Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین قدرت‌نمایی جهان اسلام است، گفت: این پیاده‌روی درواقع همبستگی ملت‌ها زیر چتر امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از بهترین تقواها، تقوای دل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام خطاب به مردم فرمود «ای مردم خدا به چهره های شما نگاه نمی کند، به اموال شما نگاه نمی کند، خداوند به دل های شما و اعمال تان نگاه می کند» و سپس خطاب به ابوذر فرمود «ای ابوذر بدان که تقوا در دل است»

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: دل باید پاک باشد، عمل باید خالص باشد، آن وقت تقوا معنا پیدا می کند.

آیت الله مصطفی خمینی بازوی امام(ره) در شکل گیری انقلاب بود

آیت الله میرعمادی به سالگرد شهادت مجاهد شهید آیت الله مصطفی خمینی فرزند امام (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی عالم بودند که به تعبیر رهبری، تنها آقا زاده ای که آقازادگی نداشت.

وی با بیان اینکه آیت الله مصطفی خمینی زندگی ساده و مردمی داشت، تصریح کرد: ایشان بازوی امام(ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی بود و نقش موثری در شکل گیری نهضت ۱۵ خرداد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به دهم آبان ماه سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی امام جمعه تبریز و اولین شهید محراب گفت: شهدای محراب دارای ویژگی هایی هستند که سیر و سلوک الهی از جمله این ویژگی های بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه شهدای محراب انسان های با معنویت و با عبادتی بودند، تصریح کرد: همه ۵ شهید محراب دارای ویژگی تقوا و خداترسی بودند.

پیاده روی اربعین آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی دارد

وی با اشاره به پنجم آبان سالروز رحلت مرحوم نجفی مرعشی تصریح کرد: ایشان نیز واقعا یک شخصیت استثنایی بوده است، کسی که در علم نسب شناسی سرآمد بود و علاوه بر این خدمات فراوان و آثار علمی بسیاری را از خود به جای گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: مهم ترین میراث باقیمانده از از آیت الله مرعشی نجفی، کتابخانه بزرگ ایشان در قم است که به عنوان بزرگ ترین کتابخانه در خاورمیانه مطرح است.

آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود به آغاز پیاده روی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش باشکوه واقعا شور حسینی غیرقابل وصفی در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه از کشورهای مختلف دنیا در این پیاده روی باشکوه شرکت می کنند، تصریح کرد: پیاده روی اربعین آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: پیاده روی اربعین یک قدرت نمایی جهان اسلام علیه کفر و استکبار جهانی است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز اهل سنت نیز در این پیاده روی شرکت می کنند، ادامه داد: این پیاده روی درواقع همبستگی ملت ها به نام امام حسین(ع) و زیر چتر سیدالشهدا است؛ واقعا امروز امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی شده است و پیاده روی اربعین یک نمونه آن است.

مردمی بودن مهم ترین ویژگی پیاده روی اربعین

وی با تاکید بر اینکه از مهم ترین ویژگی های پیاده روی اربعین، خودجوش بودن و مردمی بودن آن است، افزود: عده ای پای برهنه، محبت حسین در دل و با چشمان گریان مسیر راهپیمایی اربعین را طی می کنند؛ این یک توفیق بزرگ برای کسانی است که در راهپیمایی شرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: کسانیکه نمی توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند نیز به هر مقدار که می توانند به زائران حسینی کمک کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تعداد زیادی از زائران از لرستان عبور می کنند و برای آنان موکب های متعددی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با همت شما مردم این حرکت خودجوش سال به سال باشکوه تر و منظم تر خواهد بود.

در تبعیت از ولایت از عمار درس بگیریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۹ صفر سالگرد شهادت عمار یاسر در جنگ صفین اشاره کرد و اظهار داشت: عمار الگوی با بصیرت و شجاعی بوده است و همیشه در کنار امام علی(ع) بود و با یک بصیرت کامل از امام تبعیت می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: باید از عمار درس بگیریم و همیشه در کنار ولایت باشیم و از ولایت تبعیت کنیم.

آیت الله میرعمادی به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: بدون تردید نوجوانان بسیجی امیدهای آینده انقلاب هستند.

بسیج دانش آموزی محلی برای پرورش نیروهای انقلابی از نسل جوان

وی با بیان اینکه نوجوانان نیاز به الگو دارند، نیاز به مکانی برای پرورش دارند، تصریح کرد: شهید فهمیده الگوی بسیار خوبی برای نوجوانان است و بسیج دانش آموزی بهترین مکان برای پرورش و تقویت نیروهای انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: بسیج دانش آموزی محلی برای پرورش نیروهای انقلابی از نسل جوان و نوجوان است.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه استکبار باید بداند ملتی که نوجوان ۱۳ ساله اش عاشق شهادت است، با بصیرت است، ملتی که نوجوانان اش در دل عشق به شهادت را دارند؛ نفوذ ناپذیرند و هرگز شکست نمی خورند، افزود: دشمنی آمریکا با اسلام و مکتب عاشورا و نهضت امام حسین است.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش بیان کرده بود که «ما با حکومت جمهوری اسلامی ایران مخالفیم و می خواهیم آن را از بین ببریم».

برجام موشکی ممنوع است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه مردم ایران آگاه هستند و ۴۰ سال است در مقابل آمریکا ایستاده اند، ۴۰ سال مقاومت کرده اند، افزود: قطعا از این پس نیز سربلندی نظام را دنبال خواهیم کرد؛ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا کور خوانده اند، گنده تر از رئیس جمهور آمریکا و کسانیکه عقل داشتند و تحلیل سیاسی می کردند نیز در برابر ملت ایران شکست خورده اند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اینکه مسئله برجام موشکی را مطرح می کنند نیز باید بگوییم «برجام موشکی ممنوع است»، گفت: ایران در مسائل دفاعی خود مذاکره نمی کند و برجام موشکی ممنوع است.

وی با بیان اینکه اروپایی ها نیز در قضه برجام از خودشان استقلال ندارند و آمریکا هر دستوری بدهد تبعیت می کنند، چراکه وابسته به آمریکا هستند، تصریح کرد: ملت ایران با مقاومت و بصیرت در راه اهداف خود ایستادگی می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود