Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه حمل و نقل روسیه امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، در جلسه مشترک محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و لوین رئیس دانشگاه حمل و نقل ریلی روسیه سند تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی-پژوهشی بین دو دانشگاه امضا شد.

طبق سند تفاهم نامه، دو دانشگاه برای همکاری مشترک در حوزه‌های آموزشی به ویژه تبادل استاد و دانشجو در شاخه تحصیلات تکمیلی و برگزاری دوره‌های تخصصی اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقرر شد در زمینه اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک نیز برنامه‌ریزی صورت پذیرد.

پیشنهاد تشکیل شبکه‌ای مشترک از متخصصان دو دانشگاه برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی از دیگر موضوعات مورد بحث این جلسه بود.

دانشگاه حمل و نقل روسیه متشکل از ۹ موسسه است که در حوزه‌های ساخت و ساز عمرانی (تونل، پل، جاده و غیره)، فناوری حمل و نقل، مدیریت سیر و حرکت، فناوری‌های نوین مواد، هیدرولیک، تجهیزات دریایی، لوکوموتیو و واگن، حمل و نقل سریع، سیستم‌های کنترل و ایمنی حرکت، فناوری اطلاعات، مهندسی محیط زیست، موتورهای گازسوز، لجستیک، اقتصاد، ام‌بی‌ای و حقوق بین‌الملل فعالیت دارد.

این دانشگاه همچنین مسئولیت آموزش دانشجویان به صورت تخصصی برای حوزه‌های مختلف صنایع حمل‌ونقل از جمله صنایع ریلی، دریایی و جاده‌ای را بر عهده دارد. دوره‌های آموزشی تخصصی برای کارکنان صنایع مختلف حمل و نقل در روسیه نیز توسط این دانشگاه برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان مقامات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور حجت الاسلام رئیسی و شهباز شریف 8 سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم  و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی به امضا رساندند.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین رایزنی فرهنگی ج. ا. ا در مالزی و دانشگاه سلطان ادریس (UPSI)