Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا روز جمعه در توئيتي در باره انتشار مدارک محرمانه مربوط به پرونده ترور مشکوک جان اف کندي رئيس جمهوري پيشين آمريکا، نوشت: اسناد مربوط به جان اف کندي با دقت منتشر مي شود، به گونه اي که در پايان شفافيت فوق العاده اي وجود خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، ترامپ در ادامه اين توئيت ابراز اميدواري کرده است که همه اطلاعات در اختيار همگان قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي که قرار بود روز پنجشنبه همه اسناد مرتبط با ترور جان اف کندي رئيس جمهوري اسبق آمريکا 54 سال پس از اين حادثه منتشر شود، ترامپ تحت فشار نهادهاي اطلاعاتي اين کشور بخشي از اين اسناد را همچنان محرمانه نگاه داشت.
دولت آمريکا بنا بر تصويب کنگره اين کشور، قرار بود روز پنجشنبه همه اسناد منتشر نشده مربوط به قتل کندي را منتشر کند، اما با درخواست هاي نهادهاي اطلاعاتي آمريکا براي محرمانه نگاه داشتن بخشي از اين اسناد، از انتشار بخشي از آنها جلوگيري شد.
ترامپ که روز چهارشنبه در توئيتي وعده انتشار همه اين اسناد را داده بود، در فرصت اندک باقيمانده تنها امکان تصميم گيري درباره انتشار همه سه هزار برگ سند و يا تنها بخشي از آنها را داشت. در نهايت ترامپ، تصميم دوم را اتخاذ و دستور انتشار همان دو هزار و هشتصد سند را صادر کرد و 180 روز به نهادهاي اطلاعاتي فرصت داد تا اسناد باقيمانده را بررسي کنند.
اين اسناد مربوط به تحقيقات نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي آمريکا پس از ترور کندي در سال 1963 است که براساس قانون مصوب سال 1992 کنگره اين کشور بايد تا 25 سال بعد از آن، منتشر مي شد. برخي از اين اسناد حاکي از توطئه سيا براي ترور سران برخي کشورهاست. اما مورخاني که اين اسناد را مطالعه کرده اند، مي گويند که انتشار آنها به نتيجه گيري تازه و شگفتي درباره ترور کندي منجر نخواهد شد و تنها مي تواند ابعاد تحقيقات درباره اين ترور و سفر «لي هاروي اسوالد» (عامل ترور) را به پايتخت مکزيک روشن تر کند.
اسوالد دو ماه مانده به ترور کندي به مکزيکوسيتي سفر کرده بود. برخي کارشناسان احتمال مي دهند انتشار اسناد مربوط به اين سفر به زيان روابط آمريکا و مکزيک تمام شود.
پايگاه خبري ايلاف امارات نيز با اشاره به انتشار اسناد محرمانه سفر «جک روبي » قاتل «اسوالد» متهم اصلي ترور جان اف کندي به سرزمين هاي اشغالي فلسطين، از دخالت تل آويو در اين ترور خبر داده است.
اين تارنما نوشت: برخي منابع خبري از ارتباط ضارب قاتل کندي در سال 1963با مقامات صهيونيست خبر مي دهند. اسناد منتشر شده اخير در باره مسافرت جک روبي قاتل اسوالد (مظنون به ترور کندي) به اسرائيل در سال 1962 شک‌ برانگيز است، زيرا اين رژيم مخالف مذاکرات کندي و جمال عبدالناصر ( رئيس جمهوري وقت مصر) بود.
جان اف کندي، سي و پنجمين رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا 22 نوامبر 1963 ساعت 12 و 30 دقيقه ظهر به وقت تگزاس در شهر دالاس در ايالت تگزاس ترور شد. هنگامي که خودروي ويژه رياست جمهوري به بيمارستان رسيد، جان اف کندي بر اثر برخورد مستقيم گلوله به سرش درگذشته بود.
وي بعد از آبراهام لينکلن، جيمز گارفيلد و ويليام مک کنلي، چهارمين رئيس جمهوري ايالات متحده و در عين حال مشهورترين آنان بود که در هنگام زمامداري ترور شد. با مرگ کندي، ليندون جانسون معاون وي به رياست جمهوري رسيد و در هواپيمايي که جسد رئيس جمهوري قبلي را به واشنگتن منتقل مي کرد، در کنار ژاکلين کندي با لباس هاي خونين، قسم خورد.
ماموران پليس در ساعت 19 همان روز (22 نوامبر) لي هاروي اسوالد را به اتهام قتل يک مامور پليس دالاس دستگيرکردند، اما در ساعت 223 و 30 دقيقه همان شب، اتهام قتل رئيس جمهوري متوجه وي شد. مظنون اين اتهام را قويا رد و خود را قرباني توطئه اي از پيش طراحي شده معرفي کرد. اسوالد اعلام کرد که او به کسي تيراندازي نکرده و مدعي شد که از او به عنوان طعمه استفاده مي کنند.
اسوالد همچنين مدعي شد که عکسي که او را با سلاح قتاله نشان مي‌داد، جعلي است و صورت او را به بدن فرد ديگري چسبانده‌اند. اسوالد دو روز بعد در ايستگاه پليس دالاس در حالي که در حلقه درهم فشرده ماموران پليس و خبرنگاران قرار داشت، توسط جک روبي به قتل رسيد تا راز قتل جان اف کندي پنهان بماند. بيگناهي يا مجرميت اسوالد به دليل مرگ وي هرگز در دادگاه اثبات نشد، به گونه اي که بعضي منتقدان مدعي شدند که هيچ نقشي در ترور رييس جمهوري وقت ايالات متحده نداشته ‌است.
ليندون جانسون در مقام رياست جمهوري، پنج روز پس از مرگ اسوالد، «کميسيون وارن» را تشکيل داد تا پروندهٔ ترور جان اف کندي بررسي شود که نتيجه گرفت اسوالد به تنهايي در قتل کندي دست داشته ‌است. تحقيقاتي که بعد‌ها در دههٔ 1970 توسط «کميتهٔ انتخابي مجلس نمايندگان براي ترورها» صورت گرفت، نيز بر قاتل بودن اسوالد تاييد کرد. هر چند اين کميته ادعا کرد که اسوالد احتمالاً بخشي از يک دسيسه براي قتل رئيس جمهوري بوده ‌است. با اين حال اين کميته مدرکي دال بر شرکت فرد ديگري در اين دسيسه ارائه نکرد.
در سال هاي بعد ، فرضيات متعددي در مورد نحوه ترور و عوامل دخيل در آن مطرح شد که بر اساس تعداد گلوله هاي شليک شده و جهت شليک گلوله ها متفاوت بود و اتحاد شوروي، کوبا، مافيا، سيا، تشکيلات سياسي، ارتش و يا مجتمع هاي صنعتي - نظامي آمريکا را در مظان اتهام قرار مي دادند.
يک مفسر سياسي آمريکايي مي‌گويد: اسرائيل در پشت ترور کندي بوده است، چرا که وي مخالف طرح‌هاي اسرائيل براي تبديل شدن به قدرت هسته‌اي در خاورميانه بود.
دکتر کوين برت معتقد است «هر کسي با هر حس مشترکي مي‌داند که دستيابي اسرائيل به تسليحات هسته‌اي، فاجعه بزرگي براي همه جهانيان بود.»
وي در ادامه خاطرنشان کرد: «رئيس جمهوري کندي، همانند رئيس جمهور آيزنهاور و همه آمريکايي‌هايي که عقل داشتند، قطعا نمي‌خواستند که اسرائيل تسليحات هسته‌اي داشته باشد. کندي تلاش کرد که برنامه هسته‌اي اسرائيل را تعطيل کند. ديويد بن گوريون، نخست وزير وقت اسرائيل در اعتراض، استعفا داد و کمتر از 6 ماه بعد کندي کشته شد و اسرائيل در مسير تبديل شدن به يک قدرت هسته‌اي قرار گرفت.»
اروپام**1486**ترجمه: محسن شريفي**انتشار: زهرا هژبري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند