Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از روند کاهش در رشد دادخواستهای ارائه شده به هیاتهای تشخیص دعاوی کارگر و کارفرما در این استان خبر داد.

محمود احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف شش ماه نخست امسال هفت هزار و 275 دادخواست به هیاتهای تشخیص دعاوی کارگر و کارفرما ارائه شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به روند افزایش تعداد دعاوی کارگری از 1393 تاکنون اشاره و بیان کرد: با این وجود نسبت پرونده هایی که در هیاتهای تشخیص، به سازش منتهی نشده و به شوراهای حل اختلاف کارگر و کارفرما ارسال شده هر نسبت به سال قبل رشد کمتری داشته اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: رشد پرونده های دعاوی در هیاتهای حل اختلاف ظرف شش ماه نخست سالهای 94 و 95 در مقایسه با سالهای ماقبل به ترتیب 40 و 25 رشد بود اما امسال این رشد رو به کاهش رفته است.
وی گفت: رشد 13 درصدی دعاوی کارگری ظرف شش ماه نخست امسال نشانگر کاهش افزون بر 50 درصدی میزان افزایش سالانه اختلافات کارگر و کارفر در خراسان رضوی از سال 1394 تاکنون است.
احمدی یکی از علل افزایش اختلافات و دعاوی کارگری را ناهماهنگی قوانین کار با سایر قوانین اداری و نقض برخی از این قوانین در محاکم بالاتر ذکر و بیان کرد: نقض احکام و بخشنامه ها، کارگران را روانه هیاتهای حل اختلاف می کند.

* شناسایی 29 کارچاق کن
وی عملکرد کارچاق کنها را دیگر علت رشد دعاوی کارگری عنوان و بیان کرد: این افراد اطلاعات غیرواقعی به کارگران داده و آنان را تحریک به شکایت می کنند. اخیرا 29 نفر کارچاق کن در این خصوص شناسایی شده اند که اقدامات قانونی علیه آنها در حال انجام است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در صورتی که کارگران با نمایندگان قانونی خود مشورت کنند به حقوق قانونی می رسند و چه بسا با توافق، مشکل حل شده و شکایتی هم ثبت نشود اما فعالیت دلالان سودجو با هدف دریافت کارمزد، این روند را مختل می کند.
وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه ای در این زمینه صورت گرفته که آموزش تشکلهای کارگری و کارفرمایی در زمینه دعاوی از آن جمله است.
احمدی گفت: تاکنون مجوز فعالیت قانونی برای هیچ دفتری تحت عنوان پیگیری دعاوی کارگر و کارفرما از سوی وزارت کار در خراسان رضوی صادر نشده لذا دفاتری که در این زمینه در مشهد فعالیت دارند کاملا غیرقانونی هستند.
حدود 700 هزار کارگر در استان 6میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پایش محدوده سد کارده در روزهای اخیر انجام شد و تعدادی موتورتلمبه غیرمجاز برداشت آب نیز کشف شد.

محمدعلی نعمت نژاد افزود:  هم اینک میزان ذخیره آب موجود در سد کارده سه و ۹ دهم میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۶ و هفت دهم میلیون متر مکعب بود.

نعمت نژاد ادامه داد: در مجموع هم اینک حدود هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر ماه تا کنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته ایم.

نعمت نژاد افزود: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی