبنای آمایش آموزش عالی منطقه و استان انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خیلی از رشته‌ها با صندلی خالی مواجه‌ایم و از طرفی نیز ازدحام بیکاران فارغ‌التحصیل را شاهدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عزیزی اظهار کرد: دانشگاهها باید به سمت مهارت‌آفرینی بروند و بستر را برای هیأت علمی فراهم تا در آنها انگیزه ایجاد شود.

رئیس دانشگاه لرستان در پاسخ به این سوال که چرا باید در دانشگاهها کارآموزی منحصر به دو واحد شود، افزود: در دانشگاهها پس از فراغت از تحصیل دو واحد کارآموزی را با توجه به رشته خود در ارگان‌های دولتی یا شرکت‌ها می‌گذرانند و این در حالیست که با این دو واحد کارآموزی دانشجو مهارت را فرا نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس اینکه هیأت علمی چگونه می‌تواند شرکت دانش‌بنیان ایجاد کند، کارگاهی را در آبان ماه با این عنوان برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه در توسعه رشته‌ها باید مرّ قانون رعایت شود، افزود: سیاست وزارت علوم کیفی‌سازی رشته‌ها در دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تعامل دانشگاه لرستان با صنعت، کشاورزی و بخش خصوصی ایده‌آل ما نیست و باید خودباوری لازم بین آموزش عالی و صنعت وجود داشته باشد، عنوان کرد: دانشگاه لرستان آمادگی دارد به هر دستگاه اجرایی که در هر بخشی دچار مشکل شده است با استفاده از پژوهانه و کار تحقیقاتی کمک کند.

عزیزی درباره راه‌اندازی رشته ادبیات بومی در دانشگاه لرستان نیز گفت: این رشته یک گرایش است و شرط راه‌اندازی آن این است که سرفصل آن در هیأت ممیزه حلاجی و سپس به وزارت علوم اعلام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است