Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشت کلزا در مزارع استان اصفهان بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ کارشناس مسوول پنبه و دانه  های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان می گوید: از شهریور تا پایان مهر امسال حدود هزار و 200 هکتار از مزارع  این استان زیرکشت دانه روغنی کلزا رفته است.

کیوان بنی اسدی بیان می کند: برای حمایت از کلزاکاران در کشت این محصول دانه روغنی امسال هشت تن بذر گواهی شده یارانه دار از ارقام داخلی وخارجی بین کشاورزان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 

 

 

به گفته کارشناس مسوول پنبه ودانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان  اصفهان، شاهین شهر، برخوار ، گلپایگان ، سمیرم و چادگان از عمده شهرستان های تولید کننده این محصول دراین استان هستند.

کیوان بنی اسدی پیش بینی می کند :بهار سال آینده بیش از دو هزار تن دانه کلزا از مزارع این استان برداشت شود.

وی می گوید: بهار امسال بیش از هزار و 200 تن دانه روغنی کلزا از 500 هکتار مزارع استان اصفهان برداشت شده است.

کلزاکاران اصفهانی هم، حمایت وزارت جهاد کشاورزی در تامین بذر گواهی و آموزش کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه تولید این محصول را در افزایش کشت موثر می دانند.

 

 

 

 

 

 

علی اکبر صادقی یکی از این کلزاکاران نیاز آبی کم این محصول در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی را از مزایای کشت آن برمی شمارد و می گوید: با کشت کلزا در تناوب با زراعت گندم و جو  می توان  از افزایش بیماری ها ، آفات و علفهای هرز جلوگیری کرد.

کارشناسان مسوول پنبه و دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان همچنین حضور کشاورزان در کلاس های آموزشی و رعایت اصول به زراعی را از مهمترین عوامل افزایش کشت کلزا می داند.

کیوان بنی اسدی می گوید : پارسال از حدود 500 هکتار مزارع کلزای این استان حدود هزار و 150 تن دانه روغنی کلزا برداشت شده است.

مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 10 هم می گوید : برای حمایت از کلزاکاران، از خرداد تا شهریور امسال هزارو 146 تن کلزا از بهره برداران این  استان خریداری شده است.

رضا نیک نداف، خرید تضمینی کلزا را در امسال 70 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بیان می کند و می افزاید: ارزش این میزان کلزای خریداری شده 28 هزار و 211 میلیارد ریال است به بهره برداران پرداخت شده است.

وی می گوید: امسال دانه روغنی کلزا با رطوبت 10 درصد و ناخالصی دو درصد با قیمت تضمینی هر کیلوگرم  27 هزارو 830 ریال از کشاورزان خریداری شده است.

 

 

 

 

 

 

با توجه به این که تولید محصولات مقاوم به کم آبی ، رویکرد سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان است، ادامه حمایت وزارت جهاد کشاورزی از کلزاکاران با برگزاری کلاس های آموزشی و تامین بذر گواهی شده می تواند کشت این محصول را دراین استان افزایش دهد.

کلزا دارای درصد بالای روغن دانه و کیفیت بالای اسیدهای چرب به کارخانه های روغن کشی تحویل داده می شود.

این دانه روغنی با ارزش دارای مقدار زیادی ویتامین ث است که برای دردهای رماتیسمی، سفتی عضلات، تشنج و گرفتگی عضلات گردن مفید است.

دانلود دانلود

 گزارش از .. اکرم قائدی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانه های برف منطقه درآلو شهرستان رابر را سفیدپوش کرد

دریافت 13 MB کد خبر 6080733

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • دانه های برف منطقه درآلو شهرستان رابر را سفیدپوش کرد
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند