Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله جعفری گفت: حامدهوشیاری در نمایش «راهمرد» با نگاه دقیق توانسته حرکتی جدید از تعزیه را برای صحنه تئاتر به ارمغان آورد.

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر هوشیار، روح الله جعفری استاد دانشگاه علوم و تحقیقات، پس از تماشای نمایش «راهمرد» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی حامدهوشیاری گفت: این اثر نمایشی برآمده از بخشی از سوگواره‌های نمایشی ایران از جمله تعزیه است و حامد هوشیاری با نمایش «راهمرد» توانست نشان دهد که تعزیه به عنوان یک هنر قابلیت تبدیل شدن به تئاتر را دارد و وی با این اجرا این حرکت را برای تئاتر به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایش «راهمرد» با روایت و داستان نمایشی که دارد به خوبی با تعزیه عجین شده‌ است. این اثر تلاش کرده یک روایت امروزی را ارائه کند که در این راستا توانسته به شکل مطلوب از این موضوعات استفاده کند. مهمترین حٌسن این اثر نمایشی استفاده تام و تمام از هنر تعزیه است.

روح الله جعفری گفت: کارگردان این اثر کوشیده از سوگواره‌های نمایشی با نگاه دقیق و مطلوب از هنر نمایشی ایران به صورت صحیح استفاده کند که طبیعتاً جای تقدیر دارد.

لازم به توضیح است، نمایش «راهمرد» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری که اجرای خود را از روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در سالن پلاتو اجرا تئاترشهر آغاز کرده هر روز در دو سانس 16:30 و 18 با مدت‌زمان 50 دقیقه به صحنه می‌رود؛ علاءالدین قاسمی و بابک والی به‌عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون

هنرمندان در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و تعزیه می‌پردازند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان «پرده‌های علوی» از روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تا سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ به مدت پنج شب در محوطه باز مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران اجرا می‌شود.

در این ویژه‌برنامه که به مناسب ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و از ساعت ۱۷:۴۰ تا اذان مغرب برپا خواهد شد، هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، سیدمهرداد کاووسی، امیرحسین انصافی، صادق کیانی‌مقدم، الهه تاجیک، کیمیا یعقوبی و تعدادی از هنرمندان نوجوان به نقالی، پرده‌خوانی، مناجات‌خوانی و قصه‌گویی و گروه نمایشی و تعزیه هیئت «شاه‌چراغ» به سرپرستی مصطفی فتحی می‌پردازند.

یادآوری می‌شود نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه که هر روز ساعت ۱۶:۳۰ و «هر روز نوروزه» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی که ساعت ۱۷ در مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شد در روز‌های برپایی ویژه‌برنامه «پرده‌های علوی» اجرا نمی‌شود.

پس از برگزاری ویژه‌برنامه «پرده‌خوانی»، نمایش‌های «گل باقالی و روزه کله گنجشکی»، «هر روز نوروزه» و «گرگ بلا جلو بیا جلو بیا» از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ فعالیت خود را در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران از سر خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • مناجات‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در محوطه باز مرکز تئاتر کانون
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران