Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@18:35:56 GMT

نگاه مثبت کمیسیون آموزش به وزیر پیشنهادی علوم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۰۲۴۸

نگاه مثبت کمیسیون آموزش به وزیر پیشنهادی علوم

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سیدحمایت میرزاده عضو فراکسیون امید و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره موضع کمیسیون تخصصی مجلس نسبت به «منصور غلامی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: موضع کمیسیون هنوز بطور رسمی مشخص نشده، اما فکر می‌کنم نظر کمیسیون رو به جلو و مثبت است.

وی درباره برگزاری نشست مجدد با وزیر پیشنهادی گفت: بعید می‌دانم نشست مجددی باشد، چون دیگر فرصت نیست؛ تاکنون یک نشست در کمیسیون آموزش داشته‌ایم، علاوه بر آن آقای غلامی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های دیگر مجلس نیز حضور یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو فراکسیون امید مجلس با ابراز بی‌اطلاعی از موضع اکثریت اعضای این فراکسیون نسبت به وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: خودم شخصا نسبت به ایشان نظر مثبت دارم.
میرزاده افزود: تصور می‌کنم که آقای غلامی فردی با تجربه و متخصص است و همین که در انتخاب وزرا به استان‌ها نیز توجه شده، باعث می‌شود تا درد دیگر مناطق کشور را هم بهتر بفهمند.

وی درباره انتقادات برخی نمایندگان مجلس بویژه اصلاح‌طلبان نسبت به وزیر پیشنهادی علوم گفت: تا جایی که ما بررسی کرده‌ایم، تعامل ایشان با دانشگاهیان بسیار خوب بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سابقه طولانی ریاست غلامی بر دانشگاه بوعلی سینای همدان ادامه داد: وقتی که کسی اینهمه سال رئیس یک دانشگاه بوده، یعنی قطعاً اهل تعامل بوده، در غیر اینصورت برایش حاشیه درست می‌شد و نمی‌توانست دوام بیاورد.

میرزاده افزود: چرا تا حالا و قبل از پیشنهاد شدن ایشان برای وزارت، این حرف‌ها مطرح نبوده است؟! اگر واقعا مشکل داشته، چرا تابحال این حرف‌ها را نگفته‌اند؟ چرا اساساً در همدان مشکلی ایجاد نشده یا یک نامه یا طومار به کمیسیون مجلس نیامده است؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اینهمه سابقه خدمت نشان می‌دهد که این حرف‌ها جوسازی و غیرمنطقی است.
وی تاکید کرد: اینکه آقای رئیس جمهور در انتخاب وزیر علوم نگاهش را از تهران به شهرستان‌ها برده، نشان می‌دهد که بدنبال شایسته‌سالاری بوده و دنبال نیروهای شایسته گشته تا به این گزینه رسیده است.
 

 

مهر

506

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: اراضی پادگان جی با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در ضلع شرقی منطقه۹ بدلیل وسعت زیاد و یکپارچگی عرصه، معضلات عمده‌ای را برای ساکنین این محدوده ایجاد کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به گسست و قطع ارتباط بین پلاکهای مجاور اشاره کرد. همچنین همجواری اراضی پادگان جی با بافت فرسوده معضلات اجتماعی عدیده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقا کیفیت زیست شهری و خدمت رسانی به شهروندان مهمترین دغدغه مدیریت شهری است گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان جی در دستور کار قرارگرفت و ماحصل پیگیریها و تلاش همکارانم در منطقه۹ و سازمان‌های نوسازی و املاک و مستغلات منجر به انعقاد توافق‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرداد سال ۱۴۰۱ و توافق نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند سال ۱۴۰۲ شد.

شهردار منطقه۹ ادامه داد : بر اساس توافق نامه های مذکور پس از انجام فرآیند قانونی بخش قابل توجهی از عرصه پادگان جی به منظور احداث سرانه های خدماتی موردنیاز( از قبیل فضای سبز، بهداشتی درمانی، خدماتی، طرح جهادی مسکن و ...) احداث و جهت رفاه شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان از تلاش تمامی حوزه‌های شهرداری تهران جهت تحقق این موضوع علی‌الخصوص از سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر و تشکر ویژه نمود.

لازم به ذکر است که در راستای عملیاتی شدن طرح  و اخذ تایید  به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است تا پس از کسب تاییدات نهایی به فوریت پروژه مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه