Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-18@06:22:48 GMT

به جای پاسخ ادبی به ترامپ باید پاسخ عملی داد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۷۰۳۱

«فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد نیوز، در خصوص نتایج مواضع ضد ایرانی واشنگتن به دنبال واکنش منفی جامعه جهانی به مواضع آمریکا، با اشاره به اینکه واشنگتن از اعلام نفوذ ایران بر آمریکا ابا دارد، بیان داشت: ایران باید یک پاسخ یکپارچه به آمریکا بدهد. جمهوری اسلامی ایران در مقابل مواضع آمریکا دچار اضطراب نشده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به نفوذ ایران در نظام بین­‌الملل گفت: ترامپ ایران را به تحریم تهدید می‌کند. این در حالی است که تحریم بخشی از زندگی ایرانی­‌هاست. واکنش کشورهای دیگر در قبال مواضع آمریکا جالب بود. فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند که منافع ملی‌ آن­ها با ایران تنیده شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر نفوذ ایران بر آمریکا اشاره داشت: نفوذ ایران از لحاظ اقتصادی، سیاسی، عقیدتی یا در موضوع مبارزه با تروریسم قابل‌مشاهده است. زمانی که ایران به کشورهای اروپایی نفوذ دارد، قاعدتاً بر آمریکا نیز نفوذ دارد؛ اما آمریکایی‌ها از گفتن این مسئله ابا دارند.

وی با اشاره به لزوم تمرکز بر مسائل مهم در حوزه سیاست خارجی تأکید کرد: ایران باید مسیر خود را طی کند. برجام یک متنی است که نوشته شد و آمریکا نیز یکی از امضاکنندگان آن بود. حال عقب‌نشینی واشنگتن از این توافق مسئله‌ای نیست. مگر با خروج آمریکا از یونسکو، این سازمان فروپاشید؟

باقریان با توجه به لزوم ایجاد پیوندهایی در سطح نظام بین‌الملل گفت: دستگاه دیپلماسی نیاز است که به دنبال اتحادهای منطقه‌ای و جهانی باشد. نباید به دنبال پاسخ ادبی به ترامپ بود، بلکه باید جواب عملی داد. در حال حاضر باید کشورهای جهان را به سمت خود بکشیم.

وی با تأکید بر خشنودی رژیم صهیونیستی و عربستان از مواضع واشنگتن در قبال ایران مطرح کرد: مواضع آمریکایی­‌ها عربستان را خوشنود کرده است. با این حال این موضوع به دلیل قرارداد اقتصادی سعودی­‌ها است؛ یعنی نیاز آمریکا به اتحادهای اقتصادی بیش از ما شده است. جمهوری اسلامی ایران توانسته روی پای خود بایستد. قطعاً متحدان اقتصادی آمریکا به واسطه این مسئله از آمریکا کناره‌گیری خواهند کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اذعان واشنگتن به قدرت ایران تأکید کرد: باید به ترامپ تبریک گفت که توانسته به قدرت ایران اذعان کند. با این حال نباید به این امر مغرور شد، بلکه باید هوشیار بود و این فرصت را مغتنم شمرد و برای ایجاد اتحادهای منطقه­‌ای حرکت کرد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • واکنش ترامپ به پاسخ ایران به اسرائیل
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد